• Anonym (Ledsen)

Missfall, var det tvillingar?

Jag var hos gynekologi mottagningen igår där jag skulle få en tid till abort. Vaginalt ultraljud gjordes och jag var i vecka 5+5. Hon nämnde bara att jag var väldigt tidigt i graviditeten.

När jag kom hem började jag få blödningar, som blev allt rikligare under natten. Idag på morgonen när jag gick in i duschen så kom det klumpar och blod. När jag gick upp kände jag att de kom något, när jag kollade var det moderkakan, avlång och tjock.

Jag hade fortfarande värk i min mage och efter 3 timmar så kom det ut två runda klumpar, nästan lika stora som ett hallon och sedan en moderkaka till. Kan detta ha varit tvillingar?????

• Svar på tråden Missfall, var det tvillingar?
  • Carambolan

Låter som bitar av slemhinna och levrat blod. Moderkaka och foster är yttepyttesmå i vecka 5.

• Anonym (Ledsen)

Vet stt det var två moderkakor då jag googlade och det såg exakt ut så.. Den satt ihop me en klump..

Carambolan skrev 2016-04-21 20:27:57 följande:

Låter som bitar av slemhinna och levrat blod. Moderkaka och foster är yttepyttesmå i vecka 5.

• Anonym (Fundersam)

Jag tror inte moderkakan har bildats så tidigt som vecka 5+5. Fostret bör inte heller vara större än ungefär 5 mm, så det är nog levrat blod och slemhinnor du såg om barnmorskan daterade dig rätt.

• Anonym (Konstigt)
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-04-21 20:41:00 följande:

Vet stt det var två moderkakor då jag googlade och det såg exakt ut så.. Den satt ihop me en klump..

Jo men moderkakan är enbart några få celler så tidigt. Som om fostrena var stora som hallon och du såg moderkaka så var du mycket längre gången. Och då hade bm sett ganska tydliga foster och då är chansen för feldatering mindre.
Svar på tråden Missfall, var det tvillingar?