Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Enddra

Kläder för gravida!?

Hej!
    Jag väntar mitt första barn och är beräknat till den 30/8 är nu alltså i v22. Nu börjar magen visa sig och kläderna sitter inte bekvämt längre. Jag undrar var ni hittar snygga bekväma kläder för gravida. Hur klär ni er? Jag är 36 år, 163 cm lång och väger just nu 74 kilo. Jag var alltså en aningen överviktigt innan graviditeten och har gått upp ca 5 kilo.
    Jag behöver alltså lite gravidkläder/mammakläder med lite utrymme :) Vore så tacksam för alla tips jag in få!!

• Svar på tråden Kläder för gravida!?
  • Timoteja

Jag har köpt en del på Lindex och HM. Det finns mkt snyggt på nätet oxå men jag vill gärna prova kläder innan jag köper så jag har inte vågat skicka efter något därifrån ännu.

• miliona

Mamalicious har snygga och billiga kläder, aen på tex zalando finns massor, jag köpte ett par svarta jeans från noppies som jag älskade, de satt grymt bra!

• fjanten

HM, Lindex, Zalando, på LIDL hittade jag ett svart bas-gravidlinne som var min älskling i många veckor hehe Så det finns väl typ överallt..?

• ostpaj

Jag har långärmade, tunna toppar från hm plus size avdelning. Billigare än mammakläder. Linnen köpte jag bara i större storlek och kofta funkar ju ofta, mkt och länge och behöver ju inte vara ngt mammaplagg.

• MamaSniff

Hejsan! Jag är också i v.22, beräknad till den 1/9. Det är dock min andra graviditet så magen har synts ett bra tag.

Jag håller med ovanstående om att det finns gravidkläder lite överallt, dock kan jag tycka att de inte alltid känns så roliga. Vore kul att få tips om lite trendigare kläder för gravida. Så länge magen inte är alltför stor är mitt tips dock att köpa toppar i vanliga sortimentet. Modet är ju ganska löst just nu så det funkar bra. På så sätt kan man använda kläderna längre efter förlossningen också. 

• Enddra

Tack för alla tips! Zalandoo hade jag helt missat hittade även Mom in style vars byxor var snygga. Sökt massor på nätet men tycker inte jag hittat ngt. Jag är nog lite krånglig kanske. Är lite överviktig så vill helst inte ha tighta randiga saker som tycker jag hittat mkt av. Mina bröst är dessutom nu enorma, fick köpa en bh nu och det blev 75 G.
    Well jag fortsätter min jakt och hoppas jag kommer hitta snygg luftig tunikor när det blir lite varmare :)

• Ramborg

Jag hittade en snygg klänning på typ lindex eller kappahl. Normal avdelning fast skärningen gjorde att magen fick plats. Köpte tre likadana, bodde i dem och mammastrumpbyxor från HM hela graviditeten. Vanlig kofta över när det var kallt.

42.
  • elyse

Jag köpte klänningar och tunikor samt stretchkjolar i en storlek större än vanligt. Sttetchjeans med låg midja i 1-2 rum större än vanligt fungerade fram till månad sju. Är 1, 60 och gick upp ca 25 kilo. Tyckte att gravidbyxor var mycket obekväma och svåra att hitta i rätt storlek.

• miliona
    elyse skrev 2016-04-25 01:35:03 följande:

Jag köpte klänningar och tunikor samt stretchkjolar i en storlek större än vanligt. Sttetchjeans med låg midja i 1-2 rum större än vanligt fungerade fram till månad sju. Är 1, 60 och gick upp ca 25 kilo. Tyckte att gravidbyxor var mycket obekväma och svåra att hitta i rätt storlek.

Vad skönt att kunna göra så! På mig funkade det absolut inte då jag var så smal men fick en gigantisk mage, så för att det skulle passa runt magen satt det jättelöst och pösigt över ben/rumpa och överkroppen. Men kan man så är det ju ett bra alternativ till dyra gravidkläder som man använder så kort tid.

Ett annat tips är tradera, jag sålde mina kläder där i mycket fint skick men det var trögt och gav inte mycket pengar alls.
  • Annelie 76

Satsa på riktigt långa gravidlinnen. Jag tyckte det var svårt att få tunikor och sånt att räcka över magen i slutet (även gravidkläder) men med linnet under behövde jag inte oroa mig.

• Gingerpool

Jag tycker Asos Ridley mammabyxor är grymma. Finns med mjuk resår under midjan eller klassisk "över hela magen"-tyg. De kör dessutom både i petite och tall storlekar så ingen risk att man behöver stå med för långa eller korta byxor om man avviker från svenska medellängden. :)

Svar på tråden Kläder för gravida!?