• Anonym (klara)

Skulle ni klara er på 10000:- efter räkningarna är betalda?

Som rubriken lyder:
    Skulle ni klara er på 10000:- efter att alla räkningar är betalda? 

Pengar som går till mat, transport och övrigt. 

Jag lägger 3000:-/mat, i dagsläget max 1000:- transport (bensin) och resterande går till övrigt och spar. 

Bor ensam och har 2 vv barn.

• Svar på tråden Skulle ni klara er på 10000:- efter räkningarna är betalda?
  • Duckan

Jag har aldrig så mycket kvar på kontot efter räkningar och sparande är draget.
    Dock gift och han har högre inkomst än jag.
    Bodde jag ensam med dottern skulle jag tycka att 10 tkr till mat, kläder och övrigt var mycket.

• Vegomamma

Håhåjaja vilken lyx att ha 10000 kvar efter hyra och räkningar! Själv har jag 4500 kvar som ska räcka till mat, blöjor osv. Det låter som en dröm att kunna spara.

• Anonym (milla)

Ja lätt om jag var tvungen. Men eftersom jag sparar 10 000 i månaden för tillfället skulle sparandet ryka.

• Anonym (JA)

Ibland har jag inte 10000 ens innan räkningarna är betalda. Oftast 2000-3000 över efter ändå. Har 2 småbarn men klarar mig ändå bra på mina pengar.

• Anonym (klara)

Kul att höra. Annars är det ju vanligt att höra att en del inte klarar sig, att det inte får det att gå runt!  Men då är det ju något annat som spökar. 

• Anonym (japp)

vi skulle klara oss på mindre än 10 000kr efter betalda räkningar, då har vi hus, två katter och ett barn. Bor i ett litet samhälle, mannen pendlar 4 mil enkel resa till jobbet och vi har en mil till närmsta affär.
    Vi sparar 1000 kr i månaden..

• Anonym (abba)

Jag klarar mig på 10000 innan räkningar.

Hyra: 1900
    Internet, telefon och el: <1000
    Mat: <3000
    Sparar: 2000
    Hundkostnader: <1000
    Övrigt: ~1000 (beroende på hur mycket jag lagt på mat)

• Frontline

10K är ju massor med pengar och det skulle vi klara oss lätt på om alla räkningar var betalda.
    Bor i hus och är 2 vuxna och 3 barn.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Socbidragstagare)

Det vore rena lyxen att ha 10.000:- kvar när allt är betalt.

Nu har jag inte ens så "mycket" i inkomst, ca 1500:- kvar när alla räkningar är betalda. 

Svar på tråden Skulle ni klara er på 10000:- efter räkningarna är betalda?