Missnöjd med mina tänder, vad göra?
Hej alla på Familjeliv!
Förvisso ny på sidan så har inte riktigt bra koll på diverse forum och så men sökte lite och tyckte mig inte hitta något forum som matchade mitt problem.
Jag är 23 år och verkligen missnöjd med mina tänder. Som mindre fick jag skallade "tapp-tänder" på vardera sida av mina framtänder. Tandläkaren drog dock ut en av dessa tapptänder på min vänstra sida, men lämnade den lilla tanden på höger sida för att sedan bygga på den så att det skulle se bättre ut. Vilket jag aldrig upplevt att det gör, eftersom det syns att det "fattas" en tand på ena sidan.
Det här är alltså inte någonting som en tandställning eller liknande skulle kunna lösa vad jag vet, utan eftersom det "saknas" en tand så undrar jag vad det finns för möjligheter för att få ett finare leende? Är det operation som gäller och implantat om man vill fixa detta? Eller finns det andra alternativ?
Någon som har erfarenhet av "skönhets" fix av tänderna?
Det kan uppfattas som en struntsak, men det här påverkar mig i mitt vardagliga liv då jag skäms för att visa tänderna och därför inte gillar att varken le, skratta eller prata utan att hålla en hand för munnen.
/Tacksam för svar.