Har lämnat min deprimerade pojkvän... Vad göra nu? :(
Lämnade min pojkvän, sen ett år tillbaka, igår kväll. Han är deprimerad, har ingen energi, kan typ inte känna något och tycker att livet suger. Mitt i allt detta isolerar han sig och stöter bort mig. Han har ett stort bagage och allt bottnar väl i en jobbig barndom. Han vet att han måste få proffesionell hjälp, men orkar inte ta tag i det. Jag kastas hela tiden mellan hopp och förtvivlan, men igår kände jag bara att nog är nog. Jag kan inte älska för två, jag kan inte dra det här lasset själv. Måste ha styrka och energi till mina barn.
Vi grät i flera timmar. Det är liksom inte kärleken det är fel på. Vi älskar varandra, men det är helt ohållbart att vi ska ha det så här. Jag känner mig oälskad och han får ännu mer ångest på grund av det.
Innan vi lade på sa han att han skulle söka hjälp och jag sa till honom att jag hoppas att han hör av sig när han kommit en bit på väg och när han känner att han kan va i en relation igen. Jag lovade dock inte att vänta. Sen sa vi att vi älskade varandra och lade på. Han var helt knäckt.
Nu känner jag mig bara tom. Vet inte hur jag ska gå vidare. Älskar honom så att det gör ont och jag har aldrig varit med någon som har fått mig skratta så mycket. Hoppet om att han ska höra av sig en vacker dag kommer alltid finnas där. Gjorde jag fel? Har nån varit med om nåt liknande som slutade lyckligt? Behöver lite goda råd och stöd..
Tack för att ni orkade läsa.