• samilogi

finns ingen attraktion.

Hej! Behöver få prata av mig lite och kanske få en annan syn på det hela. 

Jag och min sambo har varit tillsammans i 1 år nu. Jag älskar honom och han är otroligt snäll,säger att jag är vacker varje dag, jobbar, tar hand om disk, frågar hur jag mår, älskar mig för den jag är och har världens bästa humor. Helt enkelt en toppen kille. 

Men som alla förhållande finns det några men.. 

Han har väldigt ofta dålig andedräkt, så pass att jag inte vill vara super nära och pussas är hemskt, jag blir stel som en pinne och försöker smita ifrån. Jag har pratat med honom och han har börjat med munskölj och dricker mer vatten, men det fungerar knappt. 

Han har väldigt smal och stor näsa som väldigt ofta är ivägen och snorar hela tiden pga den är så smal. Riktigt ofräscht att ha en mysig stund när man hör hur det snorar i näsan och jag få be honom snora in eller snyta sig. Sen på natten snarkar han och får sova med munnen öppen och dreglar. 

Har väldigt mkt acne. Han har dock börjat med en salva som minskat det betydligt men när jag smeker hans rygg osv känner jag bara hur fett det är och alla finnar. 

Han är inte lika erfaren som jag är inom sexlivet vilket gör att jag uppfattar honom som väldigt klumpig, och tråkig. Han kommer dessutom på ca 1 min och visst vi kan ta det lite lugnare i början så håller han lite längre. Men han skäms så över det och försöker hålla ut men det är så osexigt och jag blir avtänd av pausen som blir innan han blir hård igen. Och känner därför att det blir "jobbigt" att ha sex och vill därför inte. 

Vad ska jag göra! Jag kan inte säga helt som det är, han skulle bli helt förkrossad! Men jag känner knappt någon attraktion till honom och tycker han är äcklig. Men jag älskar ändå honom så så mycket. 

• Svar på tråden finns ingen attraktion.
  • vargveum

Hittar du alla dessa fel redan nu och uttrycker dig som du gör här i frågeställningen verkar det vara lite dåliga odds. Ni kanske kan vara bästa kompisar istället...

• nytt eller gammalt

Du kan väl inte vara tillsammans med någon som du tycker är äcklig? Ni har ju inte varit tillsammans alls länge, har du nånsin varit attraherad av honom? OK om ni hade varit gifta i 10 år och han drabbats av sjukdom eller liknande, då hade jag tänkt helt annorlunda här. Men såhär tidigt i förhållandet?

Acne - kommer försvinna så småningom troligen (vet ej hur gammal han är?)
    Dålig andedräkt - våga prata om det så han kan göra nåt åt det. Troligen är det många som stör sig på det och det är ju synd om honom om ingen säger till honom. Troligen behöver han gå till tandläkare eller läkare eller båda för att utreda orsak.
    Näsan - den kommer ju inte försvinna eller ändras nämnvärt...kan du börja gilla den tror du?
    Erfarenhet - den kommer med tiden...men det handlar också om att passa ihop sexuellt.

Tänk igenom allt och fundera över hur det ska vara om 1, 2, 5 år...är du tillsammans med honom då tror du...vad vill du egentligen?

Svar på tråden finns ingen attraktion.