• feliciaka

Hur mår ni i v. 6?

Hej!

Startar denna tråd för oss som är i tidig graviditet! Tänkte att vi kunde diskutera symptom, hur vi mår både fysiskt och psykiskt. Prata om barnmorskebesök med mera. Planering och allt som hör till. Vi kan hjälpa varandra om något känns jobbigt, stötta och peppa varandra!

Jag gick in i vecka 6 idag och har fortfarande inga direkta symptom. Har ömma/spända bröst och spänd mage, samt att jag känner att det händer saker inombords, men inget annat! Varken illamående eller dylikt. 

Hur mår ni i vecka 6? Eller tidigare veckor respektive senare? 

• Svar på tråden Hur mår ni i v. 6?
  • Ca_rr_o87

Hej!
    Jag är oxå i v 6(5+5) så snart v7. Detta är mitt andra barn, första barnet så blev jag sjukskriven för foglossning(hade väldigt ont) så det har kommit tidigt denna gången och väldigt fort. Sen är jag väldigt trött, ont i bröst till och från annars inget, jo växtvärken har jag :)

Är det ditt första? Min dotter nu är lite över 1 år så det kommer bli tätt, 1 år o 8 månader :)

Bf 14 december, efter min sista mens då :) hur mår du?

• mocha8676

Hej! Vecka 6 här också! Beräknad mellan 19-23 dec! Blev gravid via ivf. Så enl den uträkningen blir det 23/12 :). Själv är jag född på julafton och har alltid sagt att jag vägrar få barn på julafton, men så kan nog fallet bli här hehe. Har en dotter på 14 månader, så deg blir 1 år och 8 månader mellan mina också.

Har många symptom.. Rikliga flytningar, trötthet, enorma humörsvängningar, molvärk och hugg i mage och ner mot könet, kissnödighet, metallsmak i munnen.

Saknar dock ömma bröstvårtor och bröst som jag fick tidigt i förra graviditeten..

Svar på tråden Hur mår ni i v. 6?