• Anonym (TS)

Bästa sättet att raka muffen?

Har fixat lite sexiga underkläder, och har för första gången tänkt raka muffen. Men hur gör man för att det ska bli snyggt och bra? Vill ju inte bli alldeles rödprickig eller råka skära av någon läpp eller så.

Finns det någon form av hårborttagningskräm för underlivet eller något annat sätt som är bra? Jag har en epilator, men något säger mig att det kan kännas rätt rejält...

Något som är bra och lugnande att smeta på efteråt, kanske?

• Svar på tråden Bästa sättet att raka muffen?
  • marie ogift

Brukar använda rakhyvel o rakskumm smörjer efteråt med barnolja

• Anonym (gottegris)

Dra i dig några glas whisky, hoppa in i duschen, blunda och raka. Kan inte gå fel!

• Anonym (TS)
    marie ogift skrev 2016-04-19 08:54:00 följande:

Brukar använda rakhyvel o rakskumm smörjer efteråt med barnolja

Vad har du för rakskum? Något speciellt?
    Anonym (w21) skrev 2016-04-19 08:57:14 följande:

Om det är första gången någonsin du rakar blir det nog svårt att undvika lite röda prickar, hur bra du än rakar :) Jag brukar se till att ha nya rakblad, raka medhårs och sedan använda denna https://www.apoteket.se/produkt/rfsu-nice-ncool-50-ml-235306/ . Lycka till! :)

Ska tänka på det, tack

• marie ogift

Inget speciellt rak skum nya hyvlar

• Anonym (Saxen)

Ett tips om du inte brukar raka alls är att du börjar med att klippa det så kort det går, med en sax. Jag brukar göra det sittandes på toaletten, så når man lätt och får inte hår överallt. Det är mycket lättare att raka när håret är kort.

• ChubbyLady

Det finns speciell rakgel för intimrakning. Och särskilda mjukgörande krämer. Du hittar det garanterat på apoteket.

Men personligen så föredrar jag att använda en ladyshaver.

Min mulliga sexblogg: biglady.se
  • Aikido

Klä ut dig till vårdbiträde.
    Köp en sådan här:

Smit in på ett äldreboende och leta reda på den skakigaste, mest Parkinsondrabbade gubbe du kan hitta och be honom om hjälp. Gamla gubbar kan sina saker. Take my word for it.
  • taquine
    Aikido skrev 2016-04-19 13:51:52 följande:

Klä ut dig till vårdbiträde.
    Köp en sådan här:

Smit in på ett äldreboende och leta reda på den skakigaste, mest Parkinsondrabbade gubbe du kan hitta och be honom om hjälp. Gamla gubbar kan sina saker. Take my word for it.
    Haha jag bara dör ... Tack för skratten du ger mig på detta forum
    Goodness me
  • Tom Araya

Använd ej hårborttagningsmedel!
    Bra rakhyvel med fräscha blad, inget engångsskräp. Generellt sett håller de för män bättre kvalitet. Här hemma använder vi båda en varsin Gilette Fusion, praktiskt när vi kan köpa samma blad.
    Använd raklödder för intimrakning och sedan finns en uppsjö av olika "after-shave-salvor" med mjukgörande och anti-imflammerade-håräckar-effekt att smörja med efteråt.
    Enligt uppgift från kvinnliga bekanta med erfarenhet blir resultatet bäst om man rakar ofta i början, typ varje eller varannan dag och när huden vant sig kan man raka sig lite mer sällan.

Svar på tråden Bästa sättet att raka muffen?