• Malin 845

vad ska man säga för lön som administratör??

Hej!

Hoppas någon har svar på min fråga. Jag ska på arbetsintervju på tisdag. Jag började nu tänka på om det kommer upp något med lön, vad ska jag säga? Vet att lönerna ofta ligger på 24500 som medel för administratörer.
    Men som nyutbildad vad ska man begära?? Någon med erfarenhet vad ingångslönen är på?!
    Har ingen erfarenhet av yrket.

Otroligt tacksam för hjälp snarast!

• Svar på tråden vad ska man säga för lön som administratör??
  • Malin 845
    Snövits skrev 2016-04-22 20:42:09 följande:

Vilket bolag? Inom kommunen, landsting eller privat?

Ett privat bemanningsföretag. Som heter tactpartner.
  • Långbenopluto
    Malin 845 skrev 2016-04-22 20:46:15 följande:
    Ett privat bemanningsföretag. Som heter tactpartner.
    24500 kr som du skriver, är det dom som har erfarenhet eller ingångslön?
  • Malin 845
    Snövits skrev 2016-04-22 20:51:58 följande:
    24500 kr som du skriver, är det dom som har erfarenhet eller ingångslön?
    Jag vet faktiskt inte. Känns som att 24 500 är om man kanske har lite erfarenhet.
    Är bara förvirrad över vilken lön man ska förhandla sig till om det nu blir så!

Hoppas någon med erfarenhet av ingångslön för administratörer ser denna tråd :)

Tack för ditt svar :)
  • emmasvärld

Jag jobbar som administratör, har ingen utbildning för det och min ingångslön var 25500kr.

• Carambolan

Har du en relevant utbildning? Gymnasie- eller högskolenivå? Har du nån aning om vilken typ av administration det handlar om?

• Malin 845
    emmasvärld skrev 2016-04-22 21:33:17 följande:

Jag jobbar som administratör, har ingen utbildning för det och min ingångslön var 25500kr.

Oj inte dåligt :). Jobbar du i kommun, landsting eller privat? :).
  • Malin 845
    Carambolan skrev 2016-04-22 21:33:22 följande:

Har du en relevant utbildning? Gymnasie- eller högskolenivå? Har du nån aning om vilken typ av administration det handlar om?

Jag har gymnasieutbildning till administratör :). Stod i annonsen att man är ett stöd för projektledare och chef, har mycket kontakt med de som arbetar på fältet, och andra administrativa uppgifter.
    Kan även utvecklas till mer som projektledare stod det med :). Men det om man kommer överens om det och efter en viss tids arbete.
  • emmasvärld
    Malin 845 skrev 2016-04-22 21:47:22 följande:
    Oj inte dåligt :). Jobbar du i kommun, landsting eller privat? :).
    Jag jobbar privat.
  • Champagne

Jag jobbar på statlig myndighet sedan 8 månader tillbaka. Ingångslönen var 29 500. Har inte jobbat med detta innan, men yrkeserfarenhet inom annat.

Svar på tråden vad ska man säga för lön som administratör??