vem ska ha hand om barnet är det tänk???
Fick mitt schema för våren för ca 8 veckor sen, då såg jag att första veckan i maj har jag två kvällar precis som min man har. Jag la på direkten in semester de två arbetspassen, vi brukar dela upp såna dagar vi båda jobbar, ibland tar vi föräldradagar och ibland semesterdagar.
Idag mejlade min chef mig och sa att hon var tvungen att neka mig ledigt eftersom hon inte hittade någon vikarie och att jag skulle be min man att ta ledigt istället. Min man ringde sin chef så som sa nej på direkten, att han redan gett min man ledigt så mycket och att de här två arbetspassen var min chefs skyldighet att lösa inte hans. De enda två släktingar vi har i närheten kunde inte heller passa vår 2 åring, en är utomlands och en arbetar nätter så behöver sova.
Jag hade tagit för givet att jag skulle vara ledig de två dagarna eftersom min chef inte.sagt något innan så nu har jag inte en aning om hur detta ska lösas. Tips??? Och nej jag Bill inte lämna mitt barn hos en granne eller dagiskompis som jag knappt känner.