• Sprallig

Vad tycker ni tjejer om korta killar?

Jag är en kort kille (167cm) och har inte haft det allt för lätt med tjejer kan man säga. Jag har hört många tjejer säga att korta män går bort direkt och det är även bland syskon som sagt det. På krogen har jag råkat ut för att tjejer bett mig ställa mig upp och visa min längd. Jag kan förstå att en tjej inte vill ha en kortare kille men en kille som är jämnlång?

Åsikter tjejer?

• Svar på tråden Vad tycker ni tjejer om korta killar?
  • Anonym (F)

"Vi tjejer" är alla olika individer och du kommer aldrig att kunna få ett tillfredsställande svar på din fråga. Alla har olika preferenser! :) Fråga istället dig själv varför du vill veta detta. Antagligen vill du få höra att alla tycker 167 cm är skitläckert? Sorry, men det kommer inte att hända. De flesta föredrar nog längre män, och även om det finns många som gillar korta killar så är sannolikheten att du får det svar du helst vill ha ganska låg. Som bäst kommer du få många snälla svar där tjejer skriver att de kan gilla vilken längd som helst så länge killen är snäll och trevlig. (Detta är också min personliga åsikt, förresten - inte för att den faktiskt spelar någon roll, men ändå. Jag föredrar män som är något längre än 167 cm men skulle säkert inte ha problem med den längden så länge killen var härlig och charmig i övrigt.)

Fråga dig själv varför du behöver den här bekräftelsen från främlingar; vad ska du göra ifall alla säger att de hatar korta män, liksom? Det är ju inte som att du kan börja bära platåskor dygnet runt för att försöka dölja din korthet. Till skillnad från fula kläder, ful stil, konstig frisyr och dålig personlighet så finns det inget du kan göra åt din längd, så vad tjänar det till att fiska efter åsikter om den?

Du duger som du är! Sitt inte och oroa dig över din längd utan ge dig ut och träffa bättre tjejer och odla din personlighet istället. Livet är för kort för sådant här. Och folk som dissar dig pga din längd kan sticka och brinna. Heja dig! 

• Anonym (Tjej)

Jag vill att killen ska vara lite längre än mig. Men jag är bara 1.63 så det är inte så svårt att slå. Jag dejtade en ashärlig kille för nån sommar sedan som nog var typ din längd. Inget jag störde mig på alls. Perfekt puss-längd! Hade absolut kunnat vara tillsammans med en kille med den längden.

• Anonym (A)

"Vi tjejer" är ju inte en homogen grupp ;) Jag kan bara svara för mig själv nu dock. Är 162 cm lång och gillar korta killar! Perfekt längd enligt mig är 155-170 cm ungefär. Anledning? Längre killar ger mig nackspärr....

• Anonym (Anhonym)

Jag är också 1,67 cm. Nej det är inte alltid helt lätt att vara kort kille i Sverige men vi kan inte göra något åt det.

"Det värsta vi kan göra är att tänka på det. "

"Det bästa vi kan göra är att vara självsäkra."

Jag har aldrig haft problem med tjejer faktiskt. Blir ofta uppraggad på barer och krogar. 80talet ons genom åren. 34 idag. Vi sticker ut från mängden på ett udda sätt vilket gör att folk uppmärksammar oss. Håll dig snygg,fräsch och var självsäker,snäll och rolig så kan faktiskt längden vara ett plus ibland.

Skulle det inte funka så finns ju utlandet. T.ex i Thailand finns det massa korta tjejer. Har både tjej och kill kompisar som har träffat kärleken där. Är inte bara feta gamla gubbar som är tillsammans med thailändska tjejer som alla tror.

• Asirna

Jag har alltid haft problem för att dejta kortare eller jämnlånga killar. Känner liksom ingen attraktion då.

Dras bara till längre killar.
    Har faktiskt försökt dejta iaf jämnlånga men det har aldrig funkat för mig, så blev aldrig mer än en dejt.

• Anonym (kort tjej)

Jag är 153 cm så tycker det låter alldeles perfekt ;)

• Anonym (Lång)

Själv är jag 1,78 och är tillsammans med en kille som är 1,73.
    Jag tror inte att någon av oss tänker på längdskillnaden, han har en stark utstrålning och ett ganska stort hårburr som kompenserar.
    Jag förstår inte att du tycker att det är ett stort problem, det måste ju finnas massor med tjejer som är kortare än dig.
    Menar du att de som är 1,60 tycker att du är alldeles för kort?
    Jag är ju så att säga för lång för att vara tjej, och de situationer jag undviker är att gå på pardans och att bära högklackat.
    Men det är ju inget jag sörjer över i alla fall.

• Anonym (Petra)

Som tonåring var jag tillsammans med en kille som var lika kort som jag med sina 161 cm.

När det tog slut sa jag "aldrig mer en kort kille".

Åren gick och jag träffade bara killar som var över 180 cm.

Sedan träffade jag min nuvarande. Första gången vi sågs fick jag en chock när jag såg att han var lika kort som jag.

Hann tänka en massa negativa tankar. Men jag sa till mig själv att om jag var så löjlig att jag tänkte dissa honom pga längden förtjänade jag att leva ensam i all evighet och drabbas av vårtor.

Jag träffade honom en gång till. Och en gång till. Upptäckte vilken fin personlighet han har och det faktum att han är väldigt snygg. Riktigt ögongodis trots att han inte är lång.

Efter det ville jag träffa honom mer. Och mer ändå.

Nu lever vi tillsammans och jag är glad att jag inte tillät mig att vara selektiv.

• Anonym (:))

Gubben är 165cm och jag är 170cm och älskar klackar ;).Det är mer problem för honom en mig. Förr sa ja aldrig en kortare kille en mig, men sen är det ju inte jag som väljer utan hjärtat ;). Inga problem :)

• Anonym (I like)

Jag gillar korta killar. Är 167 cm och tycker att män runt 170 ofta kan vara väldigt sexiga pga sin längd MEN bara om de inte är för smala.

Svar på tråden Vad tycker ni tjejer om korta killar?