Samma här, våran tvååring går på förskolan 3 dagar i veckan, men de dagar han är hemma så får jag dåligt samvete för att han ibland får samma lunch två gånger på en vecka, typ pasta, för att han inte går ut varje dag, regn på morgonen och förmiddagen, sen kommer solen som du säger, lagom tills maten ska lagas och man kanske kört igång tvätten. Visserligen försöker jag få ut honom en stund efter maten då när pappa kommit hem.
Får dåligt samvete för att jag inte orkar aktivera honom hela tiden, så blir ganska mycket skärmtid vissa dagar.
Visserligen är jag höggravid och extrem foglossning så jag varken orkar eller har kapaciteten för att aktivera honom jämnt. En promenad på 20 minuter gör att jag inte kan gå resten av dagen.
Men ja, det ständiga dåliga samvetet.
Därför är det så himla skönt de dagar han är på förskolan, för då vet jag att han aktiveras massor ute och inne samt får leka med kompisar och får stimulansen därifrån.
Hemskt kanske, men ja, förskolan är en klar fördel just nu.
Plus att jag kan vila kroppen när han är borta och vara en 10 gånger bättre mamma på eftermiddagen och kvällen när han är hemma.