• tomtenissen

Privat ultraljud helsingborg

Hej! 
    Som ny i staden och första gångs gravid behöver jag er hjälp! 
    Jag har googlat efter detta och inte blivit mycket klokare. 

Jag letar efter ett ställe där jag kan göra tidigt ultraljud i Helsingborg, privat.
    Då jag nyligen haft missfall är jag rätt orolig och vill gärna se om det ser ut som det ska helt enkelt. 

Har ni några tips på vart jag kan vända mig? 

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Privat ultraljud helsingborg
  • Lady Di

Jag tror du kan ringa till obstetriska kliniken där de görs ultraljud o be om ett, om dom inte gör de hänvisar dom dig vart du kan vända dig. Har för mig att de inte finns i Helsingborg.
    Men du kan gå till gyn de är gratis o dom kan göra ett invärtes ultraljud på dig.

• LillaTjockaBertil

En kollega som bor i Helsingborg och som nyligen varit mammaledig berättade att hon åkte till Malmö för att göra privat ultraljud. Om det beror på att det inte går att göra i Helsingborg eller om det finns någon annan anledning till att hon åkte till Malmö vet jag inte.

• tomtenissen
    Lady Di skrev 2016-04-24 20:12:25 följande:

Jag tror du kan ringa till obstetriska kliniken där de görs ultraljud o be om ett, om dom inte gör de hänvisar dom dig vart du kan vända dig. Har för mig att de inte finns i Helsingborg.
    Men du kan gå till gyn de är gratis o dom kan göra ett invärtes ultraljud på dig.

LillaTjockaBertil skrev 2016-04-24 20:20:13 följande:

En kollega som bor i Helsingborg och som nyligen varit mammaledig berättade att hon åkte till Malmö för att göra privat ultraljud. Om det beror på att det inte går att göra i Helsingborg eller om det finns någon annan anledning till att hon åkte till Malmö vet jag inte.

Tack för att ni tog er tid och svarande :) jag ska absolut ringa dit och om inte annat får jag nog kolla runt om i Malmö eller Lund, hade bara varit så skönt att slippa åka runt!

• Lady Di

Har du skrivit in sig hos en bm än? Har man haft missfall tidigare eller problemgrav så brukar mina få tidigare ul från landstinget. Så har du ingen bm än skaffa de så kan dom hjälpa dig sen :)
    Lycka till!

• tomtenissen
    Lady Di skrev 2016-04-24 20:50:35 följande:

Har du skrivit in sig hos en bm än? Har man haft missfall tidigare eller problemgrav så brukar mina få tidigare ul från landstinget. Så har du ingen bm än skaffa de så kan dom hjälpa dig sen :)
    Lycka till!

Jag har inte gjort det än, tänkte att jag skulle göra det i veckan :) 
    Tack och Tack för tipset :D 
  • BunY

Jag har gjort på Hoftekliniken, ligger mitt emot rådhuset. Googla så hittar du hemsida I Malmö gör emma ultraljudsklinik privata ultraljud genom hela graviditeten ifall det inte skulle gå hos Hofte

• BunY

Hoftekliniken har en barnmorskemottagning med, privat och superbra. Underverk heter den. Ligger i samma lokal och kan vara att det är lättare att få tid till Hofte om du är inskriven där

• BunY
    tomtenissen skrev 2016-04-24 22:29:53 följande:

Tack så jättemycket!! Ska kolla upp dessa på en gång :D

Lycka till :D
  • tomtenissen
    Då ska jag upp till gyn mottagningen den 6 maj, så håll tummarna att allt är som det ska! Rätt så orolig då min förra graviditet var en ofostrig. Är livrädd att det ska visa sig vara samma denna gång. 
Svar på tråden Privat ultraljud helsingborg