hjälp åderbråck!!
Jag fick åderbråck i samband med min graviditet för några år sedan. Det är som mörka slingrande ådror på benen. Lite även i ljumskarna.
Det är skitfult och vill helst inte visa mig med bara ben vilket är jobbigt på sommaren. Men det är inte det värsta. Har sedan ett litet tag ett nytt jobb där jag går och står mycket. Och får SÅ HIMLA ONT i benen. Inte så att det gör så ont att jag inte skulle stå ut med smärtan under en kortare period. Men står inte ut med det när det är så precis hela tiden. Benen känns konstant obehagliga och molar.
Försöker avlasta så fort jag får chansen genom högläge för benen. Och har testat använda stödstrumpor. Men inget av det hjälper särskilt mycket.
Vad har ni för råd att ge? Träffade en sjuksyrra inför ett läkarbesök senare i vår och hon menade att mina åderbråck inte verkade tillräckligt allvarliga för att behandlas (med operation). Vilket jag blev ledsen över. Sedan läste jag på nätet att operation ändå inte hjälper mot obehaget och smärtan. Stämmer det verkligen?
Hur är det för er andra med åderbråck. Lider ni av dem? Har ni fått behandling? Hur blev resultaten i så fall?