• GrönaDruvan

Blödningar i vecka 9...

När jag var i vecka 5 så blödde jag litegrann. Inte så att det rann, utan kom lite blod när jag torkade med papper.
    Nu gick jag in i vecka 9 igår, och i förrgår kom det blod igen. Fortfarande bara när jag torkar mig vid toabesök. Igår morse och imorse droppade det litegrann, men sen kommer det inget mer vare sig i toan eller i trosorna. Dock om jag "trycker upp pappret" litegrann så är det färskt blod.
    Jag vet att ingen av er kan ha en aning vad detta beror på, men har någon haft samma och det faktiskt var ok?
    Är det lättblödande livmodertapp? Är det kroppen som tror att det är mens på gång? Början på missfall? Jag har inte ont eller nåt.
    Vet att jag hade blödningar med första barnet för 8 år sedan, men då har jag för mig att det var två större blödningar i vecka 6 och 9, inte att det höll på såhär lite varje dag.
    Jag blir galen av oro. Är det missfall vill jag ju bara att det kommer ut nu!!

• Svar på tråden Blödningar i vecka 9...
  • Lady Di

Behöver inte vara något då många kan ha "mensblödning" under hela graviditeten.
    Men jag tycker du ska ringa till din bm så dom får titta o känna på dig.

• GrönaDruvan
    Lady Di skrev 2016-04-29 08:09:45 följande:

Behöver inte vara något då många kan ha "mensblödning" under hela graviditeten.
    Men jag tycker du ska ringa till din bm så dom får titta o känna på dig.

Tyvärr gör dom inte det på min mvc förrän vecka 12...
    Privat vul fanns tid 12 maj... Det är isåfall gynakut, men vet inte riktigt om detta är akut. Det är mest oro. Vill ju inte ta upp tid på en akut.
  • Kasperina

Jag fick en störtblödning med klumpar i v9 och trodde det var kört, men vul visade inga tecken på problem (rund och fin fostersäck, pickande hjärta). Jag blödde sedan som mens i 6 veckor, sen minskade flödet för att avstanna på bara några dagar. Förmodligen var det moderkakan som låg väldigt lågt och blödde från kanten. Dottern är nu 3,5 år.

Det är knäckande att blöda hela tiden, för man är ju van vid att det är illavarslande, men det behöver inte betyda något.
    Tyvärr är det bara att vänta och se, hoppas det går bra!

• Lenizen

Om du åker in till gynakuten så kommer dem att kolla, en vän till mig hade samma sak och då åkte hon in och kollade om allt var som det ska. Jag har lite blödning men inget som droppar eller kommer i trosan men när jag torkar mig så kommer en brunaktig blödning. Jag kommer åka in om det inte blir bättre. Går in i vecka 9 imorgon.

• Lady Di
    GrönaDruvan skrev 2016-04-29 08:11:55 följande:
    Tyvärr gör dom inte det på min mvc förrän vecka 12...
    Privat vul fanns tid 12 maj... Det är isåfall gynakut, men vet inte riktigt om detta är akut. Det är mest oro. Vill ju inte ta upp tid på en akut.
    Va?! De va dumt! Men du kan väl alltid ringa o rådfråga. Fast hade jag känt oro hade jag gått till gynakuten.
  • Ca_rr_o87

Jag har haft precis så, är i V8. Jag hade kraftiga kramper oxå så vi åkte till gyn akuten men en gång. Dom gjorde tyvärr inte vul för att se att allt var bra. Dom var riktigt otrevliga mot mig då jag var jätte oroligt. Men efter en tids tjatande så vi jag iaf en tid för vul på ett annat sjukhus två dagar senare. Det såg jätte bra ut o hjärtat tickade på så fint.

Så det är säkert ingen fara men jag förstår din oro, jag va in sin situation i början av veckan. Dock har mina blödningar slutat nu.

Lycka till!

• GrönaDruvan

Tack för alla svar. Känns ändå lite lugnande att läsa andras situationer där det gått bra.
    Jag ringde mvc igår och hon tyckte inte det lät som missfall, men vad vet hon egentligen. Läser man runt så har ju många missfall som börjar på detta sättet.
    Jag åker nog till gynakuten på tisdag om det fortsätter. Är lediga då, så behöver jag inte passa nån tid eller känna att jag har bråttom.
    På ett sätt känns det som det inte är nån fara och på ett sätt känns det som att nåt är fel..
    Konstiga är att jag mådde rätt illa igår och det är ju konstigt om missfall är på g? Med tanke på att jag knappt haft illamående alls innan. Bara ibland när jag blir hungrig...

• GrönaDruvan

Kommer fortfarande lite blod vid varje toabesök. Bara på pappret, men nyss var det små klumpar också. Känner mig så ledsen. Tårarna bara rinner här...
    14 månaders försök och så händer det här i vecka 9

• 879214

Beklagar :( är det konstaterat? Hade du värk nån gång?

GrönaDruvan skrev 2016-04-30 11:25:35 följande:

Det var missfall...

• GrönaDruvan
    879214 skrev 2016-04-30 11:33:21 följande:

Beklagar :( är det konstaterat? Hade du värk nån gång?

Va inne på Sahlgrenska gynakut imorse. Det fanns inget foster alls...så måste avstannat tidigt. Det var lite slemhinna kvar. Ska dock tillbaka på måndag för nytt blodprov för att se så inte graviditeten satt sig på äggledarna. Sen tillbaka och göra ultraljud om 2 veckor...
Svar på tråden Blödningar i vecka 9...