Gillar han mig?
Okej. Så jag är 16år och har gått i samma klass som den här killen i snart 1år.
Det första halvåret pratade vi inte alls med varandra! men sen hamnade vi i samma grupp i skolan och fick kontakt.
I början var det lite stelt men så började jag umgås med hans kompisar för att försöka hamna i samma krets som honom (då jag verkligen gillar honom). Så nu umgås vi i skolan, fast bara när dem andra är med.
Så, tänkte lista några tecken han ger mig, både bra och dåliga... så hoppas jag någon här kan förstå hur han tänker.
POSITIVA TECKEN:
- Han kan ge mig långa blickar ibland och jag han kollar på mig på lektionen.
- Han berättar mycket saker för mig, dock är han en väldigt social person.
- Han skämtar mycket när han är med mig.
- Det är oftast han som startar en konversation med mig... men som sagt, han är social.
- Ibland är han väldigt retsam mot mig
NEGATIVA TECKEN (enligt mig):
- Ibland ignorerar han mig totalt.
- Han har berättat saker om sitt ex.
- Vi har ingen kontakt utanför skolan, jag har smsatt honom några gånger och så får jag kanske 1-2 svar, sen slutar han svara (Han är ju dock inte den personen som sitter vid telefon 24/4 utan är oftast upptagen)
- Han verkar inte anstränga sig för att vara med mig, jag anstränger mig för att vara med honom... men han verkar typ bara flyta med strömmen oavsett om jag är där eller inte.
Och jag läste en tidning där det stod "9 säkra tecken på att han gillar dig" och typ ingen av dem punkterna passade in på honom :(
1. Han försöker umgås med dig. (Jag menar, vi umgås i skolan... but thats it)
2. Han anstränger sig. (inget som jag märker iaf)
3. Han vill veta saker om dig. (Nja, fast jag berättar mycket om mig själv oavsett - så han kanske redan vet allt han vill veta?)
4. Han vill prata med dig hela tiden. (nepp)
5. han gör planer med dig. (bara planer som involverar våra andra kompisar)
6. Han tittar på dig. (JA! :D)
7. Du får träffa hans vänner. (Bara på fester)
8. Han rör dig. (Nepp)
9. Han säger det. (Den dagen det händer kommer jag nog svimma)
Men som sagt, det som får mig att hoppas är dem där långa blickarna han kan ge mig! Smälter varje gång...