• Paxvictoria

Sover era bebisar med er i eran säng el i egen säng/vagga?

Hej på er alla mammor!!!!

Jag har funderat mycket på hur vi skall göra när bebisen kommer, sova tillsammans med oss el i egen säng/vagga?
    Antar att beslutet kommer baseras på vad bebisen själv tycker mest om
    ,
    men jag läste en artikel ii senaste Vi föräldrar ang detta och blev lite fundersam och undrar nu hur ni gör och hur det funkar?????

Kram
    R-M

• Svar på tråden Sover era bebisar med er i eran säng el i egen säng/vagga?
  • FruSöderström

innan vi fick dotter så sa jag till alla att "mitt barn ska då få lära sig att sova i sin säng från början", jo tjena! i två månader sov hon med oss, och jag fick höra att hon ALDRIG skulle kunna sova i sin säng! på första försöket sov hon i sin säng. Nu vet jag att min dotter finer sig i det mesta (*lycklig*) men jag tycker att ni ska göra som ni trivs mest med, om erat kommande barn skulle få bestämma skulle jag nog tippa på i eran säng, nära er.

Lycka till!

• black dawn raise

min dotter som är 5 månader sover i våran säng..och sonen på tre kommer in på nätterna då och då

• soffe

våran son på 7 månader sover i våran säng. börjar bli lite oroligt nu när han ålar runt ganska mkt, men annars e det jätte mysigt.

• Jenniefager

Måste bara fråga, är ni inte oroliga att "rulla på" ert barn när hon/han sover med er i sängen?

• choppa

Jag o min sambo pratade mycket om detta innan vi fick vår lille son. Jag tyckte att bäbisen skulle sova så mycket som möjligt i vår säng o min sambo ville helst att vi skulle lära honom att sova själv. HA! Som om vi kunde bestämma det... när han väl kom till oss så märkte vi mycket snart att han trivdes mycket bättre i sin lilla korg. Lustigt Fast nu sover han mellan oss efter första matningen på natten, men han somnar alltid i sin säng.

• mia mamma

Gör det som känns bra för dig...
    Själv visste jag inte hur jag skule göra men det blev att min son sov i vår säng till han blev 3 månader. Då var det jag som ville att han skulle sova i egen säng då han och pappan tog upp största delen av sängen så att jag knappt fick plats. Inga problem att få han att sova i egen säng och sedan han var 5 och en halv månad sover han nu även i eget rum.

Känn efter och jag lovar dug att det kommer att ge sig när bebben är här.

Lycka till!

/Maria

• Sara82

Jag sa att vår dotter skulle sova i sin egen säng....men hon ville inte sova i sin säng mer än kvart.
    så hon fick sova iallafall hos oss tills hon var ca 2 månader då la vi henne i sängen för vi ville inte ha problem sen när hon växer upp att hon kommer in till oss o vill sova i vår säng....men det gick första försöket....men välj vad du tycker är bäst....vänta o se när bebben kommer!!!

• atopia

Vi har inte ens skaffat någon egen säng till bebisen som kommer i oktober.
    Min svägerska har en som står och väntar på oss ifall vi vill ha den men så länge bebisen vill sova med oss så ska den få göra det också.

• Spixie

Vi lät våran son sova hos oss en tid, sen blev vi så nojjiga över att lägga oss på han så då fick han sova i egen säng. Nu sover han natten i sin säng och på morgonen i vår säng.
    Min kära svärfar tycker att vi VERKLIGEN skämmer bort våran unge: "SOVER han i ERAN säng?? Ojojoj vad bortskämd han kommer att bli"... Ingenting e bra som vi gör, tar vi upp han när han är lugn bara för att han skall få vara med säger han "Han skrek väl inte nu va? Ni skämmer bort han!!! Låt han skrika ibland det gör inget!!" Ibland undrar jag om det är jag och min sambo som uppfostrar vår son eller om det är vår svär far som uppfostrar honom. Blir galen!!!

Ursäkta, gled ifrån ämnet lite...

• 000104

Josefin, 4 veckor sover hos oss..
    Rebecka, 4 år ( fyller år idag ) sov hos oss ända till Josefin kom,
    Philip 2½ år har sovit i egen säng sen han var 3 månader.
    Kommer att börja vänja Josefin vid spjälsängen vid 3 månaders ålder, här har det funkat bra, men det är hon som väljer..

Svar på tråden Sover era bebisar med er i eran säng el i egen säng/vagga?