• Anonym (anonym (ts))

Har fått klamydia men min partner säger att han inte varit med nån annan?

Jag fick igår samtalet ingen vill ha. Jag har testats positiv för klamydia. Jag har träffat en kille sen strax innan jul och tog ett test i slutet av januari som visade negativt. Nu tog jag ett nytt i samband med en annan undersökning för det var lika bra tänkte jag. Berättade för honom igår och han blev skitförbannad. Påstår att han inte träffat nån mer än mig. Men hur skulle jag i så fall fått det? 

Kan man testa negativt trots att man har det? Jag tänker om jag fått det av nån tidigare men att det inte visat sig. Känns ju ganska otroligt men ändå.. Jag vill så gärna veta vart det kommer ifrån.

• Svar på tråden Har fått klamydia men min partner säger att han inte varit med nån annan?
  • Anonym (?)

Om jag förstått rätt så kan klamydia vara vilande utan några som helst symptom. Kan din kille haft det under flera år kanske? Behöver ju inte vara otrohet för det.

• Anonym (anonym (ts))
    Anonym (?) skrev 2016-04-20 16:42:50 följande:

Om jag förstått rätt så kan klamydia vara vilande utan några som helst symptom. Kan din kille haft det under flera år kanske? Behöver ju inte vara otrohet för det.

Jag har också förstått att man kan gå symptomfri hur länge som helst men enligt barnmorskan så smittar man ändå trots inga symptom. Jag hade inga symptom alls nu till exempel utan tog bara testet på rutin. Det är ju konstigt om han burit på det men smittat mig först flera månader efter vi börjat träffats liksom. Det är väl jättesmittsamt?
  • Anonym (RosieTheRiveter)

Visst kan det legat vilande hos honom under en lång period, men då borde du som sagt var redan varit smittad vid det här laget. Det mest sannolika är att han varit med någon annan, tyvärr.

• Anonym (anonym (ts))
    Anonym (RosieTheRiveter) skrev 2016-04-20 16:49:56 följande:

Visst kan det legat vilande hos honom under en lång period, men då borde du som sagt var redan varit smittad vid det här laget. Det mest sannolika är att han varit med någon annan, tyvärr.

Jag tänker det också men förstår inte varför han ljuger om det för mig.. Det är inte så att vi är exklusiva och han har all rätt att ligga med andra än mig. Men att försöka lägga detta på mig och ge mig dåligt samvete känns inte så rättvist
  • Anonym (Nl)

Att han blir förbannad säger ju sig självt. Finns ingen anledning att reagera så om man har tillit till sin partner samt sig själv. Klamydia kan ligga latent länge så..

• alexias mamma

Fast alltså nej, klamydia kan faktiskt inte ligga latent utan att smitta. Visst kan du vara symptomfri men det smittar ändå. Han har varit med någon annan så är det bara, anledningen till att han blir arg brukar vara för att man är skyldig. I princip alla som varit otrogna brukar reagera med ilska, typ alla som ljuger oavsett vad man ljuger om. Tyvärr

• Anonym (anonym (ts))
    Anonym (Nl) skrev 2016-04-20 16:55:59 följande:

Att han blir förbannad säger ju sig självt. Finns ingen anledning att reagera så om man har tillit till sin partner samt sig själv. Klamydia kan ligga latent länge så..

Är inte säker på att jag förstår vad du menar. Men vad jag förstod det på min barnmorska och när jag läser på nätet så kan det ligga latent dvs inte visa symptom men man är ändå smittsam från att man fått bakterien.
  • Anonym (Nsnssm)

Klamydia ligger inte latent i kroppen, det smittar på en gång. Sen kan man gå länge, ibland månader utan symtom.

Så antingen så har han varit med någon annan eller så testade du får snabbt inpå smittotillfället förra gånger, bör ha gått 7-10 dagar från samlag till att man provar för att det ska synas.

• Anonym (anonym (ts))
    alexias mamma skrev 2016-04-20 17:14:17 följande:

Fast alltså nej, klamydia kan faktiskt inte ligga latent utan att smitta. Visst kan du vara symptomfri men det smittar ändå. Han har varit med någon annan så är det bara, anledningen till att han blir arg brukar vara för att man är skyldig. I princip alla som varit otrogna brukar reagera med ilska, typ alla som ljuger oavsett vad man ljuger om. Tyvärr

Tror tyvärr så är fallet.. Men det är lite komplicerat för det kan nog inte räknas som otrohet för vi har inte sagt att vi är exklusiva eller nåt sånt. Hur som är det tråkigt att han ljuger för mig och får mig att må piss. Kanske dags att gå vidare och hitta nåt bättre :/
  • Anonym (anonym (ts))

Men vad göra nu då? Ska jag lägga upp för honom på ett schysst sätt att jag är näst intill 100 att det kommer från honom? Faktum är att jag skiter i att det kommer från honom egentligen men jag vill bara veta så jag slipper tänka på det. Det lät inte på honom som att han ljög heller, så vet inte hur mycket jag vågar anklaga honom för det. Han kanske är ärlig?

Ska jag släppa det och gå vidare eller försöka reda ut det?

Svar på tråden Har fått klamydia men min partner säger att han inte varit med nån annan?