• Glitzering

Tidigt ultraljud Barnmorskegruppen Göteborg

Hej hej! :)

Jag har mitt första ultraljud inbokat till måndag nästa vecka, den andra maj och då kommer jag vara 8+6. Någon som har erfarenhet av tidigt ultraljud på Barnmorskegruppen i Göteborg som vet ifall jag kan vänta mig VUL eller vanligt UL? Samt hur det kommer gå till?

Har tidigare haft missfall, det är därför jag och min fästman bokat detta.
    Tacksam för svar!

//M

• Svar på tråden Tidigt ultraljud Barnmorskegruppen Göteborg
  • Moorii
    Glitzering skrev 2016-04-25 09:30:58 följande:

Hej hej! :)

Jag har mitt första ultraljud inbokat till måndag nästa vecka, den andra maj och då kommer jag vara 8+6. Någon som har erfarenhet av tidigt ultraljud på Barnmorskegruppen i Göteborg som vet ifall jag kan vänta mig VUL eller vanligt UL? Samt hur det kommer gå till?

Har tidigare haft missfall, det är därför jag och min fästman bokat detta.

Tacksam för svar!

//M

Vi bokade ultraljud där av samma anledning som ni, och nu går vi också hos bm där. De är fantastiska! Vi hade Anne-maj, får ni henne så är iallafall hon väldigt bra att ha att göra med :) det är vanligt ultraljud ovanpå magen som görs, vet inte om de gör vul där faktiskt.

Du kommer få ligga ner på en brits (rummen är betydligt mysigare än på mvc), din fästman får sitta på en stol bredvid. De har en skärm uppe vid taket som både du och din kille ser från där ni ligger/sitter. Hon kommer konstatera hur embryot ser ut, ifall hjärtat slår och eventuellt peka ut gulesäcken. Ni får veta hur långt gångna ni är och hur stort embryot är. Ungefär så. Tror inte det tog mycket längre än en kvart. Ni får också en bild :) så ganska exakt så går det till!
  • Milleman

Vi gjorde vanligt UL för att beräkna vecka. Visade sig bara vara v 5-6 så inget hjärta slog så då fick vi en ny tid veckan efter och det var också vanligt UL :)
    Tycker att alla som gör ultraljud där är mysiga och trevliga!
    Lycka till!

• modesty74

De är superbra på Barnmorsegruppen. Har gått där alla 5 graviditeter. UL görs utanpå magen. Lycka till!

• Glitzering

Tack så mycket för era svar! :)
    Nu känner jag mig lite mer förberedd och hoppas bara att allt kommer se bra ut! Så förväntansfull men samtidigt så väldigt nervös. En vecka kvar, sedan får jag se min groda! :)

Svar på tråden Tidigt ultraljud Barnmorskegruppen Göteborg