• Diana05

Mensvärk v 5-6?

Hej.

Har ibland rejäl mensvärk och känns precis som när tant röd ska dyka upp. De gör mest ont när jag går upp på morgonen eller under dagen om jag ställer mig upp om jag legat ner. De hugger till med smärta ja som mensvärk som sen släpper fort.

Någon som vet vad de kan vara? Bör jag ha koll o vara orolig eller är de vanligt i början med sån här värk?

• Svar på tråden Mensvärk v 5-6?
  • Mooki

Hej!

Det är vanligt och helt normalt att ha värk i början av graviditeten. Det beror på att livmodern växer. I vecka 7-8 hade jag så ont att jag i princip var sängliggande. Jag är gravid i vecka 18 nu och har fortfarande rejäl växtvärk ibland. Så länge du inte blöder ska det inte vara någon fara, men om du är mycket orolig kan du så klart be att få kolla upp det.

• Diana05

Tack för svar :) är de ok om värken försvinner o samma sak med ömma bröst? Har varje dag haft kraftig värk o väldigt ömma bröst, men idag har jag inte känt nån värk o brösten ömmar bara lite.

Ja alltid nojjar man för nått. Första barnet här så vet ju inte hur de ska va som normalt :)

Svar på tråden Mensvärk v 5-6?