• Progressiv

Vad önskar ni att riksdagsvalet 2018 resulterar i?

Jag hoppas att det bildas en majoritetsregering bestående av S, MP, V och FI.

• Svar på tråden Vad önskar ni att riksdagsvalet 2018 resulterar i?
  • Rataxes

En alliansregering med majoritet. Samt att KLP börjar synas i opinionsmätningar.

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Aniiee

Total upplösning!

You are the creators and the curators of your own lives
  • Progressiv
    Rataxes skrev 2016-04-21 11:22:09 följande:

En alliansregering med majoritet. Samt att KLP börjar synas i opinionsmätningar.

Och SD backar?
  • Rataxes
    Progressiv skrev 2016-04-21 13:21:06 följande:

Och SD backar?

Det lär ju krävas för en alliansmajoritet. Alternativt att de rödgröna backar ännu mer.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Ewald01
    Progressiv skrev 2016-04-21 09:43:11 följande:

Jag hoppas att det bildas en majoritetsregering bestående av S, MP, V och FI.

Nej, bättre en regering där MP, C och L ingår.

FI har i nuläget ingen chans att komma in i riksdagen. Bättre att rösta på C, L eller vänsterpartierna istället. Alternativt skulle FI kunna bilda en allians med MP och/eller V.
  • Ewald01

Jag ser ingen framtid för både FI och KD. Det finns andra partier som täcker detta spektrum respektive område.

• Progressiv
    Rataxes skrev 2016-04-21 14:09:37 följande:

Det lär ju krävas för en alliansmajoritet. Alternativt att de rödgröna backar ännu mer.

Då kommer inte FI in med andra ord?
  • Progressiv
    Ewald01 skrev 2016-04-21 22:10:31 följande:

Jag ser ingen framtid för både FI och KD. Det finns andra partier som täcker detta spektrum respektive område.

Uppenbarligen står FI för en massa saker som inte de andra vänsterpartierna ens vågar nämna längre. Eller jo, möjligen V, men bara ibland. FI har visst en rimlig chans, kolla bara på SD - de fick 3 % valet innan de kom in (samma procentandel som FI fick 2014).
  • Ewald01
    Progressiv skrev 2016-04-22 10:20:37 följande:
    Uppenbarligen står FI för en massa saker som inte de andra vänsterpartierna ens vågar nämna längre. Eller jo, möjligen V, men bara ibland. FI har visst en rimlig chans, kolla bara på SD - de fick 3 % valet innan de kom in (samma procentandel som FI fick 2014).
    Frågan är bara om folket tycker att frågorna som FI tar upp är så viktiga att man även röstar på partiet. Konkurrensen är ju stor i Sverige.

Ett parti som SD saknades i Sveriges partilandskap och därför kom de in. I dagens läge finns det en viss potential för partier som SD, även om den borde ligga under 10 % ...
Svar på tråden Vad önskar ni att riksdagsvalet 2018 resulterar i?