• luke78

min 15 åring ska på valborg uppsala

hej nu ska min 15 åring på valborg i uppsala och jag har hittat sprit i hans garderob man han vet inte om det
    ska jag ta det ifrån han eller låta det va 
    men då kommer han till 100% ta med det till valborg behöver lite hjälp av någon som varit med om en liknande situation 
    det var fyra öl 4.5% och en flaska vodka 40%

• Svar på tråden min 15 åring ska på valborg uppsala
  • Aniiee

Du ska naturligtvis beslagta spriten (annars gör du dig skyldig till langning....) och ta ett allvarligt snack med honom. Duh....

Om du ska låta honom åka, tja, det beror på. Om han lovar att inte dricka, så, visst. Sen kommer han göra det ändå, det vet alla, men du ska ge honom en chans att ta eget ansvar. Om han sedan svindlar bort det ansvaret på valborg så får han vackert stanna hemma på midsommar, vilket du talar om för honom INNAN han åker. Annars blir det svårt för honom att kalkylera konsekvenserna.

Sen bör du även prata med kompisarnas föräldrar (jag antar att han inte kommer åka ensam), så de är medvetna om att det kommer förekomma sprit, och kanske ta ett varv med polisen, så de kan hålla koll i området.

You are the creators and the curators of your own lives
  • Anonym (Yepz)

Skicka han med fel tåg så han hamnar i kiruna, då behöver han % i drycken för att hålla värmen

• Anonym (Aldrig)

Har du någonsin varit på Valborg i Uppsala? Har du sett mängderna av minderåriga som ligger och kräks i buskarna? De som går runt på stan i nedkissade byxor helt ensamma då kompisarna övergett dem? Om ja, så skicka för all del iväg honom dit men jag skulle aldrig låta en 15-åring fira Valborg i Uppsala. Det får vänta tills de är studenter.

• luke78

saken är den att jag bryr mig inte mycket om att han dricker då han är väldigt skötsam och brukar vara ute med vänner och festa och dom lämnar inte varandra det är jag säker på
    man vet ju hur roligt det var när man själv va 15 och kunde åka och festa vill inte ta det ifrån honom

• luke78
    Anonym (Aldrig) skrev 2016-04-24 23:26:33 följande:

Har du någonsin varit på Valborg i Uppsala? Har du sett mängderna av minderåriga som ligger och kräks i buskarna? De som går runt på stan i nedkissade byxor helt ensamma då kompisarna övergett dem? Om ja, så skicka för all del iväg honom dit men jag skulle aldrig låta en 15-åring fira Valborg i Uppsala. Det får vänta tills de är studenter.

han kan dricka det är inte så att han dricker tills han spyr han är väldigt bra på att kontrollera sig 
  • Söder73

Eh? Han är 15!!! Han ska inte dricka alkohol. Jag har haft två tonåringar och jag beslagtog sprit ett par gånger, de blev arga men so what? Jag är från Uppsala och rekommenderar ingen att åka dit på valborg i synnerhet inte en 15-åring utan målsman. Jag hoppas du trollar, om inte, gå en kurs och lär dig FÖRÄLDRASKAP människa!

• Aniiee
    luke78 skrev 2016-04-24 23:45:57 följande:

saken är den att jag bryr mig inte mycket om att han dricker då han är väldigt skötsam och brukar vara ute med vänner och festa och dom lämnar inte varandra det är jag säker på
    man vet ju hur roligt det var när man själv va 15 och kunde åka och festa vill inte ta det ifrån honom

luke78 skrev 2016-04-24 23:47:18 följande:
    han kan dricka det är inte så att han dricker tills han spyr han är väldigt bra på att kontrollera sig 
    Då så, då har du ju bestämt dig. Se till att ringa soc och gå till polisen, bara, så du kan lämna in dig. 

You are the creators and the curators of your own lives
  • elyse
    luke78 skrev 2016-04-24 23:45:57 följande:

Ta flaskan då. Det är ju jättemycket alkohol i den. Ölen räcker.
  • volvo142
    elyse skrev 2016-04-25 01:00:32 följande:
    Ta flaskan då. Det är ju jättemycket alkohol i den. Ölen räcker.
    Lät som en bra kompromiss :)
    Aniiee skrev 2016-04-25 00:53:43 följande:
    Då så, då har du ju bestämt dig. Se till att ringa soc och gå till polisen, bara, så du kan lämna in dig. 

Men alltså hej och hallå.. Är det bitter dagen idag lite öl kan man väl låta sin 15 åring dricka om det är så himla kul?Vad ska man göra med ungen då ? låsa in i källaren?

• luke78
    Aniiee skrev 2016-04-25 00:53:43 följande:

Jaha man ska gå till soc för att jag låter min unge dricka lite?
Svar på tråden min 15 åring ska på valborg uppsala