• woodridgeemprium

lite funderingar

Jag är i v 28 och har nu börjat må illa igen. Någon annan som gör det åxå och vet ni varför?
    Sedan hugger det till ibland tror det är i ligamenten när jag går, någon annan som upplevt det? Precis som det kan sträcka och dra när man spänner magen eller skrattar.

• Svar på tråden lite funderingar
  • Cyanea

Så var det för mig också. I mitt fall var det för att livmodern tryckte på organen så magsäcken trycktes ihop och "läckte" lite surt. Det kan också bero på tarmarnas aktivitet. 

Hela den sista tiden hade jag alltid Reduflux hemma som jag kunde ta mot de sura uppstötningarna, det rekommenderas varmt :) 

Jag hade även stora problem med ligamenten. Jag fick rejält ont när jag gick, så ont att jag tillslut inte kunde röra mig en stund. I mitt fall var det ingen som helst fara utan bara något jag fick lära mig att leva med. 

• woodridgeemprium
    Cyanea skrev 2016-04-25 11:47:07 följande:

Så var det för mig också. I mitt fall var det för att livmodern tryckte på organen så magsäcken trycktes ihop och "läckte" lite surt. Det kan också bero på tarmarnas aktivitet. 

Hela den sista tiden hade jag alltid Reduflux hemma som jag kunde ta mot de sura uppstötningarna, det rekommenderas varmt :) 

Jag hade även stora problem med ligamenten. Jag fick rejält ont när jag gick, så ont att jag tillslut inte kunde röra mig en stund. I mitt fall var det ingen som helst fara utan bara något jag fick lära mig att leva med. 

Ok, hur vet du att det var livmodern som tryckte på organen? Sa BM det? Borde man höra av sig dit?
  • Cyanea

Min BM föreslog det på ett besök när jag berättade hur jag mådde. Sen märktes det när jag började ta reduflux och det hjälpte. Jag tror att du kan vänta till nästa besök (beroende på hur långt det är kvar dit), men i annat fall kan du säkert ringa din BM och fråga henne per telefon. 

• woodridgeemprium
    Cyanea skrev 2016-04-25 16:14:44 följande:

Min BM föreslog det på ett besök när jag berättade hur jag mådde. Sen märktes det när jag började ta reduflux och det hjälpte. Jag tror att du kan vänta till nästa besök (beroende på hur långt det är kvar dit), men i annat fall kan du säkert ringa din BM och fråga henne per telefon. 

Ok, ska dit om några veckor igen. Känns ändå lugnare när man vet att andra haft likadant!
  • Cyanea

Eller hur, alltid skönt att känna igen sig :) Stort lycka till! 

Svar på tråden lite funderingar