Ja alltså, livförsäkringar finns för bäggedera. Är väl via jobbet och massa annat, facket typ. Sen pensionspengar. Så sambon går inte lottlös.
Men alltså god man. Då är det nån som går in från staten (?) och tar hand om pengarna tills barnen anses klara av att hantera dem?
Om jag skulle stå för inkomsten och gå bort, så tillfaller sparpengar mina barn. Sambon kanske blir utan inkomst och vräkt och bor på gatan, tar soc barnen då och skiter i pappan? Låter lite sjukt.
Jag är inte ute efter att bli villebråd där min man slår ihjäl mig för att få ut mina sparpengar, enbart för att trygga deras framtid. Om de sen vill satsa på att resa loppan av sig eller betala räkningar blir ju deras ensak dårå...
Hur funkar det med att testamentera egentligen? Skriva typ n.n. får mina sparpengar på bank XY kontonr 1234? Har för mig att sånt ska registreras och bevittnas och tjofaderittan.
Jag skulle lika gärna kunna bli uppäten av en vägglus om fem minuter... Är precis som de här återbetalningsskyddet till pensionen. Det tog 10 dagar att få blankettjäveln sen tar de väl tid på sig att föra in det. Under den tiden kan mycket hända. Allt skulle skrivas på blankett, inget digitalt. Lever vi på 20-talet?