• Anonym (.)

Om en man inte är svartsjuk, skulle du behålla han?

Vi säger att han inte bryr sig när du ska festa... Han bryr sig inte om du går ut med 5 killkompisar... Han bryr sig inte om du efterfestar med 5 killar som ensam tjej... Han bryr sig inte om någon raggade på dig tidigare idag.... Han bryr sig inte om du åker till någon charterort och festar så det ryker med dina tjejkompisar osv...

Alltså dessa exempel, skulle du tvivlat ifall han älskade dig och sedan dra? Eller hur skulle du gjort om han inte är svartsjuk

Att man är svartsjuk är ju ungefär som en symbol på att man bryr sig om den andra partnern.

• Svar på tråden Om en man inte är svartsjuk, skulle du behålla han?
  • Asirna

Svartsjuka är inte en symbol för att men senast bryr sig om sin partner, utan det kan likaväl komma från dåliga erfarenheter från ens liv, det är så jag har det och därför jag är svartsjuk ibland på min kille, av att andra killar har behandlat mig som skit.

Men min partner är inte de minsta svartsjuk,det tycker jag också är väldigt skönt.

Var en gång i tonåren tsm med en nära vän till mig, när vi var tsm var han riktigt svartsjuk.
    Så en gång när jag umgicks med en kille som vän fick jag sms minst vart annan minut, sedan var femte. 
    Det gjorde då att jag drogs mer till killen jag umgicks med, fann honom också attraktiv. Dessutom svarade jag jag inte min dåvarande partner heller.

Men jag vet en gång när jag och min nuvarande partner började träffas igen, ett gammalt ligg hade stött på honom på stan och visste inte om det var min nuvarande partner, så han började skryta om att han hade haft sex med mig och (lämnar en del detaljer för inte avslöja vem jag är) men hur som helst förstod min partner det var jag.

Den snubben som skröt om det sa att vi hade haft sex medan jag var tsm med min kille (vi hade haft uppbrott och skulle precis träffas igen) och då frågade min partner mig om det.
    Visst var det hemskt att han trodde jag hade varit otrogen, men det fina var att jag då såg att han faktiskt brydde sig om jag var otrogen, om han inte hade älskat mig hade han skitit i det.

Dessutom såg jag i hans blick hur bekymrad han var för det skulle vara sant, då visste jag att han verkligen älskar mig och bryr sig om vad jag gör.

Och det är min fina partner som aldrig är svartsjuk.

SÅ det jag ville få fram med detta är att man kan se på andra sätt en svartsjuka om ens partner bryr sig om en eller inte. :)

Säger dock inte att du ska lotsas vara otrogen, det var bara en del av min berättelse :P

• nevermind

Min man ÄR sån, tack och lov. Skulle aldrig vara ihop med en svartsjuk loser. Här är vi noll svartsjuka!

• Lena

Vi har inte svartsjuka över sådant. Om någon annan person får mer prioritet än jag hos min partner kan jag bli svartsjuk men då säger jag att jag inte känner mig prioriterad och så löser det sig

• ostpaj

Usch. Svartsjuka visar bara att du har dåligt självförtroende och ingen tillit. Om du inte själv tror på dig, att du duger och är bra som du, nä, då kanske inte jag heller ska göra det. Hej med dig.

• Carambolan

Var en gång ihop med en kille som blev svartsjuk och misstänksam över sånt där. Ville vete exakt vilken tid jag tänkte komma hem och ringde på hemtelefonen fem minuter senare, ville sms:a med mig när jag var på fest, ville veta exakt vilka som var där, etc. Det gör jag aldrig om. Svartsjuka är inte nödvändigt för kärlek, det kväver bara.

• taquine

Nej att vara svartsjuk är inte en symbol att bry sig. Och ja jag hade behållit HONOM , en karl utan självkänsla är inget för mig . Det är väl det svartsjuka människor behöver jobba med., sig själva .

Goodness me
  • sextiotalist

Om en man svartsjuk så skulle jag inte behålla honom. Min sambo är inte svartsjuk.

• Virriga Vera
    Anonym (.) skrev 2016-04-22 02:21:19 följande:

Vi säger att han inte bryr sig när du ska festa... Han bryr sig inte om du går ut med 5 killkompisar... Han bryr sig inte om du efterfestar med 5 killar som ensam tjej... Han bryr sig inte om någon raggade på dig tidigare idag.... Han bryr sig inte om du åker till någon charterort och festar så det ryker med dina tjejkompisar osv...

Alltså dessa exempel, skulle du tvivlat ifall han älskade dig och sedan dra? Eller hur skulle du gjort om han inte är svartsjuk

Att man är svartsjuk är ju ungefär som en symbol på att man bryr sig om den andra partnern.

Jag hade aldrig varit tillsammans med en man som är svartsjuk, aldrig. Min man litar på mitt omdöme och jag på hans. Svartsjuka handlar inte om kärlek, det handlar om att man inte litar på sin partner.
  • Anonym (Nej tack)

Har varit tillsammans med tillräckligt många svartsjuka losers som tonåring och ungdom för att idag veta att det där är inte kärlek.

Svartsjuka åker ut genom dörren med huvudet först. Riktigt oattraktivt med en osäker och misstänksam man. För att inte tala om hur otroligt energi slukande det är att ständigt känna att man inte blir litat på.

• Anonym (?)

För mig betyder svartsjuka kontrollbehov och brist på tillit. Jag skulle få frispel av en svartsjuk partner.

Svar på tråden Om en man inte är svartsjuk, skulle du behålla han?