• Meeela

Sommarsverige

Hej hej, jag, sambon och våran då nyblivna 1 åring tänkte ge oss ut i Sverige på semester men vi har kört fast vet inte vart man kan åka. Vi har varit väldigt mycket på Kolmården så vi känner att iår skippar vi några det. Men skulle vilja åka på mått liknande, en temapark som är lätt med barnvagn och underhållande för vuxna då 1åringen bara hänger med. Astrid Lindgrensvärld är redan bokad men något annat. Skulle bli överlycklig av lite tips!

• Svar på tråden Sommarsverige
  • fridalavidaloca

Skara sommarland! Var där förra sommaren då vår äldsta (och då enda) dotter var 1 år och 3 månader. Det var toppen ???? bra lekparker och massor av olika mat m.m, och så badet ???? hon åkte Farfars bilar med sin pappa, det var allt, men mysigt hade vi. campingen var också kanon tyckte vi.

• Kodia

Jag tycker att ni ska passa på att göra något som inte är riktat till barn! Det kommer att vara sista chansen på länge... En ettåring kan vara lika road av tittutlek eller en passerande sopbil som av Skara Sommarland, och sover oftast middag i vagnen. Självklart får ni se till att det är barnvänligt (funkar med vagn/bärstol/sele, ljudnivå, temperatur osv) men annars kan ni göra något "vuxet". 
    Stadssightseeing, museer, långa vandringar, shopping osv hade jag satsat på! Samt ett boende med uteplats/balkong. (eller camping)

• Anonym (C)

Håller med Kodia. Gör något som är riktat till er vuxna. En 1-åring bryr sig inte om ni är på nöjespark, storstadssemester eller stugmys. Nästa år kanske barnet är mer medvetet angående sin omgivning...

• Vanja

Vill ni annars besöka en nöjespark så tycker jag att Furuvik är toppen! :)

• Anonym (1234)

Furuvik och parkens zoo kanske?

Svar på tråden Sommarsverige