P-piller strul & graviditetssymtom
Hej!
Jag skulle behöva lite hjälp om någon har varit i liknande sits, eller vet vad som kan vara fel på mig.
Jag äter p-piller och har gjort i flera år, (neovletta)
brukar vara noggrann men under påskhelgen hade jag inga kvar och apoteket var stängt så jag missade att ta första pillret efter uppehållsveckan, det blev en fördröjning på över 36 timmar.
Jag och min sambo har sex ganska ofta kanske ska tilläggas, ca 4 ggr/vecka.
Efter någon vecka-ish upplevde jag att mina bröst började ömma, och kännas "tunga". jag har förvisso förstorat brösten men har ej upplevt denna känslan innan.
Bröstvårtorna är också ömma, då framförallt den högra men upplever att den vänstra även är känsligare. Har aldrig varit med om ömma bröst när jag gått på ppiller innan.
ca 2-3 dagar efter mitt missade piller upplevde jag också att jag fick en ägglossningsflytning, ni vet slemmig och trådig och väldigt tjock, har haft uppehåll med ppillerna under åren så vet att jag brukar få sådana vid ägglossning, dock inte säker på att jag fick det pga ett missat piller såklart.
Har sen dess haft mängder av symtom som jag ej är van vid, blodtrycksfall, att man blir yr av att resa sig liksom, halsbränna, (heller aldrig upplevt,) fick svamp i underlivet ett par dagar efer detta (vilket jag heller aldrig haft), har haft en konstant kroppstemperatur på 37,2-37,8, alkoholintolerant, var på fest igår men mådde så vansinnigt illa efter typ två öl så kunde inte vara i närheten av alkohol, har haft kraftig mensvärk vilket jag heller aldrig haft med p-piller, mår antingen illa eller är vrålhungrig, vaknar svintorr i munnen på nätterna, har haft "muskelryckningar" i livmodern, trög i magen, kittlingar inifrån tjejmagen (svårt att förklara men som ett pirr) och mina vårtgårdar har svällt upp och liksom "expanderat", trodde det var brunutansol rester eller något men det försvinner inte, har jätteådriga gröna bröst som jag heller inte haft tidigare och vad jag upplever rikligare flytningar.Har haft vansinniga humörsvängningar, blir vansinnig över ingenting, lättirriterad, gråter för minsta lilla.
Jag valde denna månaden att ta min sockerpillervecka en vecka tidigare om det var så att jag behövde få ur mig hormoner eller något, men dag fyra eller fem fick jag en liten blödning, som varade ca 1 och en halv dag och den var så liten så jag behövde ej ha varken binda eller tampong, det rann knappt ut något i trosan och det var också något jag ej upplevy.
Nu är jag inne på dag 3 med vanliga ppiller och igår fick jag en märklig blödning som varade i ca 30 minuter och sen försvann..
Har aldrig upplevt detta innan men det känns som något inte stämmer. sitter för tillfället med spyan i halsen för mår så illa.
Har gjort flertal grav-tester, men fått märkliga resultat och såkallade spökstreck, men allt som allt tolkar jag de som negativa.
Är det någon som upplevt likadant eller vet vad som kan vara felet?
Om jag hade varit gravid borde det väl synts på tester nu?
Hoppas någon orkar ta sig tid att svara.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-24 17:22
Skall kanske även tillägga att jag har ibs och i tuffa perioder kan jag gå på toa upp till 18 gånger på en dag, vet inte om detta på något sätt kan försämra upptaget av p-piller men ingen läkare har sagt det till mig iallafall.