• Frejja23

Smörgåstårta! HJÄLP!

Hej! Jag såg att någon lagt upp en tråd om det här förut, så jag testar jag också!

Det är så här att sambon fyller år på torsdag så jag vill göra en smårgåstårta till kalaset. Problemet är att jag har dålig fantasi - särskilt då jag aldrig gjort smörgåstårta förr, och jag skulle gärna vilja ha tips och råd om fyllning (helst så snart som möjligt, måste handla ikväll)

Problemet är att jag föddes med väldigt kräsna smaklökar tragiskt nog, så jag gillar i princip inget från havet. Jag skulle helst inte vilja ha leverpastej heller och mimosa är ett stort nej då jag avskyr att blanda sött med salt. Jag ska ha två lager och ska ha skinkröra på ena lagret, dvs:

? lök

? rökt skinka

? majonnäs

? créme fraiche

? salt och peppar

. Ost och skinka och ägg ska jag ha längst upp, men vad ska jag ha på andra lagret? Om det finns idéer som inte innehåller leverpastej blir jag superglad! Men det funkar. Tips mottages och ni får en stjärna på sidan alla som vill hjälpa mig! ????

• Svar på tråden Smörgåstårta! HJÄLP!
  • Frejja23

Alla frågetecken är förresten emojis som inte syns här ;D inga desperata frågetecken! :P lol

• Birgitta02

Prova tasteline.se. Eller andra hemsidor. Det finns säkert 200 olika recept på smörgåstårtor.

• Frejja23
    Birgitta02 skrev 2016-04-26 13:34:53 följande:

Prova tasteline.se. Eller andra hemsidor. Det finns säkert 200 olika recept på smörgåstårtor.

Åh ja! Självklart! Jag har såklart sökt ganska mycket redan och 99.8% är recept med fisk eller räkor, så därför frågade jag här, för att folk med egna recept och erfarenheter kanske kunde tipsa om något gott :)
Svar på tråden Smörgåstårta! HJÄLP!