• mysara

Hrm, vad är detta?

För en vecka sen upptäckte jag ngn enstaka prick på min dotter - efter några dagars hög feber. Idag ser hon ut såhär, likadant på rygg, under armar & över snippan.

Prickarna har kommit nya sen Onsdag förra veckan. De kliar inte, vätskar inte, och hon är pigg och kry sen exakt en vecka tillbaka.

Läkaren säger virusprickar .. men jag undrar det. Hjälp?

• Svar på tråden Hrm, vad är detta?
  • mammalovis

Jag kommer inte ihåg om prickarna såg exakt likadana ut, men vi vabbade för 2-åringen förra våren för virusprickar. Vi trodde det var vattenkoppor då det gick på storasysters avdelning. När vi pratade med förskolan några dagar senare hade ett annat barn på samma avdelning kollat upp sitt barn och fått diagnosen virusprickar. Vi kollade upp vår tös också och fick samma svar. Hon fick vara i förskolan utan problem, ansåg läkaren. Veckan efter fick syrran vattenkoppor och en vecka senare fick 2-åringen, så det var rätt surt med så mycket vab på kort tid, men som sagt diagnosen existerar. Vår tös hade också mycket i underlivet, men de blev aldrig vattenfyllda. Jag tror det tog ca en vecka innan de försvann.

Svar på tråden Hrm, vad är detta?