• Plaztiq

    Jag kan inte bli gravid

    I fredags så skulle jag göra äggledar sköljning men till min värsta fasa så gick det inte, min vänstra äggled är helt igensatt och den högra bara igensatt till hälften.
    Jag ska bli skickad till Uppsala för vidare utredning men jag kan inte sluta tänka, jag har en stor klump i bröstet varje dag.

    Är det nån härinne som kanske lyckats att skölja bort stoppet? Eller är det provrör som är enda valet nu ?

  • Svar på tråden Jag kan inte bli gravid
  • Cyanea

    Jättetråkigt, jag beklagar verkligen din sits :( 

    Jag har ingen egen erfarenhet av det som händer dig och vet inte om stopp kan försvinna. Jag har inte hört om att det kan försvinna, men sen vet jag som sagt inte så mycket om det. 

    Jag vill bara peppa dig angående det där med provrörsbefruktning. Det finns mycket värre problem än igensatta äggledare. Du kan ju fortfarande bli och vara gravid. Inte på egen hand, men med hjälp :) Jag vet att det gör ont när det inte funkar, men det är ju tack och lov ett problem som det går att gå hjälp med. 

    Jag har själv behövt göra IVF (av andra orsaker som sagt) och sitter i skrivande stund i soffan med ett sovande litet mirakel på mitt bröst. Hon blev till via IVF. Det är tufft på sätt och vis med IVF, men det är SÅ värt det. Så oroa dig inte, gravid kan du bli och barn kan du med största sannolikhet få.

    Stort lycka till :) 

  • Plaztiq
    Cyanea skrev 2016-04-27 14:48:17 följande:

    Jättetråkigt, jag beklagar verkligen din sits :( 

    Jag har ingen egen erfarenhet av det som händer dig och vet inte om stopp kan försvinna. Jag har inte hört om att det kan försvinna, men sen vet jag som sagt inte så mycket om det. 

    Jag vill bara peppa dig angående det där med provrörsbefruktning. Det finns mycket värre problem än igensatta äggledare. Du kan ju fortfarande bli och vara gravid. Inte på egen hand, men med hjälp :) Jag vet att det gör ont när det inte funkar, men det är ju tack och lov ett problem som det går att gå hjälp med. 

    Jag har själv behövt göra IVF (av andra orsaker som sagt) och sitter i skrivande stund i soffan med ett sovande litet mirakel på mitt bröst. Hon blev till via IVF. Det är tufft på sätt och vis med IVF, men det är SÅ värt det. Så oroa dig inte, gravid kan du bli och barn kan du med största sannolikhet få.

    Stort lycka till :) 


    Hej sent svar här, men tack för dina peppande ord!
    Vi har nu varit i Uppsala och kommer börja med ivf i slutet av maj.
    Vi håller alla tummarna nu för att det ska gå, psykiskt har det varit super jobbigt men allt har gått väldigt fort.
Svar på tråden Jag kan inte bli gravid