• Emeff

vad är det med att alla använder ordet "mys"??

Hej,

Jag är inne här ca en gång varannan månad och brukar fastna i alla möjliga trådar. Jag har förvånats av att så många använder ordet "mys" när man menar knulla/ligga/ha samlag. I syfte att göra ett barn i de flesta fall vad jag har förstått.

Nu undrar jag uppriktigt: varför? Säger så många "ikväll är jag verkligen sugen på att mysa med dig" till sin partner när de menar knulla/ligga? För mig och alla jag känner och är i närheten av betyder mysa att man kanske lagar nån god mat och tar ett glas vin, ser en bra film med en påse godis, spelar ett spel, ligger under en filt i soffan och käkar glass och berättar saker från när man var liten. And so on..

Snälla informera mig, hur har ordet mys/mysa fått en så annorlunda betydelse???

Arg feminist - Glad människa!
  • Svar på tråden vad är det med att alla använder ordet "mys"??
  • hon mot strömmen

Tjejmagen! Det är som om de skäms föra att använda riktiga ord för saker och ting. Men jag gillar inte Heller när de skriver vulgära ord,,

• Iowhannah

Mysa (med betydelsen ligga) och tjejmagen är hemska uttryck! De är i samma nivå som framstjärt.

Jag har haft samma undringar. Använder de dessa ord när de pratar med sin partner resp. barnmorska?

• Nenne666

Ja, baka bäbis är nog det värsta och 'nu startar vi bäbisverkstaden'. Hue!

• Birgitta02
    Emeff skrev 2016-04-29 06:43:32 följande:
    Hej, Jag är inne här ca en gång varannan månad och brukar fastna i alla möjliga trådar. Jag har förvånats av att så många använder ordet "mys" när man menar knulla/ligga/ha samlag. I syfte att göra ett barn i de flesta fall vad jag har förstått. Nu undrar jag uppriktigt: varför? Säger så många "ikväll är jag verkligen sugen på att mysa med dig" till sin partner när de menar knulla/ligga? För mig och alla jag känner och är i närheten av betyder mysa att man kanske lagar nån god mat och tar ett glas vin, ser en bra film med en påse godis, spelar ett spel, ligger under en filt i soffan och käkar glass och berättar saker från när man var liten. And so on.. Snälla informera mig, hur har ordet mys/mysa fått en så annorlunda betydelse???
    Guuuud vad jag håller med dig!!!! Har retat mig länge på ordet MYS. För mig är det kanske en himla mysig kväll, ligga i soffan ihop, kolla tv, dricka lite vin. DET är mys :)
Svar på tråden vad är det med att alla använder ordet "mys"??