Stödgrupp för att fatta beslut i otrohetens kölvatten
Jag vill gärna starta en grupp för oss bedragna som vare sig vet ut eller in.
Vi som försöker hantera otryggheten och ovissheten och det känslomässiga kaos som uppstått av Sveket. Vare sig det är 6 dagar sen skiten landade i ansiktet - eller 6 år sedan.
En grupp där vi kan dela våra perspektiv på alla dilemman vi kämpar med.
Stanna eller gå?
Separera men försöka skapa något nytt ihop?
Hur ska barnen få det bra?
Hur ska man kunna lita på någon igen?
Hur ska man kunna lita på den som bedragit - vare sig det gäller praktiska överenskommelser eller att skapa en "ny" relation?
Hur fattar jag beslut som inte förvärrar min sorg?
Hur skapar jag en tillvaro där jag kan läka?
Hur ska jag kunna få livsglädje igen?
Jag har blivit bedragen - men jag vägrar låta otroheten definiera mig; men hur f*n då?? Den dyker ju upp varannan minut i mitt huvud...
...och tusentals andra problem. Stora och små, alla lika OK. Från "Jag vill att han ska gilla min potatisgratäng men tror honom inte längre när han säger det" - till "Jag har tappat tron på mitt människovärde".
Jag kan inte rimligtvis vara ensam i den här sörjan av ovisshet och otrygghet och ångest inför alla beslut som mot min vilja landar i mitt knä (eftersom 40% av alla där ute är otrogna, enligt "statistiken"). Så låt oss skapa en liten bank av bollplank åt varandra. För det är kanske inte alltid så optimalt att använda sina nära & kära som vittnen till denna misär.
All kärlek
//Mama K