Nån som vet vad denna smärta etc beror på?
Jag har haft ont i örat i 3-4 veckor, inte så farligt men lite irriterande. Det har kommit och gjort ont i några dagar, sen försvunnit, sen kommit tillbaka. I lördags morse cyklade jag till jobbet och det var rätt kallt om öronen, det brukar göra ont då och smärtan kom nästa morgon. Det började som tidigare gånger men blev bara värre och värre. På kvällen hade jag så ont att jag grät men kunde inte ta mig nånstans pga vi har ingen bil och jag hade obligatoriska grejer i skolan hela måndagen och tisdagen som jag inte kunde missa.
På måndagskvällen ringde jag 1177 och frågade vad jag kunde göra själv, hade fått en tid på VC på torsdag (imorrn alltså) men hade väldigt ont fortfarande. Hon sa att jag skulle åka till närakuten så jag cyklade dit, fick träffa en läkare i säkert mindre än en minut och fick åka hem. Hon frågade "har du haft feber" och jag sa att jag varit så upptagen med skola och jobb att jag inte ens hunnit ta tempen. Hon lös med en lampa i båda öronen och sa "det är inte öroninflammation, du kan gå nu". Sen satte hon sig vid sin dator. Jag blev helt paff men hon bara ryckte på axlarna utan att ens vända sig om när jag frågade vad det då kunde vara.
Smärtan har blivit värre och värre och nån gång runt lunch idag vandrade den ner mot min käke. Tidigare har det ömmat i hela vänstra sidan av ansiktet, mot käken, tinningen och mot nacken, men inte såhär. Hela käken har låst sig och jag svimmar nästan av smärtan i örat när jag försöker bita ihop. Har inte kunnat äta på hela dan.
Ska till VC imorrn som sagt, men är det nån som har nån idé om vad det kan vara, så det inte blir som förra gången? Det gör jätteont när jag rör vid örat eller om jag t.ex. topsar i örat. Det kliar ibland också men gör jätteont när jag försöker klia. Tror inte det är trumhinnan utan kanske nåt i hörselgången?