• Äldre 30 Apr 23:02
    7685 visningar
    18 svar
    +1
    18
    7685

    Livat med nuvarande fru om tidigare barn.

    Jag vill fråga er pappor där ute! Min fru är lite speciell och har svårigheter i frågor rörande min äldsta dotter från ett tidigare förhållande. Barnet är 3år. För ett år sedan så köpte jag en begagnad barnvagn till min dotter som jag har från tidigare förhållande, anledningen till detta var att vid det tillfället var mamman till barnet arbetslös och hade svårigheter med sin ekonomi. Det innebar att hon inte hade råd med att köpa kläder eller barnvagn till till våran dotter som då var i stort behov av just detta. Då är min fråga, vad gör man som pappa då? Ska barnen få lida när en förälder har det svårt under en period? Jag känner att i en sådan situation så är det lika mycket mitt ansvar som pappa till barnet att se till att barnet får en barnvagn som då behövdes! Det är inte barnens fel när en förälder hamnar i svårighet ekonomiskt och jag tog mitt ansvar och tog tag i just det problemet! Nu till "problemet"! Diskussion kom upp nu i dagarna av min nuvarande fru efter ett års tid. Hon förstår inte hur i helsike jag kunde göra detta, hon snöar fast på att jag köpte en vagn åt min föredetta och tycker att jag lika gärna kan gå tillbaka till henne. Hon tycker att mitt handlande är fullständigt obegripligt och sjukt, att det inte är mitt problem utan att det är barnets mammas problem att lösa. Jag däremot anser att det är lika mycket mitt ansvar i en situation som denna. Jag är pappa till barnet, och vagnen jag köpte var till min dotter i fråga och inte efter önskemål av min föredetta! Gjorde jag fel? Har min fru rätt i frågan? Eller gjorde jag rätt i frågan? Tog mitt ansvar som pappa i barnets bästa och behov? Och såg till att barnet fick en vagn att åka i? Tack mvh pappa i kläm

  • Svar på tråden Livat med nuvarande fru om tidigare barn.
  • Äldre 30 Apr 23:07
    #1
    Olsson1203 skrev 2016-04-30 23:02:35 följande:

    Jag vill fråga er pappor där ute! Min fru är lite speciell och har svårigheter i frågor rörande min äldsta dotter från ett tidigare förhållande. Barnet är 3år. För ett år sedan så köpte jag en begagnad barnvagn till min dotter som jag har från tidigare förhållande, anledningen till detta var att vid det tillfället var mamman till barnet arbetslös och hade svårigheter med sin ekonomi. Det innebar att hon inte hade råd med att köpa kläder eller barnvagn till till våran dotter som då var i stort behov av just detta. Då är min fråga, vad gör man som pappa då? Ska barnen få lida när en förälder har det svårt under en period? Jag känner att i en sådan situation så är det lika mycket mitt ansvar som pappa till barnet att se till att barnet får en barnvagn som då behövdes! Det är inte barnens fel när en förälder hamnar i svårighet ekonomiskt och jag tog mitt ansvar och tog tag i just det problemet! Nu till "problemet"! Diskussion kom upp nu i dagarna av min nuvarande fru efter ett års tid. Hon förstår inte hur i helsike jag kunde göra detta, hon snöar fast på att jag köpte en vagn åt min föredetta och tycker att jag lika gärna kan gå tillbaka till henne. Hon tycker att mitt handlande är fullständigt obegripligt och sjukt, att det inte är mitt problem utan att det är barnets mammas problem att lösa. Jag däremot anser att det är lika mycket mitt ansvar i en situation som denna. Jag är pappa till barnet, och vagnen jag köpte var till min dotter i fråga och inte efter önskemål av min föredetta! Gjorde jag fel? Har min fru rätt i frågan? Eller gjorde jag rätt i frågan? Tog mitt ansvar som pappa i barnets bästa och behov? Och såg till att barnet fick en vagn att åka i? Tack mvh pappa i kläm


    Det vet du nog svaret på själv? Vad är det som är fel i detta enligt din fru?
  • CAL
    Äldre 30 Apr 23:07
    #2

    Alla normalt fungerande människor hade gjort som du. Det handlade ju om ditt barn som du säger! Hade min gjort så hade hon åkt ut inatt, ingen kommer mellan mig och mina barn välbefinnande!

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 30 Apr 23:11
    #3

    Väldigt många pappor verkar acceptera att en ny kvinna ställer till problem omkring deras barn. Obegripligt...

    En ny partner som krånglade gällande frågor om mitt barn skulle finnas kvar i mitt liv ungefär fem sekunder..

  • Äldre 30 Apr 23:20
    #4

    Du gjorde rätt!

    Din nya fru beter sig väldigt dumt om jag får säga mitt!

  • Äldre 30 Apr 23:29
    #5

    Hon tycker att jag " försörjer" min föredetta pga att jag köpt en vagn åt min dotter. Jag håller inte alls med och det blir storbråk. Jag anser med självklarhet att jag har lika stort ansvar för min första dotter som jag har för mina 2 döttrar som jag har ihop med min nuvarande fru. Hon har sen dag ett haft stora problem med att jag köpt något till barnet, eller att jag har träffat barnet utan att hon varit med. Hon tycker att jag går bakom ryggen på henne. Hon undrar hur i helsike jag kan lägga pengar på att köpa en vagn åt min första dotter men inte köpa det sista blöjpaketet åt min 2a som jag har ihop med min nuvarande. Då vill jag även tillägga att det är jag som står för hyra, el, försäkringar, skatter, bil, drivmedel, resor, restaurangbesök, aktiviteter med min första dotter, presenter, julklappar mm till barnet helt själv här hemma!

  • Äldre 30 Apr 23:36
    #6
    Olsson1203 skrev 2016-04-30 23:29:33 följande:

    Hon tycker att jag " försörjer" min föredetta pga att jag köpt en vagn åt min dotter. Jag håller inte alls med och det blir storbråk. Jag anser med självklarhet att jag har lika stort ansvar för min första dotter som jag har för mina 2 döttrar som jag har ihop med min nuvarande fru. Hon har sen dag ett haft stora problem med att jag köpt något till barnet, eller att jag har träffat barnet utan att hon varit med. Hon tycker att jag går bakom ryggen på henne. Hon undrar hur i helsike jag kan lägga pengar på att köpa en vagn åt min första dotter men inte köpa det sista blöjpaketet åt min 2a som jag har ihop med min nuvarande. Då vill jag även tillägga att det är jag som står för hyra, el, försäkringar, skatter, bil, drivmedel, resor, restaurangbesök, aktiviteter med min första dotter, presenter, julklappar mm till barnet helt själv här hemma!


    Vad menar du 'men inte köpa det sista blöjpaketet' ? du har dock verkligen legat i, tre döttrar på tre år plus gift dig?
  • Äldre 30 Apr 23:37
    #7

    Är det din föredetta som ska ligga i vagnen? För då håller jag med din fru :) konstigt att köpa en säng till sitt ex.

    Är det däremot din dotter som ska ha sig en vagn, verkar din fru oerhört svartsjuk och självisk.

    Som du själv verkar tycka handlade du självklart rätt. Barnen går först. Vem du än har barn med.

  • Äldre 30 Apr 23:39
    #8
    Olsson1203 skrev 2016-04-30 23:29:33 följande:

    Hon tycker att jag " försörjer" min föredetta pga att jag köpt en vagn åt min dotter. Jag håller inte alls med och det blir storbråk. Jag anser med självklarhet att jag har lika stort ansvar för min första dotter som jag har för mina 2 döttrar som jag har ihop med min nuvarande fru. Hon har sen dag ett haft stora problem med att jag köpt något till barnet, eller att jag har träffat barnet utan att hon varit med. Hon tycker att jag går bakom ryggen på henne. Hon undrar hur i helsike jag kan lägga pengar på att köpa en vagn åt min första dotter men inte köpa det sista blöjpaketet åt min 2a som jag har ihop med min nuvarande. Då vill jag även tillägga att det är jag som står för hyra, el, försäkringar, skatter, bil, drivmedel, resor, restaurangbesök, aktiviteter med min första dotter, presenter, julklappar mm till barnet helt själv här hemma!


    Har ni dålig ekonomi? Jag tänkte på d där m blöjorna? Har din fru rätt i att ni inte kan köpa blöjor till ert barn? Jag antar att din fru är hemma å föräldraledig om ni har blöjbarn å två st dessutom på kort tid. Då är det väl inte konstigt att du får stå för mer kostnader om du jobbar?
  • Äldre 30 Apr 23:49
    #9

    Ja livet har gått i full fart kan man säga! Nej dålig ekonomi har vi verkligen inte, och att jag får ta alla stora kostnader är en självklarhet, hon har ganska bra mamma penning och anser att hon får vara med på ett hörn och betala hon med, hon anser att jag ger mitt ex allt eftersom jag köpt en barnvagn åt mitt barn.. Och att jag inte ger någonting alls hemma trots att det är jag som står för i princip allt men skulle kunna tänka sig, hon är otroligt svart sjuk och har stort kontrollbehov. Hon har det väldigt svårt med att mitt älskade barn ska få vara med i familjen, och jag i min tur jobbar väldigt hår för det!

  • Äldre 30 Apr 23:56
    #10

    Vad fick dig att gifta dig med en sån människa? Hon verkar ju allt annat än stabil. Är du en delaktig förälder, en fullt ut fungerande förälder, eller är du en lekpappa som "hjälper till" lite när du känner för det, och som "hjälper till" att tvätta dina egna kläder?  

    En till fråga, inget dömande men.. din dotter sedan tidigare är tre år, du är redan omgift och har två barn till som kommit efter? Du har träffat en ny, gift dig och fått två barn på väldigt kort tid, och du undrar varför treåringens mamma är sur?

    Hur mycket träffar du ditt första barn, och hur delaktig har du varit i hennes liv? 

    Blir alltid så fascinerad över män som kommer på att barn kostar, fast kondomer är ju typ dyrare. Samt besvärligare att hantera med. Eller nåt. Obestämd

  • Äldre 1 May 05:48
    #11

    Du har gjort helt rätt och har en bra syn på saken!
    Önskar min fd hade tänkt som du. När vi gick isär så fick jag leva på havregrynsgröt mina barnfria veckor för att ha råd med skor till barnen för att det var "min" tur att köpa det.
    Barnens välbefinnande borde alltid gå först och din fru agerar väldigt egoistiskt, stå på dig och fortsätt så!

  • Äldre 1 May 06:59
    #12
    +1
    Olsson1203 skrev 2016-04-30 23:49:47 följande:

    Ja livet har gått i full fart kan man säga! Nej dålig ekonomi har vi verkligen inte, och att jag får ta alla stora kostnader är en självklarhet, hon har ganska bra mamma penning och anser att hon får vara med på ett hörn och betala hon med, hon anser att jag ger mitt ex allt eftersom jag köpt en barnvagn åt mitt barn.. Och att jag inte ger någonting alls hemma trots att det är jag som står för i princip allt men skulle kunna tänka sig, hon är otroligt svart sjuk och har stort kontrollbehov. Hon har det väldigt svårt med att mitt älskade barn ska få vara med i familjen, och jag i min tur jobbar väldigt hår för det!


    Ja jag säger inte att den handlingen var fel alls, utan tvärtom, men att inte kunna köpa blöjor? Eller bråka om det iaf...jaja hela er situation den äldre flicka och er relation ang ekonomin låter inte sunt. Kanske därför din fru reagerar som hon gör för att hon får ta den största ekonomibortfallet å vara föräldrarledig? Betalar du ngn pensionsspar till henne, det hon förlorar nu när hon är hemma? Eller delar ni föräldrarledigheten 50/50? Eller så är hon som du säger å då finns det nog inte så mkt du kan göra än att ta ett beslut......
  • Äldre 1 May 09:30
    #13

    Nej hon har hela ledigheten själv, hon vill ha det så, hon vill inte jobba i onödan, hon har inget jobb heller för den delen, ja jag pensions spar båda till mig och henne. Förtillfället så är jag själv hemma och sjukskriven i väntan på att operera båda händerna för karpaltunnel

  • Äldre 1 May 09:37
    #14
    Kim Possible skrev 2016-04-30 23:56:43 följande:

    En till fråga, inget dömande men.. din dotter sedan tidigare är tre år, du är redan omgift och har två barn till som kommit efter? Du har träffat en ny, gift dig och fått två barn på väldigt kort tid, och du undrar varför treåringens mamma är sur?

    Hur mycket träffar du ditt första barn, och hur delaktig har du varit i hennes liv? 

    Blir alltid så fascinerad över män som kommer på att barn kostar, fast kondomer är ju typ dyrare. Samt besvärligare att hantera med. Eller nåt. 


    Är mamman till 3-åringen sur? Var ser du det? Hittar inte...

    Har han klagat på att barnen kostar? Ser inte det heller? Du får visa mig var det står.
  • Äldre 1 May 10:06
    #15
    Olsson1203 skrev 2016-05-01 09:30:08 följande:

    Nej hon har hela ledigheten själv, hon vill ha det så, hon vill inte jobba i onödan, hon har inget jobb heller för den delen, ja jag pensions spar båda till mig och henne. Förtillfället så är jag själv hemma och sjukskriven i väntan på att operera båda händerna för karpaltunnel


    Då har hon inte så stor föräldrarpenning med andra ord, även om det kunde tydas annorlunda mot vad du skrev tidigare. Varför bråkar ni om blöjor? Lägger du lika mkt på alla dina tre barn? 
    Å vadå hon vill inte jobb, du vill inte vara hemma med dina barn kan jag kontra med då som inte kan stå upp för dina dagar. 
  • Äldre 15 May 15:29
    #16
    Olsson1203 skrev 2016-04-30 23:02:35 följande:
    Jag vill fråga er pappor där ute! Min fru är lite speciell och har svårigheter i frågor rörande min äldsta dotter från ett tidigare förhållande. Barnet är 3år. För ett år sedan så köpte jag en begagnad barnvagn till min dotter som jag har från tidigare förhållande, anledningen till detta var att vid det tillfället var mamman till barnet arbetslös och hade svårigheter med sin ekonomi. Det innebar att hon inte hade råd med att köpa kläder eller barnvagn till till våran dotter som då var i stort behov av just detta. Då är min fråga, vad gör man som pappa då? Ska barnen få lida när en förälder har det svårt under en period? Jag känner att i en sådan situation så är det lika mycket mitt ansvar som pappa till barnet att se till att barnet får en barnvagn som då behövdes! Det är inte barnens fel när en förälder hamnar i svårighet ekonomiskt och jag tog mitt ansvar och tog tag i just det problemet! Nu till "problemet"! Diskussion kom upp nu i dagarna av min nuvarande fru efter ett års tid. Hon förstår inte hur i helsike jag kunde göra detta, hon snöar fast på att jag köpte en vagn åt min föredetta och tycker att jag lika gärna kan gå tillbaka till henne. Hon tycker att mitt handlande är fullständigt obegripligt och sjukt, att det inte är mitt problem utan att det är barnets mammas problem att lösa. Jag däremot anser att det är lika mycket mitt ansvar i en situation som denna. Jag är pappa till barnet, och vagnen jag köpte var till min dotter i fråga och inte efter önskemål av min föredetta! Gjorde jag fel? Har min fru rätt i frågan? Eller gjorde jag rätt i frågan? Tog mitt ansvar som pappa i barnets bästa och behov? Och såg till att barnet fick en vagn att åka i? Tack mvh pappa i kläm
    Du har naturligtvis gjort helt rätt - ingen kan klandra dig för att du ser till att ditt barn får det hon behöver.

    (Själv gav jag dotterns mamma en bil)
  • Fursti­nna
    Äldre 15 May 15:37
    #17

    Vad ser du i denna kvinna? Hon verkar ju fullkomligt dum i huvudet. Lämna haggan innan hon sytt upp dig till dörrmatta!

  • Äldre 11 Jan 19:47
    #18

    Din fru är fucked upp crazy jealous..du har inte gjort något fel ..

Svar på tråden Livat med nuvarande fru om tidigare barn.