• Anonym (Oklart)

Missfall? Blir tokig

Hej! Det finns säkert en miljon trådar exakt likadana som den jag nu ska skriva, men jag gör den här ändå. Jag är gravid (eller var) i v 5 snart 6 (4+6 idag). I förrgår (4+4) började jag dock blöda. Mindre än en vanlig menstruation och utan klumpar (några få yttepyttesmå bara). Lite liknande mild/måttlig mensvärk men ingenting nämnvärt. Brukar normalt ha kraftig sådan. Blödit lite till och från, och idag har det avstannat. Pratat med sjukvårdsupplysningen, barnmorska, gyn, googlat mig trött etc men blir inte ett dugg klokare. Jag vet att det enda man egentligen kan göra är att avvakta, men samtidigt så är det förkrossande att inte veta. Jag misstänker starkt missfall, på något sätt känns det annorlunda i kroppen och har tappat tidigare gravsymtom (kan ju givetvis även vara psykiskt men), men den där.. lilla lilla procenten att det kan vara kvar vill man ju så oerhört gärna klamra sig fast vid, trots att jag är säker på att det är borta.

Har någon erfarat liknande? Hur har era missfall varit? Har någon haft liknande blödning och det gått bra? Jag vet att det är högst inviduellt osv, men behöver.. Jag vet inte, bolla lite.

• Svar på tråden Missfall? Blir tokig
  • augustibebis2016

För mig började missfallet v4+6, hade plussat 4+4. Det började som spottings och blev regelrätt blödning. Lustigt nog blödde jag mindre än en vanlig mens! Hade heller inga speciella smärtor.

Jag bokade ett VUL efter nån vecka för att se att allt blött ut.

Hoppas det går bra för dig!

• Mika86

Jag började blöda på fredagen, va som en vanlig mens för mig, inget ont men ändå känslan av MF.

Kom nån eller några klumpar på söndagen o måndagmorgonen började det avta o slutade på kvällen.

Hade inga gravsymtom innan.

Testade negativt på onsdagen eller torsdagen.

Lycka till TS, hoppas att det är en "vanlig" blödning bara

• Anonym (Lilja)

Avvakta och be att få en tid för vul om 1-3 veckor. Eller boka privat om de vägrar ge dig en tid. Det är omöjligt att svara på om du fått ett missfall då det är olika hur de visar sig. Men i v 4 kan det absolut vara ett mf med endast sådan blödning som du beskriver,
    Har själv haft ett ma i v 11 och då blödde jag inget alls, ett mf i v 6 då blödde rikligt med klumpar, en graviditet som gick bra men blödde till och från flera gånger, en pågående graviditet nu i v 18 där allt ser bra ut enligt ul och inga blödningar hittills. Det kan alltså vara helt olika och det går inte att avgöra utan vul eller alternativt om du psykiskt orkar med att vänta flera veckor och sedan göra ett nytt gravtest...

• Anonym (MF)

För mig började det som för dig (2 ggr!), visade sig vara missfall. Vid första barnet hade jag bruna flytningar v 8-12, det gick bra. 

Svar på tråden Missfall? Blir tokig