• Äldre 20 Apr 15:45
    1762 visningar
    4 svar
    4
    1762

    Der tog 1 år för mig bli gravid med 4:e barnet och har nu fått missfall!!

    Hej!

    Jag har 3 barn sen innan födda 02, 07 och 13. Jag och min man beslutade oss för att skaffa en liten till om det gick. De andra barnen har jag blivit gravid med kvickt men med detta sista tog det 1 år!! Nu fick jag tråkigt nog missfall. Trodde jag var i v10 men fostret hade dött i v9. Vill så desperat ha en barn till innan det är slut och är orolig för att det ska ta ytterligare månader innan jag blir gravid igen. Är det någon som är i samma sits som mig eller har varit i samma sits och faktiskt lyckats bli gravid snabbt igen?? Jag och min bm var också övertygade om att min kostomläggning se senare månaderna hade en del med i spelet och rekommenderade mig att börja äta mindre snabba kolhydrater o socker om jag Ville bli gravid igen. Är setnågon som känner igen sig? Tacksam för alla tips jag kan få!!

  • Svar på tråden Der tog 1 år för mig bli gravid med 4:e barnet och har nu fått missfall!!
  • Äldre 20 Apr 15:48
    #1

    Glömde skriva att jag är 43 år och har inte långtid på mig!!????

  • Äldre 20 Apr 19:22
    #2

    Fertiliteten minskar med åren och risken för missfall ökar. Men du har ju superbra förutsättningar eftersom du fått tre barn snabbt utan problem. Så det är väl bara att försöka igen? Kontakta en fertilitetsklinik om du är orolig? Men ett år är helt normalt att det tar att bli gravid även om det gått snabbar för dig tidigare. Ett mf/ma är inget onormalt heller, tre i rad räknas som att det behöver undersökas vidare.
    Jag skulle inte vara orolig om jag var du. Ni kommer få er fyra.
    Lycka till hur som helst!

  • Äldre 21 Apr 13:19
    #3

    Nej det är absolut inte ovanligt att det tar 1 år att bli gravid, det är bara det att jag haft oturen att det tagit lång tid med sista och sen fått missfall nu då jag är 43 och snart ska fylla 44! Känns som om det missfallet skulle varit mellan våra andra barn o varför just nu när jag verkligen desperat vill försöka mig på ett sista barn menar jag. Min längtan efter ett fjärde har funnits i 2 år men vågade inte berätta för min man förrän långt senare för jag var rött att han definitivt skulle säga NEJ och då hade hoppet försvunnit. Så därför väntade jag!!

    Det jag bara vill veta är om det finns andra lite äldre tjejer därute som kanske är el har varit i min sits men sen har blivit gravida snabbt igen? Man söker bara lite tröst i att få höra att det finns andra i samma sits som en själv!!

  • Anonym (Lever på hoppet­)
    Äldre 22 May 23:03
    #4

    Jag är 33 år och har två barn som jag fick utan att försöka speciellt länge. Nu vill vi ha ett syskon, detta har vi försökt att få till i 2 år. För några månader sedan blev jag gravid och detta slutade tyvärr i ma. Har inte fått min första mens än men är livrädd att vi nu ska behöva försöka i flera år igen. Denna besvikelse varje månad. Hoppas att det tar sig för er snart! Jag har hört lite olika men endel säger att det kan ta sig lättare efter ett mf/ma, så vi får hoppas på det. Lycka till!

Svar på tråden Der tog 1 år för mig bli gravid med 4:e barnet och har nu fått missfall!!