• Anonym (Ont)

Röda prickar runt anus, HJÄLP! (Varning för känslig bild)

Sedan en vecka tillbaka har jag haft besvär där bak och det har bara blivit värre och värre för varje dag. Det gör verkligen ont! Jag inser att jag borde gå till VC men jag vill verkligen inte. :(

Iaf, detta började med diarré och jag trodde att jag hade magsjuka. Började göra ont när jag gjorde nummer två. Efter ett par dagar så började det bränna i rumpan hela tiden. Var då lite röd runt omkring. Smörjde med Bepanthen. Trodde det var Hemorrojder så jag köpte Xyloproct och smörjde med det + babypuder och nu ser det ut som på bilden.

Jag åt chili precis innan det började. Kan det vara det?

Eller typ svamp? SNÄLLA, hjälp!!!

• Svar på tråden Röda prickar runt anus, HJÄLP! (Varning för känslig bild)
  • Påven Johanna

Här var det alltså meningen att det skulle dyka upp en bild på ett anfrätt anus? 

• taquine

Ser nada , kanske lika bra Men det är alltid gulligt med de som förvarnar;)

Goodness me
  • Anonym (Ont)

Bild! :(

• Påven Johanna

Ser ut som herpes. Att det skulle ha med chilin att göra ser jag som ställt utom allt rimligt tvivel. Tjusigt anus för övrigt. 

• Anonym (Ont)
    Påven Johanna skrev 2016-04-22 08:39:58 följande:

Ser ut som herpes. Att det skulle ha med chilin att göra ser jag som ställt utom allt rimligt tvivel. Tjusigt anus för övrigt. 

Är du säker? Fy fan :(
  • Anonym (Hon)

Jag tycker det ser ut som kondylom.. kanske värt att åka in och kolla upp..

• Påven Johanna
    Anonym (Ont) skrev 2016-04-22 08:58:41 följande:
    Är du säker? Fy fan :(
    Nej, det är jag förstås inte. Det är en bild och på bilder kan det vara svårare att avgöra vad det är du fått. Men det ser ut som om det skulle kunna vara ett utbrott av herpes där vissa blåsor spruckit medan andra ännu inte gjort det. 

Jag tycker inte att det ser ut som kondylom.

Har du några svullna lymfkörtlar? I ljumskarna?
  • Anonym (Ont)
    Påven Johanna skrev 2016-04-22 09:08:07 följande:
    Nej, det är jag förstås inte. Det är en bild och på bilder kan det vara svårare att avgöra vad det är du fått. Men det ser ut som om det skulle kunna vara ett utbrott av herpes där vissa blåsor spruckit medan andra ännu inte gjort det. 

Jag tycker inte att det ser ut som kondylom.

Har du några svullna lymfkörtlar? I ljumskarna?
    Nae, är inte svullen. Men väntar på att VC ska ringa upp så förhoppningsvis får jag tid idag.
  • Påven Johanna
    Anonym (Ont) skrev 2016-04-22 09:54:18 följande:
    Nae, är inte svullen. Men väntar på att VC ska ringa upp så förhoppningsvis får jag tid idag.
    Ja, hoppas du får en tid redan idag (fast jag tycker att du skulle gått till gynekolog i stället) så att du kan påbörja någon för åkomman avsedd behandling. Om du kommer ihåg det och har lust att delge oss det så vore det intressant att få reda på vad de sa. 
  • Anonym (Ont)
    Påven Johanna skrev 2016-04-22 09:59:13 följande:
    Ja, hoppas du får en tid redan idag (fast jag tycker att du skulle gått till gynekolog i stället) så att du kan påbörja någon för åkomman avsedd behandling. Om du kommer ihåg det och har lust att delge oss det så vore det intressant att få reda på vad de sa. 
    Ringde VC som tyckte jag skulle ringa Hudmottagningen på Lasarettet och där var telefontiden slut. Får ringa på måndag :/
  • Påven Johanna
    Anonym (Ont) skrev 2016-04-22 10:09:00 följande:
    Ringde VC som tyckte jag skulle ringa Hudmottagningen på Lasarettet och där var telefontiden slut. Får ringa på måndag :/
    Finns det inget gynekologimottagning på sjukhuset som har en lättakut då?
  • Blueskillen
    Anonym (Ont) skrev 2016-04-22 10:09:00 följande:

Typisk VC. Vården är bra men det är ett helvete att komma till den.

Jag tycker det ser ut dom herpes. Mitt ex har haft det i alla år och dessa hobbar av blåsor har jag sett många gånger.

Är det herpes är det bättre att du kommer in snabbare när du får det första gången.

www.1177.se/Varmland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Herpes-i-underlivet/

Men det är bara en läkare som kan säga säkert vad det är.
  • Anonym (Ont)

Skickade bilden till en närstående som har det och h*n sa också att det såg ut som herpes. Ringde Gynakuten och förklarade mina symptom och dom trodde också herpes. Inte så mycket att göra nu dock i och med det brutit ut. Får stå ut, ska tydligen försvinna efter 2 veckor.

Svar på tråden Röda prickar runt anus, HJÄLP! (Varning för känslig bild)