• Anonym (Nojjig eller ej)

Inuition vs paranoia otrohet

En intressant sak tycker jag. Vad är vad? Man brukar tala om att kvinnor har intuition och kan känna av mannens signaler och eventuella otrohet.

Men vad är vad och hur ska man veta om man är intuitiv eller paranoid?

I min relation har jag nu drabbats intuition eller paranoia. Min sambo är förändrad och det jan finnas flera anledningar, stress trötthet oro etc. Han ljuger oxå. Förra veckan var han bortrest på jobb och sa att han åkte med flera från jobbet. Han åkte med en tjej, bara. Såg flygbiljetterna. De hade hotell bokat, ett fint, hyrbil.

När han kom hem så var han jätteglad och uppspelt. Pratade dessutom om att vi måste lita på varandra och att man måste kunna umgås med människor av samma kön.

Jag sa inget om att han bara åkte ned henne utan spelade med som om att han åkte med flera. Tänkte att det var onödigt med tanke på att han helgen innan varit bortrest med sitt ex (cup med barnet) som han inte sa något om utan bokat i smyg.

Iaf hans beteende är logiskt från två perspektiv. Det är logiskt att han ljuger för att inte oroa mig dvs har inga avsikter med otrohet. Det kan trots allt även vara så att han kan gjort nåt snedsprång (främst med jobbtjejen).

• Svar på tråden Inuition vs paranoia otrohet
  • Anonym (smyga)

Men varför smyga? Varför inte vara öppen och rak, med att man måste på jobb, med en kollega som råkar vara kvinna? Det är just sånt som får fart på misstankarna..

Han sa att han åkte med tre till varav en var kvinna. Kollade upp vem det var eftersom namnet stod på biljetten. Jättesnygg. Förmodligen därför.

Han sa sen just detta att han inte vill smyga utan kunna säga typ vem han åker ned, men gjorde det ändå inte.

• Anonym (Nnn)

Fråga honom lite om dom andra som var med på resan, vad dom tyckte gjorde osv. Mysko att han bokade resan med exet o barnet i smyg. Brukar svartsjuka förekomma i ert förhållande?

Jo frågade lite försiktigt kring det. Han sa att de pratade jobb och var seriösa människor, typ. Att han hade tråkigt. Att de åt middag och bodde på samma hotel. Typ det, nämnde ett namn (mansnamn). Känns konstigt att fråga nu efter en vecka dock.

Han är svartsjuk och jag har oxå varit det. Däremot så har det varit mot exen primärt. Han vägrar träffa mitt. Jag har firat jul med hans samt barnets födelsedag och träffats flera gånger. Så jag har gjort så gott jag kunnat.

Han bokade (eller hon faktiskt) dagen efter att vi bestämt att flytta isär. Vi är nu särbos. Därför jag blev sur. Kändes taskigt att göra det då och framförallt i smyg.

• Anonym (Nnn)

Nåja, låter som ett bra beslut att flytta isär. O dom som är mest svartsjuka har ofta inte eget rent mjöl i påsen, kom ihåg det.

Svar på tråden Inuition vs paranoia otrohet