• Anonym (Runk)

Han runkar extremt många timmar varje dag

Min sambo och jag sitter mycket vid datorerna. Vi har datorerna i samma rum, men han har rygget mot mig.

Senaste månaderna har han runkat non stop i upp till 4 timmar om gången, med fler porr öppet samtidigt och håller på med porrspel samtidigt. Porr från torrents, cams från online och spelen är som gäller. Detta händer varje dag. Mot kvällen kör han en låååååååång session men annars kan han runka fler gånger om dagen och verkar konstant surfa för mer porr.
    Vi har bott ihop i 5-6 år nu och haft mindre sex det senaste åren. Förhållandet har varit skakigt pga att jag några gånger fått fram att han gjort kontaktannonser på kk för att hitta män och kvinnor att knulla. Han stenhårt säger att det är endast som fantasiporr och att han aldrig skulle göra något, han låssas bara. Vet hans lösenord till hans telefon/iPad (vilket han inte vet att jag gör, han gömmer sig lite undan varje gång han knappar in) och därför har jag tillgång till att snoka hans meddelanden och email och inget som tyder mot träff med någon har någonsin kommit fram. Men han fortsätter med sidorna även om han säger att han ska sluta. Han glömmer ibland stänga av sin dator när han är på jobbet och har då fått en "lucka" att konfrontera honom om sidorna igen. Gjort detta två gånger på ett år nu dock.

Han har inte sex med mig längre, han försöker inte ens. Om jag börjar så har han inget problem att ha sex med mig. Vet inte vad jag ska ta mig till. Han blir skitförbannad om jag säger att jag inte gillar att han sitter och runkar hela jävla dagen, han tycker inte att jag har rätt till att klaga.

Har aldrig haft något emot porr och runk, men nu när jag ser honom runka för halva dagen och kontant ser porr och porr och porr och har honom alltid med händerna i byxorna har jag börjat hata varje stund han ska sitta och runka och porren för första gången i mitt liv får mig att känna mig mindre som en kvinna.

Men han blir ju bara irriterad om jag kommenterar på det. Blir bara så himla frustrerad och vet inte vad jag ska göra.

• Svar på tråden Han runkar extremt många timmar varje dag
  • Anonym (Lina)

Jag blir helt paff, så jävla respektlöst! Vem fan sitter i samma rum som sin partner och runkar till porr 4 (?!) timmar i sträck och utan att bry sig om att partnern tycker det är jobbigt. Han kanske fått nåt porrberoende och använder det som en verklighetsflykt?

Låter inte alls schysst mot dig. Jag har heller inget emot att min kille ser på port och runkar, men inte aaaalls på sättet du beskriver. Det känns ju närmast maniskt?! Jag hade aldrig pallat att stanna, framförallt om han inte respekterar att jag tycker det är jobbigt.

Har du försökt prata med honom när det redan är bra och ni inte sitter vid datorerna? Förstår han hur jobbigt du faktiskt tycker det är? Om han gör det och ändå fortsätter, kräv att han söker hjälp eller lämna. Inte så mycket porren i sig som respektlösheten inför hur du känner.

• Anonym (Tjej)

Det är ju ett missbruk. Han behöver hjälp. Och du borde lämna det sjunkande skeppet.

• Anonym (Sanna)

Jag blir helt mållös av det du skriver. Hur har du stått ut!??

Han verkar ju inte bara helt normal faktiskt. Först och främst är det ett missbruk, men att han gör det när du är hemma och till och med i SAMMA RUM? Fy f-n... Det verkar ju som om han är rätt så socialt inkompetent.

Ser du någon som helst framtid med den här mannen? Om ni får barn, tänker han då sitta och runka med dem lekandes i samma rum eller?

Jag skulle ha lämnat omgående. Förstår inte hur du kunnat leva i en så pass förnedrande situation...

Det finns bättre män därute TS, jag lovar! Livet är för kort för att slösas bort på idioter.

• Tusselina

Och du stannar varför?

Låter nästan som han hoppas på att du ska tröttna och bryta så han inte behöver. 

• Anonym (Kvinna)

Har han inget jobb? Det låter inte som att han har något socialt liv heller?

Du förtjänar en riktig man som vill gå ut och äta, gå på bio, promenader, shoppa osv. Onanera kan man göra när man är själv och har tid över eller tillsammans med sin partner. Det där är ett sjukligt beteende och jag skulle må illa om jag var du. Dumpa honom du mår bättre ensam.

• Anonym (Oj)

Jag trodde att jag skulle vara den första att spela missbrukskortet, men det verkar vara flera som förstod det på en gång. För detta är ett missbruk. Speciellt som han säger att han ska sluta (när?).

Jag har varit i en liknande situation och kan säga att så länge han inte får hjälp så kommer det eskalera. Han har redan annonser ute, steget till att faktiskt träffa nån är inte långt nu.

Säg åt honom att söka hjälp! Och lämna förhållandet innan du är så medberoende att du inte kan se till ditt eget bästa!

• Anonym (Men NEJ!)

Shit! Detta låter helt sjukt.

Som många andra här så säger jag samma sak, din sambo har ett missbruk. Att hålla på så är inte normalt nånstans.

Lämna detta förhållande och starta ett riktigt liv istället. Han behöver professionell hjälp och jag tror inte att det kommer att ske så länge ni är tillsammans.

Det finns normala och trevliga män, träffa en sådan och njut av ditt liv!

• Anonym (Agda)

Jag håller med samtliga. Dumpa och gå vidare i livet utan honom.

• Anonym (sebbe)

Nej men gud vad patetiskt. Lämna honom så kan han ju sitta där och runka tills kuken faller av.

• Spaceman

Som sagt. låter som att han har PED. Hans hjärna är kopplad till porr och han går inte igång på riktigt sex. Det går att bota. Man får helt enkelt sluta helt med porr och onani i tre månader typ. men det verkar ju svårt om han kör runksessioner på 4 timmar... Så länge trodde jag inte ens folk hade sex.

• Anonym (Majsan)

Jag förstår för det första inte hur man kan tillåta sin partner att titta på porr (en smutsig industri) men ännu värre - hur i helvete kan TS sambo sitta och glo på skiten och runka helt öppet i samma rum som TS? Helt sinnessjukt att du TS tolerera ett sådant äckelbeteende! Hade jag varit du hade jag bara rest mig upp, slängt hans dator i väggen och dragit därifrån. Fy fan vad respektlöst! Lämna och gå vidare!

• mliten

Jadu, där går min gräns. Herregud så respektlöst. Han måste ju få hjälp men det tycker jag att du kan informera honom om medan du packar dina väskor.

Den enda ändan och har du sett vilket sätt!
  • Anonym (Ledsen men...)

Jag avundas dig inte. Lever själv med en porrmissbrukare men hans beteende är långtifrån din mans. Jag är ledsen att behöva säga det men din man är allvarligt sjuk. Det finns hjälp att få men då måste han vara beredd att inse att han är sjuk. Länkar lite så du får läsa, jag hade själv väldigt svårt att hitta bra info i början.  

eriksundby.blogspot.se/p/porr-den-nya-drogen.html

Normalt sett brukar jag aldrig kasta ur mig att folk ska lämna, speciellt som jag vet att många tycker att jag borde lämna min man. I ditt fall är jag rädd att du kommer att fara jätteilla om du stannar. Du är definitivt värd att bli sedd och bekräftad av en närvarande man, inte en som sitter och runkar i fyra timmar!!! 

• Kirenaj68

Tja...Att runka är ju skönt, så... Den här sagan kandiderar knappast till Svenska Akademins bokpris, men det var ett gott försök.

• Anonym (Värd nåt)

Du slösar bort ditt liv på en sexmissbrukande loser, varför?!

Han kommer inte ändra sig även om du pratar med honom, han behöver ta itu med sig själv, liksom du behöver ta itu med dig själv och ditt liv. Hur han gör det är upp till honom, och hur du gör det är upp till dig själv.

Vill du fortsätta kasta bort värdefull levnadstid på att försöka förändra honom är det ju ditt val, skälv hade jag nog valt att satsa på ett liv som var mer kvalitativt och givande.

• Zombie von Rymmen

Måste ändå ge lite cred till TS som har en så avslappnad attityd till onani.

Sen undrar jag helt ärligt om dumpning är bästa sättet att få en porrknarkare att vakna? Kanske ska ställa ultimatum först och kräva att han söker hjälp innan TS faktiskt ger upp och drar? Eller?

• Anonym (Oj)
    Zombie von Rymmen skrev 2016-04-26 01:55:39 följande:

Måste ändå ge lite cred till TS som har en så avslappnad attityd till onani.

Sen undrar jag helt ärligt om dumpning är bästa sättet att få en porrknarkare att vakna? Kanske ska ställa ultimatum först och kräva att han söker hjälp innan TS faktiskt ger upp och drar? Eller?

Anledningen till att TS blir uppmanad att lämna är för att hon ska rädda sig själv och bygga ett bättre liv för sig själv. Hennes sambo kommer inte kunna bli frisk förrän han själv inser att han är sjuk och har ett problem.

Jag har själv testat ultimatum-grejen, men det funkar inte. Som med alla missbruk så måste viljan finnas hos den sjuka. Finns inte viljan (och då menar jag viljan att må bra för sin egen skull, inte för att någon ställer ett ultimatum) så kommer ingen behandling eller hjälp att funka.
  • Anonym (A)

Som många tidigare sagt så är det uppenbart att han är porrmissbrukare. Men i tillägg till det är han också fruktansvärt respektlös mot dig som inte bara sitter i timmar varje dag utan dessutom i SAMMA RUM, när du dessutom bett honom sluta, det är ju närmast övergrepp, eller i alla fall ofredande! Att tvinga på sin sexualitet, sin porr och sin onani på någon annan är inte bara fruktansvärt respektlöst utan även ett brott!

Jag har svårt att se att han kommer att sluta med detta beteende, framförallt eftersom han blir irriterad när du kommenterar det, han inser ju inte själv hur sjukt hans beteende är! Jag brukar aldrig råda människor att lämna sin partner, men här ser jag ingen annan utväg än att du räddar dig själv!

• Anonym (Kent)
    Anonym (Runk) skrev 2016-04-24 01:16:28 följande:

Min sambo och jag sitter mycket vid datorerna. Vi har datorerna i samma rum, men han har rygget mot mig.

Senaste månaderna har han runkat non stop i upp till 4 timmar om gången, med fler porr öppet samtidigt och håller på med porrspel samtidigt. Porr från torrents, cams från online och spelen är som gäller. Detta händer varje dag. Mot kvällen kör han en låååååååång session men annars kan han runka fler gånger om dagen och verkar konstant surfa för mer porr.
    Vi har bott ihop i 5-6 år nu och haft mindre sex det senaste åren. Förhållandet har varit skakigt pga att jag några gånger fått fram att han gjort kontaktannonser på kk för att hitta män och kvinnor att knulla. Han stenhårt säger att det är endast som fantasiporr och att han aldrig skulle göra något, han låssas bara. Vet hans lösenord till hans telefon/iPad (vilket han inte vet att jag gör, han gömmer sig lite undan varje gång han knappar in) och därför har jag tillgång till att snoka hans meddelanden och email och inget som tyder mot träff med någon har någonsin kommit fram. Men han fortsätter med sidorna även om han säger att han ska sluta. Han glömmer ibland stänga av sin dator när han är på jobbet och har då fått en "lucka" att konfrontera honom om sidorna igen. Gjort detta två gånger på ett år nu dock.

Han har inte sex med mig längre, han försöker inte ens. Om jag börjar så har han inget problem att ha sex med mig. Vet inte vad jag ska ta mig till. Han blir skitförbannad om jag säger att jag inte gillar att han sitter och runkar hela jävla dagen, han tycker inte att jag har rätt till att klaga.

Har aldrig haft något emot porr och runk, men nu när jag ser honom runka för halva dagen och kontant ser porr och porr och porr och har honom alltid med händerna i byxorna har jag börjat hata varje stund han ska sitta och runka och porren för första gången i mitt liv får mig att känna mig mindre som en kvinna.

Men han blir ju bara irriterad om jag kommenterar på det. Blir bara så himla frustrerad och vet inte vad jag ska göra.

Du får väl mopsa upp dig lite och säga att du inte accepterar detta längre. Ge honom ett ultimatum. Antingen gör skärper han sig eller så får han leva med fröken Höger ensam i fortsättningen.
Svar på tråden Han runkar extremt många timmar varje dag