• dreaming1

tips för att bli gravid önskas!!

Jag och min sambo försöker att bli gravida nu, gjorde en abort för 2-3 år sen och fick ett missfall i februari 2015 och nu har vi bestämt oss för att försöka.
    Jag skulle så gärna vilja ha massa tips på vad som kan påskynda graviditeten och sannolikheten till att bli gravid.
    Min ägglossning har jag inte riktigt koll på alls när den är, försöker få reda på det hela tiden.
    Är 165 och väger runt 78kg.
    Jätte tacksam för massa tips och hjälp!!

• Svar på tråden tips för att bli gravid önskas!!
  • Vinter16

Ät kosttillskott Kvinna som finns på Apoteket, ät bra mat på regelbundna tider, slarva inte med sömnen och glöm ej motion (promenader osv) undvik stress så mycket som möjligt då det kan påverka fertiliteten negativ likaså cigg/tobak och alkohol :) allt detta får kroppen att må bra och känna sig redo att skapa en bebis :) Lycka till!

• Mirre80

Köp ägglossningstest!:)
    Jag trodde jag hade bra koll när jag hade ägglossning, försökte bli gravid men inget hände.. Köpte test och det visade inte riktigt samma dagar som jag trodde, blev gravid första gången!
    Kanske tur men det fungerade för oss:)
    Lycka till!

• dreaming1
    Iowhannah skrev 2016-04-18 21:33:26 följande:

Testat sex?

Haha men snälla, tror du jag är dum i huvudet. Kommentarer som dina behöver inte ens läggas ner tid på att skrivas.
    Tack och hej.
  • dreaming1
    Mirre80 skrev 2016-04-18 21:31:11 följande:

Köp ägglossningstest!:)
    Jag trodde jag hade bra koll när jag hade ägglossning, försökte bli gravid men inget hände.. Köpte test och det visade inte riktigt samma dagar som jag trodde, blev gravid första gången!
    Kanske tur men det fungerade för oss:)
    Lycka till!

Det ska jag absolut göra då!
    Har gjort det innan men aldrig fått något positivt då jag testat, men får försöka köpa massa test så jag kan börja testa nästan direkt efter nästa mens :)
  • dreaming1
    Vinter16 skrev 2016-04-18 21:17:26 följande:

Ät kosttillskott Kvinna som finns på Apoteket, ät bra mat på regelbundna tider, slarva inte med sömnen och glöm ej motion (promenader osv) undvik stress så mycket som möjligt då det kan påverka fertiliteten negativ likaså cigg/tobak och alkohol :) allt detta får kroppen att må bra och känna sig redo att skapa en bebis :) Lycka till!

Tack för tipsen! :)
  • Cyanea

Det enda du kan göra är att ha sex regelbundet. Det kan eventuellt underlätta att ha koll på när/om ägglossning sker. Stor övervikt kan på vissa kvinnor försvåra att bli gravid. Ät folsyra, det förbättrar inte fertiliteten men minskar risken för ryggmärgsbråck på barnet. 

I övrigt spelar det ingen större roll vad du gör eller inte gör. Det är vanligt att man uppmanas att ta det lugnt och inte stressa, men stress förhindrar eller försvårar inte möjligheten att bli gravid (förutsatt att man inte stressar så mycket att man inte ägglossar, då är det förstås ett problem). 

Mitt bästa tips är att försöka låta livet utanför fortsätta medan man försöker. Det kan ta tid. Ibland går det på första försöket, ibland tar det flera år. Tar det tid är det skönt att ha saker omkring sig att leva för. 

Lycka till! 

• schober

Ägglossningtest, tempmetoden och dra ner på kaffe om du dricker det.

• Makintoch
    dreaming1 skrev 2016-04-18 21:36:43 följande:

Det ska jag absolut göra då!

Har gjort det innan men aldrig fått något positivt då jag testat, men får försöka köpa massa test så jag kan börja testa nästan direkt efter nästa mens :)

Prova natural cycles! Jag använde ägglossningstest i två månader, fick aldrig positivt utslag på ägglossningstest. Bara svaga streck. Jag trodde att kroppen inte kommit igång sedan ppillerstopp. Började med natural cycles för en månad sedan. Upptäckte att jag hade ägglossning senare än vad jag hade trott. Jag blev gravid den månad jag använt natural cycles! Plussade idag :) misstänkte även att jag var gravid då min temp fortsatte vara förhöjd trots spottings. Så även om man har koll på ägglossning så är NaturalCycles bra för den som planerar barn! Man sparar en massa pengar på graviditetstest ;)
  • Redoförnytt

Jag skulle rekommendera att du köper ägglossningstest. 
    Jag har kört på billiga från testlagret och är jättenöjd. 
    Även att tempa eller hålla koll på sekret är en bra metod att hålla koll på ägglossning. 
    Sen såklart det vanliga: multivitamin kvinna, sova/äta/dricka bra/måttligt, stressa ner, göra kul grejer så tiden går fortare, fixa lite romantik och ha sex för att det är härligt och inte bara för att man "måste". Blir lätt tråkiga planerade ligg.. 
    Men mina Ägglossningstest - köp billiga, det behövs många i början. 
    Ev tempa med app, Natural cycles, womanlog eller liknande.
    Och ha kul på vägen, livet utan barn är ju faktiskt härligt, så försök njut tills det blir kidz!
    Lycka till!

• dreaming1
    Makintoch skrev 2016-04-20 23:09:21 följande:
    Prova natural cycles! Jag använde ägglossningstest i två månader, fick aldrig positivt utslag på ägglossningstest. Bara svaga streck. Jag trodde att kroppen inte kommit igång sedan ppillerstopp. Började med natural cycles för en månad sedan. Upptäckte att jag hade ägglossning senare än vad jag hade trott. Jag blev gravid den månad jag använt natural cycles! Plussade idag :) misstänkte även att jag var gravid då min temp fortsatte vara förhöjd trots spottings. Så även om man har koll på ägglossning så är NaturalCycles bra för den som planerar barn! Man sparar en massa pengar på graviditetstest ;)
    Jag började med den appen igår, och köpte en ny febertermomet på Apoteket men när jag kom hem och testade den första morgonen såg jag att det bara va 3 stycken siffror och på den appen stod det att det skulle vara 4 stycken. Tror ni det spelar något större roll eller ska det funka lika bra iallafall?
  • Makintoch
    dreaming1 skrev 2016-04-27 14:57:40 följande:

Jag började med den appen igår, och köpte en ny febertermomet på Apoteket men när jag kom hem och testade den första morgonen såg jag att det bara va 3 stycken siffror och på den appen stod det att det skulle vara 4 stycken. Tror ni det spelar något större roll eller ska det funka lika bra iallafall?

Bäst är det med en termometer med två decimaler. Det blir mer exakt då. Men det går säkert med en vanlig termometer också! Vid ägglossning stiger tempen runt 0,2-0,45 grader så det ser du ju på en vanlig temp också! Jag köpte min temp från naturalcycles hemsida!
Svar på tråden tips för att bli gravid önskas!!