• Anonym (Ledsen tjej)

Har lämnat min deprimerade pojkvän... Vad göra nu? :(

Lämnade min pojkvän, sen ett år tillbaka, igår kväll. Han är deprimerad, har ingen energi, kan typ inte känna något och tycker att livet suger. Mitt i allt detta isolerar han sig och stöter bort mig. Han har ett stort bagage och allt bottnar väl i en jobbig barndom. Han vet att han måste få proffesionell hjälp, men orkar inte ta tag i det. Jag kastas hela tiden mellan hopp och förtvivlan, men igår kände jag bara att nog är nog. Jag kan inte älska för två, jag kan inte dra det här lasset själv. Måste ha styrka och energi till mina barn.

Vi grät i flera timmar. Det är liksom inte kärleken det är fel på. Vi älskar varandra, men det är helt ohållbart att vi ska ha det så här. Jag känner mig oälskad och han får ännu mer ångest på grund av det.

Innan vi lade på sa han att han skulle söka hjälp och jag sa till honom att jag hoppas att han hör av sig när han kommit en bit på väg och när han känner att han kan va i en relation igen. Jag lovade dock inte att vänta. Sen sa vi att vi älskade varandra och lade på. Han var helt knäckt.

Nu känner jag mig bara tom. Vet inte hur jag ska gå vidare. Älskar honom så att det gör ont och jag har aldrig varit med någon som har fått mig skratta så mycket. Hoppet om att han ska höra av sig en vacker dag kommer alltid finnas där. Gjorde jag fel? Har nån varit med om nåt liknande som slutade lyckligt? Behöver lite goda råd och stöd..

Tack för att ni orkade läsa.

• Svar på tråden Har lämnat min deprimerade pojkvän... Vad göra nu? :(
  • Anonym (q)

du gjorde rätt. Det är jättejobbigt men detta kan vara det som behövdes för att han verkligen ska ta tag i sitt liv och ordna hjälp. 

• Anonym (Ledsen tjej)
    Anonym (q) skrev 2016-04-23 09:35:41 följande:

du gjorde rätt. Det är jättejobbigt men detta kan vara det som behövdes för att han verkligen ska ta tag i sitt liv och ordna hjälp. 

Tack för svar. Ja det är ju min förhoppning att det blir så. Vill ju inget heller än att han ska bli glad igen. Men shit vad tungt det är att lämna nån man älskar...
  • Anonym (Vfj)

Tycker också du gjorde rätt. Det är alldeles för jobbigt att släpa på andras bagage, särskilt om dom inte vill ta itu med det själva.

• Anonym (Kämpa)

Om man själv inte orkar så ska man gå. Men jag hade nog stannat och hjälpt honom. Inte mjäkat med honom utan sett till att han verkligen tog tag i det. Jag hade krävt att han sökte hjälp. Lite hot nästan. Att... Om du söker hjälp så stannar jag och stöttar dig. Om inte så går jag.

Men alla är vi olika. Kanske kan det bli ni igen när han fått ordning på sitt liv igen.

Jag vet för jag har själv varit deprimerad. Allt kom när jag träffade min dåvarande pojkvän och för första gången hade någon att luta mig mot. Det var som att dra ur en propp. Alla känslor och all sorg tilläts komma fram. Jag var som i ett svart hål i 6 månader. Men sedan tog jag tag i det på riktigt. Hade han lämnat mig dessutom så ver jag inte vad jag hade tagit mig till.

Men det fanns inga barn med i bilden då.

Idag har jag själv barn och då sätter man ju dem före allt.

Lycka till!!

• Anonym (Ledsen tjej)
    Anonym (Kämpa) skrev 2016-04-23 10:06:23 följande:

Om man själv inte orkar så ska man gå. Men jag hade nog stannat och hjälpt honom. Inte mjäkat med honom utan sett till att han verkligen tog tag i det. Jag hade krävt att han sökte hjälp. Lite hot nästan. Att... Om du söker hjälp så stannar jag och stöttar dig. Om inte så går jag.

Men alla är vi olika. Kanske kan det bli ni igen när han fått ordning på sitt liv igen.

Jag vet för jag har själv varit deprimerad. Allt kom när jag träffade min dåvarande pojkvän och för första gången hade någon att luta mig mot. Det var som att dra ur en propp. Alla känslor och all sorg tilläts komma fram. Jag var som i ett svart hål i 6 månader. Men sedan tog jag tag i det på riktigt. Hade han lämnat mig dessutom så ver jag inte vad jag hade tagit mig till.

Men det fanns inga barn med i bilden då.

Idag har jag själv barn och då sätter man ju dem före allt.

Lycka till!!

Jag förstår din tanke om att stanna kvar och hjälpt. Men han vill inte ha min hjälp, utan stöter istället bort mig. Det är så himla frustrerande. Jag har sagt så många gånger att jag vill gå vid hans sida, stötta honom igenom detta, men han tror att han måste ta tag i allt på egenhand. Måste vara själv. Han har försökt att lämna mig ett par gånger för "min skull".

Min förhoppning är ju att han verkligen vaknar upp nu och söker hjälp. Jag kände mig nästan tvungen att ta det här beslutet, för det sker ingen förändring annars. Om vi ska ha en chans till att bli lyckliga, måste han göra nåt åt situationen. Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att det sker, för jag vill inte leva utan honom. Men jag kan inte leva med nån som drar ner mig dagligen i nåt mörker, för då kommer jag också att bli deprimerad.

Tack för att du delade med dig!!
  • Anonym (Ledsen tjej)

Puffar lite. Ingen som varit i liknande sits?

• Anonym (Ledsen tjej)

Hatar der här. Är så jävla orolig över att jag gjort mitt livs misstag. Men jag hoppas så innerligt att jag inte gjort det. Jag hoppas så innerligt att det här får honom att ta tag i sina problem och att det kan bli vi på nytt igen, nån gång i framtiden.

Jag älskar honom så mycket och jag vet att det är nu det är som jobbigast. Att jag kommer må bättre. Vill bara spola fram tiden två månader. Vill bara veta vad som kommer att hända, men den som lever får se. Måste bara hitta ett bra sätt att leva tills jag släppt allt helt och inte försöka hoppas.., :(

• Anonym (Kämpa)

Åh... Men låt honom veta att du kanske finns där om han vill. Han tänker nog att ingen kan älska honom eftersom han säger så som du skriver...

Om du känner att det är ok. Ni kanske inte behöver bryta helt. Du kanske bara kan kliva lite åt sidan.

• Anonym (Kämpa)
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2016-04-23 10:45:33 följande:

Jag förstår din tanke om att stanna kvar och hjälpt. Men han vill inte ha min hjälp, utan stöter istället bort mig. Det är så himla frustrerande. Jag har sagt så många gånger att jag vill gå vid hans sida, stötta honom igenom detta, men han tror att han måste ta tag i allt på egenhand. Måste vara själv. Han har försökt att lämna mig ett par gånger för "min skull".

Min förhoppning är ju att han verkligen vaknar upp nu och söker hjälp. Jag kände mig nästan tvungen att ta det här beslutet, för det sker ingen förändring annars. Om vi ska ha en chans till att bli lyckliga, måste han göra nåt åt situationen. Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att det sker, för jag vill inte leva utan honom. Men jag kan inte leva med nån som drar ner mig dagligen i nåt mörker, för då kommer jag också att bli deprimerad.

Tack för att du delade med dig!!

Jag stötte också bort den jag älskade när jag mådde skit pga att jag inte tyckte jag var värd kärlek. Blev en kamp inom mig varje gång han sa nåt fint eller att han älskade mig. För mig gick det inte ihop. Jag tänkte att han ljög bara för att va snäll.

Ah, det där var väldigt längesedan nu och inatt ligger jag vaken med nya kärleksbekymmer.

Lycka till TS....
  • Frallan11
    Anonym (Kämpa) skrev 2016-04-24 03:26:50 följande:

Åh... Men låt honom veta att du kanske finns där om han vill. Han tänker nog att ingen kan älska honom eftersom han säger så som du skriver...

Om du känner att det är ok. Ni kanske inte behöver bryta helt. Du kanske bara kan kliva lite åt sidan.

Jag har försökt kliva åt sidan och ge honom space. Jag hade gärna gjort det den här gången också. Problemet är bara att han inte gör något åt sina problem då. Det är därför jag gör det här sista desperata försöket.

Han vet att jag älskar honom och finns där, men först när han tagit tag i skiten. Vilket kanske aldrig sker :(
  • Frallan11
    Anonym (Kämpa) skrev 2016-04-24 03:30:51 följande:

Jag stötte också bort den jag älskade när jag mådde skit pga att jag inte tyckte jag var värd kärlek. Blev en kamp inom mig varje gång han sa nåt fint eller att han älskade mig. För mig gick det inte ihop. Jag tänkte att han ljög bara för att va snäll.

Ah, det där var väldigt längesedan nu och inatt ligger jag vaken med nya kärleksbekymmer.

Lycka till TS....

Råkade röja min identitet ovan. Strunt samma. Känns som om der finns värre saker i mitt liv just nu.. :)

Exakt så gör han ju. Stöter bort och har sån jävla ångest över att han inte är förmögen att ge mig det jag behöver. Han vill liksom inte heller lyssna när jag säger vackra grejer till honom. Han gråter och tycker att jag ska be honom dra åt helvete istället. Detta gör så ont i mig.

Alla dessa vidriga kärleksbekymmer. Lycka till med dina nu, så ska jag försöka ta tag i det här livet. Tack så otroligt mycket för dina svar!
  • Anonym (Rätt beslut)
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2016-04-23 12:39:01 följande:

Puffar lite. Ingen som varit i liknande sits?

Du gjorde ett helt korrekt beslut. Nu får du se till att börja leva och så småningom kanske ni kan prata med varandra igen. Men just nu är det upp till honom att starta sitt liv.

Du gjorde rätt i att inte lova att vänta. Du har satt en press på honom och han kan inte längre putta problemen åt sidan.

Rätt beslut. Lycka till!
  • Frallan11
    Anonym (Rätt beslut) skrev 2016-04-24 08:38:57 följande:

Du gjorde ett helt korrekt beslut. Nu får du se till att börja leva och så småningom kanske ni kan prata med varandra igen. Men just nu är det upp till honom att starta sitt liv.

Du gjorde rätt i att inte lova att vänta. Du har satt en press på honom och han kan inte längre putta problemen åt sidan.

Rätt beslut. Lycka till!

Tack så otroligt mycket för lite pepp, så här på morgonkvisten. Jag hade inget annat val, men det gör fortfarande så ont och saknaden är brutal, även fastän det bara gått ett par dagar.

Nä, jag kan ju inte lova någonting. Det kan ju ta år innan han är på banan, kan inte sätta mitt liv på hold. Men jag hoppas att jag är den första han kontaktar, när han känner sig redo för en relation igen, så får vi se vart jag står då. Fast just nu känns det som att det aldrig kommer att ske...

Tusen tack igen!
  • Anonym (Kämpa)
    Frallan11 skrev 2016-04-24 07:30:34 följande:

Råkade röja min identitet ovan. Strunt samma. Känns som om der finns värre saker i mitt liv just nu.. :)

Exakt så gör han ju. Stöter bort och har sån jävla ångest över att han inte är förmögen att ge mig det jag behöver. Han vill liksom inte heller lyssna när jag säger vackra grejer till honom. Han gråter och tycker att jag ska be honom dra åt helvete istället. Detta gör så ont i mig.

Alla dessa vidriga kärleksbekymmer. Lycka till med dina nu, så ska jag försöka ta tag i det här livet. Tack så otroligt mycket för dina svar!

Tack! Jag har barn sedan innan, precis som du. Och min kille insåg efter 1,5 år att han inte pallade med själva familjebiten. Den känns du... Älskar honom så jävla mycket men han vill ha ett enkelt liv. Han är yngre än mig och väldigt omogen visade det sig. Vi älskar varandra såå mycket. Men han ville ha mig utan barn.. Och det är liksom omöjligt.

Hoppas din kille mår bättre snart och att det kan bli ni igen.
  • Frallan11
    Anonym (Kämpa) skrev 2016-04-24 09:01:28 följande:

Tack! Jag har barn sedan innan, precis som du. Och min kille insåg efter 1,5 år att han inte pallade med själva familjebiten. Den känns du... Älskar honom så jävla mycket men han vill ha ett enkelt liv. Han är yngre än mig och väldigt omogen visade det sig. Vi älskar varandra såå mycket. Men han ville ha mig utan barn.. Och det är liksom omöjligt.

Hoppas din kille mår bättre snart och att det kan bli ni igen.

Aj! Förstår att det känns. Barnen kommer alltid att gå först och inget man kan göra nåt åt. Mitt ex har också under sina deppiga perioder stressat upp sig över att jag är mamma på heltid. Men det är ju något de har vetat om från början. Han har dock egna barn.

Jag hoppas innerligt att det löser sig för er med. Att han kommer till insikt att ett barn inte ska sätta käppar i hjulet för er kärlek. Mitt ex kommer givetvis må bättre om ett tag, men han kanske väljer att inte söka proffisionell hjälp och då är det kört i alla fall. Kan inte ta tillbaka honom då och jag tror tyvärr att det är så det kommer att sluta. Fan vad ont det gör när kärleken finns där, men pga omständigheter så får man det inte att funka! Stor kram til dig.
  • Anonym (Kämpa)
    Frallan11 skrev 2016-04-24 09:21:59 följande:

Aj! Förstår att det känns. Barnen kommer alltid att gå först och inget man kan göra nåt åt. Mitt ex har också under sina deppiga perioder stressat upp sig över att jag är mamma på heltid. Men det är ju något de har vetat om från början. Han har dock egna barn.

Jag hoppas innerligt att det löser sig för er med. Att han kommer till insikt att ett barn inte ska sätta käppar i hjulet för er kärlek. Mitt ex kommer givetvis må bättre om ett tag, men han kanske väljer att inte söka proffisionell hjälp och då är det kört i alla fall. Kan inte ta tillbaka honom då och jag tror tyvärr att det är så det kommer att sluta. Fan vad ont det gör när kärleken finns där, men pga omständigheter så får man det inte att funka! Stor kram til dig.

Ja det är det som är värst!! När man är så kär och älskar någon så mycket och så måste man släppa. Det är såååå svårt!!! Han älskar mig lika mycket tillbaka och är helt förkrossad att han inte klarar av barnbiten. Han har faktiskt tom gått i terapi för att försöka hitta ett sätt att förhålla sig till det. Men det har inte gått ändå.

Vi ses då och då ff för vi bara kan inte hålla oss ifrån varandra. Men sanningen finns ju alltid där i bakgrunden. Men det är skönt att låtsas att allt är annorlunda ett tag. Men förr eller senare så MÅSTE jag släppa. Det vet jag ju.
  • Frallan11
    Anonym (Kämpa) skrev 2016-04-25 15:20:40 följande:

Ja det är det som är värst!! När man är så kär och älskar någon så mycket och så måste man släppa. Det är såååå svårt!!! Han älskar mig lika mycket tillbaka och är helt förkrossad att han inte klarar av barnbiten. Han har faktiskt tom gått i terapi för att försöka hitta ett sätt att förhålla sig till det. Men det har inte gått ändå.

Vi ses då och då ff för vi bara kan inte hålla oss ifrån varandra. Men sanningen finns ju alltid där i bakgrunden. Men det är skönt att låtsas att allt är annorlunda ett tag. Men förr eller senare så MÅSTE jag släppa. Det vet jag ju.

Men oj, gick han i terapi. Det är ju hur fantastiskt som helst ju. Han kanske kommer lära sig att hantera det hela om bara tiden får gå lite och ifall ni bryter helt, så han liksom förstår vad han går miste om..

Jag vet. Gör så sjukt ont att lämna nån man verkligen älskar och bara vill vara med. Men vad gör man när det inte funkar? Då finns det ju inga alternativ. :(

Du tror inte det kommer göra ännu ondare ifall du fortsätter att träffa honom? Har du satt nån tidsgräns för dig själv?
  • Anonym (I liknade sits)

Hej, såg att det var ett äldre inlägg, men jag undrar lite hur det har gått för dig? jag är i en liknande sits med min kärlek, kan man hitta tillbaka till varandra?

Svar på tråden Har lämnat min deprimerade pojkvän... Vad göra nu? :(