• Viblimo95

Kan det vara så?

LÅNGT MEN LÄS!!: Hej allihopa! Jag är en tjej på 20 år, ni får gärna kalla mig Elina ifall ni vill! Under en tid har jag och min sambo planerat barn, vi har försökt i två månader nu och saker börjar att hända om man säger så...vi kollar inte när jag har äl eller så, det kommer när det kommer helt enkelt och mestadels för att det är så jäkla jobbigt med tanke på att min mens är otroligt oregelbunden. Jag kollade förra helgen dock och då hade jag ägglossning, så vi rullade runt i sängen den kvällen och kvällen efter det. Jag hade mens den 1 April och den slutade den 7 april, och efter att den nyligen slutat så hade jag sex igen. Hur som helst! Sedan 8 dagar tillbaka har jag märkt en del saker som kan vara tecken på graviditet. Jag har fått lite större och ömmare bröst, jag har börjat få liknande mensvärk och jag har oftast ont i huvudet. Och trött...trött har jag varit som bara den!! Den där mensvärken är inte så farlig alls, det gör inte ont men aja. Jag tog ett gravtest efter den dag jag började känna detta men det visades negativt på stickan. Men jag känner det här fortfarande, och skengravid tror jag nog att jag inte är, för jag går inte runt och tänker "Är jag gravid?" "Åh hoppas att jag är gravid nu..." hela tiden. Och sen är min mage mer...svullen typ? En massa fett samlades där helt plötsligt! Sen har jag blivit lite bredare...Jag fattar inte. Det har hållt på såhär ett tag nu...tror inte att det är symptom på mens eftersom då är det bara bröstvårtorna som är ömma och inte hela brösten. Och sen håller det bara på i tre dagar innan mens

...men ja. Tog jag testet för tidigt? Gynekologen sa för ca 3/4 veckor sedan att min kropp var normal, inge tecken på endometrios eller cystor här och där osv på blodprovet. Det hon sa dock var att kroppen min var lite segare sådär, vi har alla olika kroppar som har sin egen gång liksom. Sa hon. Så mina hormoner och allt ser jättebra ut. Kan det vara så...att jag är gravid? För igår så käkade jag upp 4 wienerbröd, 4 bullar, en chokladkaka, bilarpåse och polly på en timme. Helt sjukt! Vem fan gör det liksom?!

Iallafall...kan det vara något? Eller är det tecken på något allvarligt?

Tack för att ni läste!

(Om jag skrev något knasigt...Sorry, bara lite vimsig typ haha)

Every teardrop is a waterfall
  • Svar på tråden Kan det vara så?
  • Anonym (A)

Ta ett nytt test så vet du.

• Anonym (Ksnsnd)

som föregående säger, ta ett nytt test.

Kan ju var PMS också. Och hade jag käkat den mängden bullar och godis på en dag så hade min mage också känts svullen :)

Svar på tråden Kan det vara så?