• Anonym (Hmm)

Mitt ex vill tillbaka till mig nu.Han har ju haft annan kvinna

Har mått skit i flera månader pga att mitt ex bröt upp med mig.Han hade börjat dejta en annan.Jag har varit knäckt totalt.Blockat honom från allt.Då det gjort riktigt ont.Trots smärtan började jag sakta gå vidare.Fick ett brev på posten i dag att han vill ha tillbaka mig.Känner mig helt förvirrad.På alla plan.

• Svar på tråden Mitt ex vill tillbaka till mig nu.Han har ju haft annan kvinna
  • Anonym (Nej du.)

Du tänker väl inte sjunka så lågt? Han har knullat en annan och kollat om gräset är grönare på andra sidan och nu tror han du ska sitta och vänta på honom?! Vilket ad han är. Nej ts var stolt. Du är bättre än så.

• Anonym ((M))

Tolkar som han var otrogen, isf behöver du väl inte vara förvirrad.....om det inte är din skit så låt det vara!

• Anonym (Fr)

Min man började dejta en kollega och de hade ett förhållande i många månader. Han testade gräset på andra sidan länge och väl innan han bröt upp och insåg att han ville stanna.
    Han säger att han tyvärr var tvungen att göra så för att inse mitt värde. Att en förälskelse är övergående och kan "drabba" vem som och att man inte ska gå på första känslan utan tänka efter före och värdesätta sitt "riktiga" liv.

Vi har barn tillsammans också. Jag vet inte
    Om jag någonsin kan ge honom en ny chans, men en del av mig känner att jag kanske för min egen skull måste, för att få veta om vi hade kunnat få en fungerande familj....

Relationer är sällan svart/vita. Ge dig själv tid innan du bestämmer dig. Känn dig inte stressad att ge honom en ny chans för vill han verkligen ha en så kan han vänta mkt länge.

• Anonym (q)

vad du är gör, gör det inte snabbt! Att få ett sånt brev ställer allt på ända, speciellt om du ff har känslor kvar. Då är det lätt man bara minns det som var bra och sopar problemen under mattan.

Ditt ex kanske är en sån som har svårt hantera att vara ensam, då är det jättebekvämt att kunna kontakta sitt ex och säga de rätta orden för att man ska bli förlåten. 
    Visst händer det att par hittar tillbaka, men då tycker jag att man ska på i parterapi och verkligen gå till botten med vad som hände, varför och hur man ska gå vidare. 

efter det, kanske man kan försöka igen men det är då verkligen ett kanske. 

• Anonym (Hmm)

Jag känner mig förrvirad.Men älskat och älskar den mannen mycket.Vi hade det riktigt bra tillsammans.Men gör ont och tänka på att han haft någon annan.Har ju ställt om sen han bröt med mig.Han ville ju inte.Nu skrev han att hon inte var rätt person.Samt att jag var hans stora ända kärlek.

• Anonym (Nej du.)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-04-26 09:41:11 följande:

Jag känner mig förrvirad.Men älskat och älskar den mannen mycket.Vi hade det riktigt bra tillsammans.Men gör ont och tänka på att han haft någon annan.Har ju ställt om sen han bröt med mig.Han ville ju inte.Nu skrev han att hon inte var rätt person.Samt att jag var hans stora ända kärlek.

Men ts. Hade du varit hans "stora enda kärlek" hade han inte lämnar dig och stoppat kuken i en annan kvinna från början. Gå inte på hans jävla skitsnack. Jag ber dig. Du är värd en riktig man. Ha sommaren framför dig att läka men gå INTE tillbaka till det aset. Han kommer göra samma sak igen. Tro mig.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Nej du.) skrev 2016-04-26 10:07:13 följande:

Men ts. Hade du varit hans "stora enda kärlek" hade han inte lämnar dig och stoppat kuken i en annan kvinna från början. Gå inte på hans jävla skitsnack. Jag ber dig. Du är värd en riktig man. Ha sommaren framför dig att läka men gå INTE tillbaka till det aset. Han kommer göra samma sak igen. Tro mig.

Ja det är ju just det att jag faktiskt börjat att gå vidare.Det var ju ett tag sen han bröt.Blev splittrad.Men om detta hänt nu.Kan det ju hända igen.Inget är perfekt självklart.Men viktigt med respekt.Har verkligen gått igenom en tuff kris.Gått ner 14 kilo på dessa månader.Varit riktigt ledsen.
  • nevermind
    Anonym (Nej du.) skrev 2016-04-25 21:44:35 följande:

Du tänker väl inte sjunka så lågt? Han har knullat en annan och kollat om gräset är grönare på andra sidan och nu tror han du ska sitta och vänta på honom?! Vilket ad han är. Nej ts var stolt. Du är bättre än så.

Håller helt med. Han ville leka runt, och nu när han har gjort det duger du igen. Jag hade aldrig i livet tagit tillbaka honom!
  • Anonym (Nej du.)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-04-26 10:18:52 följande:
    Ja det är ju just det att jag faktiskt börjat att gå vidare.Det var ju ett tag sen han bröt.Blev splittrad.Men om detta hänt nu.Kan det ju hända igen.Inget är perfekt självklart.Men viktigt med respekt.Har verkligen gått igenom en tuff kris.Gått ner 14 kilo på dessa månader.Varit riktigt ledsen.
    Fortsätt då att bearbeta men lova att du inte tar tillbaka honom. Han kommer krossa dig igen och igen och igen. Du ÄR värd mer. Tro mig. Det kommer bli bra. Du kommer läka du kommer hitta kärleken igen. Och då med en man som förtjänar det.
  • Anonym (nej!)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-04-26 09:41:11 följande:
    Hon var inte rätt person. Så nu vill han tillbaka till dig. Tills han verkligen träffar rätt person? Jag hade inte gjort det. HUR ska du kunna lita på honom i fortsättningen?
  • Anonym (Hmm)

Hmmm kom blommor från honom till mitt jobb i dag.Där står det att han vill möta mig på torsdag och vill förklara sig.Men jag måste nog vara själv.Så som jag mått är inte att leka med.Vill ha balans.Men visst far tankarna när det här händer.

• modesty74

Hade min man doppat kuken i en annan hade han varit död för mig i samma ögonblick. Skall du vara någon slags leksak han kan plocka fram när han tröttnat på den nya? Vad säger att han inte skulle göra om det igen? Nä vet du vad, ta inte tillbaks det fega rövhålet till man som nu kommer krypandes. Kärlek skall INTE göra ont. Har du gått ner 14 kilo så har du haft ont tillräckligt. Snälla, ta inte tillbaks det fega aset. Ge honom en spark därbak så att han flyger utom synhåll för gott. Du är värd bättre än honom. Glöm inte att trycka upp blombuketten i röven på det otrogna aset innan du ger honom rövsparken!

• Anonym (Nej du.)
    modesty74 skrev 2016-04-26 16:13:53 följande:

Hade min man doppat kuken i en annan hade han varit död för mig i samma ögonblick. Skall du vara någon slags leksak han kan plocka fram när han tröttnat på den nya? Vad säger att han inte skulle göra om det igen? Nä vet du vad, ta inte tillbaks det fega rövhålet till man som nu kommer krypandes. Kärlek skall INTE göra ont. Har du gått ner 14 kilo så har du haft ont tillräckligt. Snälla, ta inte tillbaks det fega aset. Ge honom en spark därbak så att han flyger utom synhåll för gott. Du är värd bättre än honom. Glöm inte att trycka upp blombuketten i röven på det otrogna aset innan du ger honom rövsparken!

Håller med.
  • Anonym (q)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-04-26 14:43:08 följande:

Hmmm kom blommor från honom till mitt jobb i dag.Där står det att han vill möta mig på torsdag och vill förklara sig.Men jag måste nog vara själv.Så som jag mått är inte att leka med.Vill ha balans.Men visst far tankarna när det här händer.

om du går med på att träffa honom, gör det på en neutral plats, typ ett cafe, inte hemma. Eller ta med dig någon du litar på som kan stötta dig om det blir jobbigt. 
  • Anonym (NEJ)

Traffa inte honom kara du. Du kommer att falla for honom, da du saknat honom, och i ett svagt ogonblick VILJA ha tillbaka honom. Du gor varldens misstag och kommer att ma annu samre nasta gang han dumpar dig. Oga mot oga med nagon man alskat (och kanske fortfarande alskar) kan fa alla gamla ljuva kanslor att flamma upp - men allt ar en LOGN och illusion eftersom han inte ar att lita pa och det ni hade finns inte mer. Fall inte for desperata forsok att forsoka kopa tillbaka dig (blommor osv.). Sakert tjejen som gjort slut och nu ar han radd att bli ensam, sa da passar det plotsligt... Sommaren ar snart har. Ut och dejta och traffa andra. Traffa INTE honom (han kommer att doppa igen sa fort nagon "battre" dyker upp).

Svar på tråden Mitt ex vill tillbaka till mig nu.Han har ju haft annan kvinna