• IdaMaria83

Clearbleue digital visar för lite veckor, orolig!

Hej!

Är gravid genom ivf och är nu i vecka 6+2.
    Har testat nästan varje dag med stickor från testlagret och dom ökar varje dag.
    Har även testat med clearblue digital, men dom ökar INTE.
    Igår testade jag (6+1) och fick då 2+3 på det digitala.
    Borde ju verkligen vara 3+ vid detta laget.
    Är helt inställd på att det är missfall/ma på gång, men tänkte bara kolla här med er om det är någon som har en solskensberättelse att berätta, där det har gått bra trots att det det står för få veckor på det digitala.
    Griper efter halmstrån nu...
    Här nere kommer söndagens och gårdagens test från testlagret, så där är det ju en ökning iaf....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-21 09:38
    Fick idag äntligen 3+, är på i v.6+3.
    Vet att det inte säger så mycket, allt kan ju fortfarande hända och jag är lite orolig för att det ökade så sent.
    Men nu ska jag försöka att vara positiv tills mitt vul 2/5.
    Tack för alla svar!:)
  • Svar på tråden Clearbleue digital visar för lite veckor, orolig!
  • syntharen

Jag tycker att test med veckoindikator ska förbjudas! Dom skapar bara en massa oro! Det finns ingen anledning heller att ha dom eftersom dom egentligen inte alls visar nån exakt vecka. Jag fick 1-2 när jag var närmare 4+ nånting och blev jätteorolig för med min son visade den då 2-3. Idag är jag i v 19+0 så det blev inget missfall, den blev tom till 4 dagar innan jag trodde vilket betyder att jag då skulle ha varit i 5+ när jag fick 1-2.

• Tiana

Och jag fick "inte gravid" på det enda digitala test jag gjorde. Är i v 32 nu.

• Babyfeber

Mitt test stod länge på 1-2 och jag har 2 glada 1-åringar nu :) tänk inte på det, det är inte 100%

• Anonym (Snittet)

Vissa har väl naturligt högre/lägre hormonnivåer jämfört med snittet utan att det är något fel. Man har ju läst här om flera stycken som fått ett + långt före eller efter bim

• Anonym (Mdndzl)

Har bara läst TS,

Om jag förstått clearblue digital rätt, så visar den inte mer än 2-3 veckor, spelar ingen roll hur långt gången du är, du får 2-3 veckor ändå.

Så du behöver absolut inte oroa dig ! :)

• jess06

Jag hade varit lugn, jag fick inte 3+ förrän i v.10 och är gravid i v. 23 nu. Dessa test gör bara folk orolig i onödan.

• syntharen
    Anonym (Mdndzl) skrev 2016-04-20 10:55:28 följande:

Har bara läst TS,

Om jag förstått clearblue digital rätt, så visar den inte mer än 2-3 veckor, spelar ingen roll hur långt gången du är, du får 2-3 veckor ändå.

Så du behöver absolut inte oroa dig ! :)

Jo den visar även 3+. Jag förstår inte varför dom ska ha veckoindikator. Deras reklamen låter dessutom som om den visar så exakt, typ: "Du får veta hur långt gången du är innan du ens kan göra ultraljud". Eller hur?! Jag kan få reda på om jag antingen är 1-2 veckor efter ÄL vilket är allt mellan 3+0 och typ 4+, 2-3 veckor efter ÄL vilket är allt mellan 4+ och 5+ och sedan den mest ospecifika 3+ som är efter 5+. Så även om jag är i v 7 så får jag 3+. Helt onödig information!
  • Anonym (gravid)

Jag fick också fel veckor i början och var jättenervös över att vi skulle få ett missfall till. På RUL blev jag däremot backad 5 dagar så det förklarar ju varför det inte slog om när jag tyckte det skulle göra det. Oroa dig inte förrän du måste, bättre att slappna av och vara glad tills motsatsen är bevisad Hjärta

• IdaMaria83
    syntharen skrev 2016-04-20 09:00:20 följande:

Jag tycker att test med veckoindikator ska förbjudas! Dom skapar bara en massa oro! Det finns ingen anledning heller att ha dom eftersom dom egentligen inte alls visar nån exakt vecka. Jag fick 1-2 när jag var närmare 4+ nånting och blev jätteorolig för med min son visade den då 2-3. Idag är jag i v 19+0 så det blev inget missfall, den blev tom till 4 dagar innan jag trodde vilket betyder att jag då skulle ha varit i 5+ när jag fick 1-2.

Tack så jätte mycket för svar!{#emotions_dlg.flower} Nu blev jag lite lugnare! Så du blev alltså framflyttad?
    Vet att det är dumt att testa, men man vill ju bara ha svar.
    Testade mitt sista test i dag på dag 6+3 och fick äntligen 3+.
    Vet att det egentligen inte betyder nåt och det kan vara nåt knas ändå med tanke på att det slog om i sista laget, men ändå var det som en sten som fall från mitt hjärta.
    Nu ska jag bestämma mig för att vara glad och vara gravid tills motsatsen är bevisadGlad
  • IdaMaria83
    Tiana skrev 2016-04-20 09:44:25 följande:

Och jag fick "inte gravid" på det enda digitala test jag gjorde. Är i v 32 nu.

Oj, i vilken vecka testade du i då?
    Har det visat sig sen att du är låghormonare?
    Tack så mycket för svar, det ger mig lite hopp!Glad{#emotions_dlg.flower}
  • IdaMaria83
    Babyfeber skrev 2016-04-20 09:48:10 följande:

Mitt test stod länge på 1-2 och jag har 2 glada 1-åringar nu :) tänk inte på det, det är inte 100%

Hur länge stod det 1-2? Och det var tvillingar? Häftigt!Glad
    Tack så mkt svar, ni gör mig verkligen glad nu!!{#emotions_dlg.flower}
  • IdaMaria83
    jess06 skrev 2016-04-20 11:37:54 följande:

Jag hade varit lugn, jag fick inte 3+ förrän i v.10 och är gravid i v. 23 nu. Dessa test gör bara folk orolig i onödan.

Och det stämde att du var i v.10? Du blev inte bakflyttad sen när du gjorde ul?
    Tack så mkt för svar, det värmer att ni tar er tid att ge mig lite hopp!!Glad{#emotions_dlg.flower}
    Ska sluta med skittesten nu!!
  • Tiana
    IdaMaria83 skrev 2016-04-21 09:27:09 följande:
    Oj, i vilken vecka testade du i då?
    Har det visat sig sen att du är låghormonare?
    Tack så mycket för svar, det ger mig lite hopp!Glad{#emotions_dlg.flower}
    Nej, ingen låghormonare utan allt är som det ska. Jag fick plus med vanlig CB då, men inte med digitala. Jag måste varit i v 4+nåt när jag testade. Antagligen var bara urinen för utspädd för att det skulle ge utslag då.
  • Anonym (Testoman)

Min cb digital slog inte heller om till 3+ förrän senare än det borde. Men mina övriga tester ökade i styrka. De var jättestarkt ända fram till missfallet.

• jess06
    IdaMaria83 skrev 2016-04-21 09:35:42 följande:

Och det stämde att du var i v.10? Du blev inte bakflyttad sen när du gjorde ul?

Tack så mkt för svar, det värmer att ni tar er tid att ge mig lite hopp!!

Ska sluta med skittesten nu!!

Nej jag böev framflyttad 6 dagar på RUL :)
  • Babyfeber
    IdaMaria83 skrev 2016-04-21 09:30:37 följande:
    Hur länge stod det 1-2? Och det var tvillingar? Häftigt!Glad
    Tack så mkt svar, ni gör mig verkligen glad nu!!{#emotions_dlg.flower}
    Typ 1 vecka längre än det "borde" gjort :) ja det var (är) tvillingar :)
    Grattis till graviditeten, jag håller tummarna för dig :)
  • Anonym (Undrande)

Hej ts!

Hur gick det för dig? Jag har själv gjort ivf och oroar mig över digitalt test som visar för lite. :S

• dn998
    Anonym (Undrande) skrev 2016-05-28 13:54:46 följande:

Hej ts!

Hur gick det för dig? Jag har själv gjort ivf och oroar mig över digitalt test som visar för lite. :S

Hej!! Allt har fått bra hittills!

Är i vecka 12 nu!

Så för mig stämde inte veckoindikatorn alls. Hur ser sin situation ut?
  • Anonym (Undrande)
    dn998 skrev 2016-05-29 12:48:24 följande:

PS. Har bytt namn, så det är jag som är idamaria83

Grattis, så skönt! Är tidigare och fick gravid 1-2 i v 4+3 på testdagen men mina testlagretstickor ökar inte så mkt i styrka heller så förbereder mig på tidigt missfall. Hur snabbt ökade dina tl-stickor? De var ju väldigt fina och starka vid 6+.
Svar på tråden Clearbleue digital visar för lite veckor, orolig!