• Charmed92

Gåva nyfödd

Två av mina vänner har fått barn med ca 2v mellanrum. Båda har barn sen tidigare så helt ärligt så tycker jag att kläder känns väldigt tråkigt att ge..

Har kollat runt på födelsetavla skala 1:1 och blev väldigt sugen på att ge dom en sådan var.

Är det något som skulle uppskattas av er?
    Är det okej att vänta med en gåva tills dom bestämt ett namn?

• Svar på tråden Gåva nyfödd
  • sairda
    Charmed92 skrev 2016-04-24 14:56:50 följande:

Två av mina vänner har fått barn med ca 2v mellanrum. Båda har barn sen tidigare så helt ärligt så tycker jag att kläder känns väldigt tråkigt att ge..

Har kollat runt på födelsetavla skala 1:1 och blev väldigt sugen på att ge dom en sådan var.

Är det något som skulle uppskattas av er?

Är det okej att vänta med en gåva tills dom bestämt ett namn?

Oj jag hade blivit såå glad om jag fick den tavlan till min lilla bebis som är 1 månad gammal. Men tror inte jag kommer få den så ska köpa den själv :) jag tycker absolut du kan vänta tills du vet namnet :) men en sak att tänka på är ju om tavlan passar in i deras inredning / med andra tavlor, alla tänker ju inte så att de ska passa ihop osv men jag har själv köpt tavlorna jag har uppe nu så just den tavlan ska passa in sen när jag köper den så allt matchar :)
  • viseversa

Du menar en sån med en ritad bebis från sidan? Nej jag hade inte gillat den. Tycker dom är skitfula om jag ska vara ärlig. En fin mjuk filt skulle vara mer uppskattat eller någon liten leksak.

• Carambolan

Jag tycker att de är fula. Hade uppskattat mer att få "vanlig" konst med något trevligt barnmotiv.

• Charmed92

Vad tråkigt att ni var flera som tyckte dom var fula. Ville gärna ge dom något unikt som dom inte "växer ur". Är det så illa att ni skulle avsky en sådan gåva? Tänker lite så att det är väl tanken som räknas.

Har själv två barn och hade uppskattat en tavla på mina barn

• Carambolan

Nej, klart att jag inte skulle avsky det :) Men jag hade inte jublat åt att ha den på vägen, jag tycker att de är väldigt opersonliga jämfört med att välja ut en tavla som passar in i hemmet eller som till exempel har en koppling till barnets namn, födelsemånad, etc.

• Grus grus

Superfula! Då hade jag hellre väntat tills jag visste namnet och köpt varsin lyckopenning. Gott ändamål och fin grej!

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • viseversa
    Charmed92 skrev 2016-04-24 17:55:16 följande:

Vad tråkigt att ni var flera som tyckte dom var fula. Ville gärna ge dom något unikt som dom inte "växer ur". Är det så illa att ni skulle avsky en sådan gåva? Tänker lite så att det är väl tanken som räknas.

Ja en tavla på mina barn ja. En "kluddad" bebis liggande på sidan är inte en bild på mitt barn inte ens fast bebisen på bilden råkar ha samma mått som mitt barn hade när hen föddes.
  • viseversa
    Charmed92 skrev 2016-04-24 17:55:16 följande:

Dom är inte unika. Har sett exakt samma tavla hos väldigt många så unika är dom knappast heller. Sorry men jag känner nog ingen som gillat den tavlan. Dom som gillar den köper en själv. Vilket jag har svårt att förstå att man gör. Köp då hellre ett kit där dom kan göra avtryck av bebisens hand/fot och sen få det som smycke. Visst inte heller speciellt unikt men i alla fall roligare än en ful tavla.
  • IsDimma
    Grus grus skrev 2016-04-24 18:08:48 följande:

Superfula! Då hade jag hellre väntat tills jag visste namnet och köpt varsin lyckopenning. Gott ändamål och fin grej!

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Jag använder min fortfarande ibland som vuxen. Bra sak med ett sånt halsband!
  • mammalovis

Vi har fått fina saker i doppresent som bäddset med namnet broderat, lyckopenning med namnet, stol med målat motiv och namnet. Vid ett annat tillfälle har barnet fått ett badlakan med sitt namn inbroderat. Något annat som hänger med länge kan vara en snuttefilt, en filt, en ryggsäck typ Kånken.

• isolande

Jag köper uteslutande snuttefiltar eller gosedjur till mina kompisar som fått barn.

• CarroAN

Har de någon bild från UL? I så fall kan man ju ordna att få den inramad eller liknande, det är ju personligt. Tycker inte att tavlorna du pratar om är fula men de verkar inte vara så unika.

• ABC73

Kanske något trevligt till mammorna istället och något att roa storasyskonen med? Barnprylar lär de ju ha och de små bryr sig inte.

• Carabellis kusp

Jag hade uppskattat ett sånt där kit där man kan ta hand- och fotavtryck. Har fått massor av kläder till dotter nr 2, vilket är lite synd eftersom jag inte hinner använda det förrän det är urvuxet.

Svar på tråden Gåva nyfödd