• Anonym (sas)

vad vill ni tjejer veta om killen innan ni träffar honom?

Hej!

Jag vill förbättra min internetdejting, jag vet av mig att jag ser väldigt bra ut men har ett litet problem. När jag börjar chatta med en tjej från t.ex. tinder så är de oftast väldigt intresserade och skriver långt men när jag väl frågar om de skulle vilja träffas så slutar de oftast svara helt och hållet.

Frågade en tjej som gjorde detta och fick världens uppsats tillbaka om att hon tyckte att alla killar ville ses så snabbt och att man kunde ta det lite piano och lära känna varann genom chattande först.

Ja men då är ju frågan - vad är det för saker ni skulle vilja veta om killen innan ni träffar honom? hur länge vill ni skriva? ska jag låta tjejen ta initiativ till att träffas hädanefter? - Vilket iofs aldrig händer.

• Svar på tråden vad vill ni tjejer veta om killen innan ni träffar honom?
  • Anonym (Hm)

Efter hur länge när ni har börjat chatta föreslår du en dejt?
    Jag personligen tycker det är bättre med en träff ganska fort så man vet om man har nån kemi el ej. Känns dumt att ödsla tid annars om man inte har det och man har dessutom mer och prata om man inte har avklarat typ allt i ett evigt chattande.
    Jag tycker även att ett evigt chattande där killen inte föreslår en träff tyder på ett typ ointresse att träffas. Jag tröttnar oxå själv att på att chatta och ev intresse försvinner om han inte föreslår nåt.
    Jag har tagit initiativ till att föreslå träff men oftast bara fått konstiga undanflykter till svar och därmed tolkat det som ointresse.
    Överlåter därför det till killen. Hm

• Anonym (sas)
    Anonym (Hm) skrev 2016-04-23 00:55:59 följande:

Efter hur länge när ni har börjat chatta föreslår du en dejt?

Jag personligen tycker det är bättre med en träff ganska fort så man vet om man har nån kemi el ej. Känns dumt att ödsla tid annars om man inte har det och man har dessutom mer och prata om man inte har avklarat typ allt i ett evigt chattande.

Jag tycker även att ett evigt chattande där killen inte föreslår en träff tyder på ett typ ointresse att träffas. Jag tröttnar oxå själv att på att chatta och ev intresse försvinner om han inte föreslår nåt.

Jag har tagit initiativ till att föreslå träff men oftast bara fått konstiga undanflykter till svar och därmed tolkat det som ointresse.

Överlåter därför det till killen. Hm

Ja, jag vill helst träffas rätt fort jag också, men så fort jag frågar så blir det knäpptyst, får varken ett ja eller nej. Likförbannat så tar de sig tid till att skriva väldigt långa meddelanden till mig innan detta - jag fattar verkligen ingenting av varför tjejerna gör såhär mot mig. Vill allihop bara bli min brevvänn eller vad handlar det om?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (sas) skrev 2016-04-23 01:01:57 följande:
    Ja, jag vill helst träffas rätt fort jag också, men så fort jag frågar så blir det knäpptyst, får varken ett ja eller nej. Likförbannat så tar de sig tid till att skriva väldigt långa meddelanden till mig innan detta - jag fattar verkligen ingenting av varför tjejerna gör såhär mot mig. Vill allihop bara bli min brevvänn eller vad handlar det om?
    El så är det så krasst att dom har fler killar dom chattar med som är intressantare men du är samtidigt inte så ointressant att dom vill släppa dig helt.
  • Anonym (sas)
    Anonym (Hm) skrev 2016-04-23 01:06:50 följande:

El så är det så krasst att dom har fler killar dom chattar med som är intressantare men du är samtidigt inte så ointressant att dom vill släppa dig helt.

Ja men någonting kan de väl åtminstone slänga ut sig istället för att bara sluta svara. Detta har hänt tamefan 5gånger på rad just nu och det är sjukt om något.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (sas) skrev 2016-04-23 01:26:59 följande:
    Ja men någonting kan de väl åtminstone slänga ut sig istället för att bara sluta svara. Detta har hänt tamefan 5gånger på rad just nu och det är sjukt om något.
    Rent krasst, igen då, eftersom inga känslor är inblandade så bryr dom sig inte om att svara för dom tycker inte dom har nån skyldighet att göra det och ge dig en förklaring. Och att ev ta en massa tjafs orkar man inte heller.
  • mixXi

På den tiden jag internetdejtade ville jag gärna vänta iaf ett par veckor med att ses. Detta för jag hade någon sorts (helt fel) känsla att det var tryggare. En kille som frågade om vi skulle ses på en gång blev jag orolig/rädd att han hade någon baktanke.

• Anonym (Lina)

Jag är nog som en av tjejerna du beskriver som inte gärna vill ses sådär på direkten.

Det handlar inte alls om att jag bara vill ha en brevkompis eller att jag träffar andra eller för att jag först behöver veta specifika saker om killen. Allra mest handlar det om att jag vill känna av känslan när vi pratar/skriver med varann. Känna litegrann hur det flyter på, vad du är för typ av person och helt enkelt kolla om det finns någon kemi mellan oss överhuvudtaget. Om det finns en bra (eller åtminstone okej) grundkänsla i hur vi pratar med varann via mejl kan jag tänka mig att ses irl. Men det behövs mer än ett par tre mejl med info om ålder, intressen och jobb för att känna av det.

Jag skulle till o med säga att jag hellre skulle avstå från att veta ålder/intresse/jobb etc om jag behövde välja mellan det och att bara slösnacka några mejl för att se om vi "talar samma språk" och klickar där först.

Jag säger inte att det är rätt. Eftersom många har enklare att uttrycka sig irl än genom skrift så är det förmodligen inte helt rättvist. Men det är en förklaring på varför jag agerar som du beskriver

Kanske är det också en liten del utav en som tror att man kan "läsa av" personen och se så det inte är en livsfarlig dåre man pratar med. Man VET ju att det inte funkar så, att det inte märks på det sättet, men kanske tänker man så lite halvt omedvetet ändå och framförallt som tjej.

• Anonym (sas)
    Anonym (Lina) skrev 2016-04-23 01:42:32 följande:

Jag är nog som en av tjejerna du beskriver som inte gärna vill ses sådär på direkten.

Det handlar inte alls om att jag bara vill ha en brevkompis eller att jag träffar andra eller för att jag först behöver veta specifika saker om killen. Allra mest handlar det om att jag vill känna av känslan när vi pratar/skriver med varann. Känna litegrann hur det flyter på, vad du är för typ av person och helt enkelt kolla om det finns någon kemi mellan oss överhuvudtaget. Om det finns en bra (eller åtminstone okej) grundkänsla i hur vi pratar med varann via mejl kan jag tänka mig att ses irl. Men det behövs mer än ett par tre mejl med info om ålder, intressen och jobb för att känna av det.

Jag skulle till o med säga att jag hellre skulle avstå från att veta ålder/intresse/jobb etc om jag behövde välja mellan det och att bara slösnacka några mejl för att se om vi "talar samma språk" och klickar där först.

Jag säger inte att det är rätt. Eftersom många har enklare att uttrycka sig irl än genom skrift så är det förmodligen inte helt rättvist. Men det är en förklaring på varför jag agerar som du beskriver

Kanske är det också en liten del utav en som tror att man kan "läsa av" personen och se så det inte är en livsfarlig dåre man pratar med. Man VET ju att det inte funkar så, att det inte märks på det sättet, men kanske tänker man så lite halvt omedvetet ändå och framförallt som tjej.

Jo, jag har faktiskt stött på några som är precis som dig. Säger inte att det är dåligt på något vis men väldigt frustrerande ibland. Vad menar du med "slösnacka"? - Vad pratar man om då som fortfarande är intressant utan att ta reda på saker om personen?
  • terfje

Jag tycker det är bäst att försöka träffas så snart som möjligt. Min sambo träffade jag efter cirka två veckors chattande eller om det var tre.

• Anonym (Misstänksam)

Jag blir också misstänksam om killen vill ses direkt. Han kanske inte är den han säger. Sånna tankar tror jag att vi tjejer ofta tänker. Vi är rädda för våldtäkter osv. Faktiskt... Det är så.

Så jag vill oftast skriva lite mer för att se om det verkar vara en seriös människa... Och att killen faktiskt är den han utger sig för att vara.

Sedan behöver man inte skriva i vecka ut och vecka in. Man märker rätt snabbt om en person är seriös eller inte. Men att skriva gansk mycket i några dagar iallafall. Man vill ju veta lite intressen, åsikter, känna av lite hur personen är lagd när det kommer till moral osv. Så man inte sitter där på en dejt m världens douchebag och lider.

Haha. Kör på. Förklara att syftet med att ses Inte är sex. Många använder ju tinder som en knull-app. Ses-ligga-aldrig höras mer. Så om du säger att du vill ses på en gång så tror jag du framstår som oseriös. Ta dig tid med tjejerna...och va intresserad. Sånt uppskattas.

Svar på tråden vad vill ni tjejer veta om killen innan ni träffar honom?