• Sephora

Hjälp att skriva en text/vers!

Hoppas att någon här kan hjälpa mig! Jag vill skriva en liten vers/dikt/text till ett barn som ska döpas...där ordet "träd" finns med. Gärna orden: rot/rötter, stam, växa....också. Jag ska ge barnet träd i Afrika i gåva....och ville bifoga en liten personlig hälsning till detta också. Men just nu står det stilla i hjärnBARKEN! :)
  • Svar på tråden Hjälp att skriva en text/vers!
  • Sativa

Hej lille vän

Ett namn du idag har fått

Det skall med dig växa

Och precis som trädet ditt så ska det en dag bli stort

Stammen den ska stå i Afrikas starkaste sol

Bladen bölja i vinden när ni tillsammans slår rot

Så tänk i framtiden i dina ensamma stunder

På trädet ditt som står där

I vaggan därifrån vi en gång utvandrat

Och hur det alltid kommer att hålla dig kär

Detta är vad tant X kunde mjölka ut sin hjärnbark

Så ha nu en awesome dopfest, ingen protest

• annzah

Jag tänker på det kinesiska citatet: ”If you are thinking a year ahead, sow a seed. If you are thinking ten years ahead, plant a tree.” - nu förstår jag att du vill skriva en egen text, men detta kanske kan ge lite inspiration åtminstone  

• chadde

Jord, vatten, sol och luft. Dessa fyra byggstenar utgör förutsättningarna för allt liv vi känner. För dig, Gustav, så som för varje träd på jorden. Därför vill jag ge dig just det. Ett träd i Afrika som kommer växa sida vid sida med dig, andas samma luft, slå rot i samma jord, växa av samma vatten och sol. Må ni båda leva långa och fria liv och växa er starka tillsammans. 

Ja inte vet jag.. kanske kan vara en start i alla fall? Rimma ids jag inte :)

• Sephora

Oj, vilka bra texter ni bjöd på! Tack! 

Svar på tråden Hjälp att skriva en text/vers!