• MaddeEng

Äl direkt efter utag av hormonspiral ?

Hej ! Jag tog ut min spiral i torsdags och någon dag senare fick jag mens (trodde jag ) jag Blödde mindre än vanligt och det var rosa och rött inte bara rött och sen på kvällen försvann den och enda som kommit var nyss lite brun flytning , min fråga är kan det ha varit ägglossning eftersom det sluta så tidigt ? Eller ? Går det att få så tidigt ?

• Svar på tråden Äl direkt efter utag av hormonspiral ?
  • MaddeEng
    Skånetjej01 skrev 2016-05-01 16:00:15 följande:

Jag hade inte äl, typ 1 månad efter uttag fick jag normal mens sedan äl o blev gravid.

Okej , olika antar jag ! Jag hoppas bara inte det blir som sist jag tog ut och kroppen vägrade på flera månader ens komma tillbaka till normalt så jag blev orolig att jag var steril !
  • Skånetjej01
    MaddeEng skrev 2016-05-02 22:04:18 följande:
    Okej , olika antar jag ! Jag hoppas bara inte det blir som sist jag tog ut och kroppen vägrade på flera månader ens komma tillbaka till normalt så jag blev orolig att jag var steril !
    Ja, det är ju olika för alla. Det är bara o hoppas att det kommer igång direkt. Men jag tror att de flesta har en liten blödning direkt efter uttag.
  • bubblan79

Jag tog ut min hormonspiral förra månaden och fick en blödning efter nån dag oxå. Nu väntar jag med spänning på första mensen som ska komma inom en vecka, tog ältest er 2 veckor efter uttaget och dom visade då positivt.

(¯`°?.¸ ღ 141030 ღ¸.?°´¯)
  • MaddeEng
    bubblan79 skrev 2016-05-11 12:45:55 följande:

Jag tog ut min hormonspiral förra månaden och fick en blödning efter nån dag oxå. Nu väntar jag med spänning på första mensen som ska komma inom en vecka, tog ältest er 2 veckor efter uttaget och dom visade då positivt.

Lycka till ! Hoppas ! Själv har jag varit skengravid innan och detta känns inte som någon av dom gångerna så ska testa imorgon som är 2 dagar innan bim men har en sån stark känsla av att denna gång är inte som dom andra ..
  • bubblan79

Hur har det gått?

Min mens är inte här så verkar inte som kroppen kommit igång riktigt. Är alltså ej gravid men 5 dagar för sen.

Ja skengravid har jag varit säkert 40 går. Alla månader utom den som jag blev gravid på, då visste jag direkt!

• Nykär15

För mig kom mensen 3 dgr efter jag tagit ut min hormonspiral i januari, på dag 12 från första blödningsdagen så kom ägglossningen. När man har hormonspiral har man ju ÄL som vanligt, den stoppar ju inte det. Så allt beror ju lite på var i cykeln man är när man tar ut den gissar jag...så sa iaf min BM.

• MaddeEng
    bubblan79 skrev 2016-05-18 11:50:33 följande:

Hur har det gått?

Min mens är inte här så verkar inte som kroppen kommit igång riktigt. Är alltså ej gravid men 5 dagar för sen.

Ja skengravid har jag varit säkert 40 går. Alla månader utom den som jag blev gravid på, då visste jag direkt!

Jag testade antagligen för tidigt så har väntat en vecka och ska kolla imorgon för mina bröst känns tunga och ömma och har ibland som en molande värk / liknande mensvärk men mensen kommer inte !
  • MaddeEng
    Nykär15 skrev 2016-05-18 13:31:24 följande:

För mig kom mensen 3 dgr efter jag tagit ut min hormonspiral i januari, på dag 12 från första blödningsdagen så kom ägglossningen. När man har hormonspiral har man ju ÄL som vanligt, den stoppar ju inte det. Så allt beror ju lite på var i cykeln man är när man tar ut den gissar jag...så sa iaf min BM.

Då kan det mycket väl varit min ägglossning :) för stämmer med min cykel :)
  • bubblan79

Min mens dröjde jättelänge sen trots allt! Fick den på cykeldag 39! Aldrig någonsin haft så lång innan men skönt att den kom iaf. Nästa vecka bör jag ha ägglossning så ska börja med ältester nu på söndag tänkte jag för att ha koll på läget

• MaddeEng
    bubblan79 skrev 2016-06-01 00:25:22 följande:

Min mens dröjde jättelänge sen trots allt! Fick den på cykeldag 39! Aldrig någonsin haft så lång innan men skönt att den kom iaf. Nästa vecka bör jag ha ägglossning så ska börja med ältester nu på söndag tänkte jag för att ha koll på läget

Fy va jobbigt !! Är på dag 36 sen utag och verkar inte ens ha fått ägglossning och verkligen ingen mens i sikte .. Vill bara veta att min kropp funkar ! :(
  • Nykär15
    MaddeEng skrev 2016-06-02 11:44:01 följande:
    Fy va jobbigt !! Är på dag 36 sen utag och verkar inte ens ha fått ägglossning och verkligen ingen mens i sikte .. Vill bara veta att min kropp funkar ! :(
    Jobbigt när det dröjer...jag testade rosenrot andra cykeln och den gjorde både mens och ÄL korrekt. Jag blev gravid den gången men slutade i tidigt mf. Sen hade jag uppehåll med rosenroten men bestämde mig för att prova med det igen och blev gravid igen! Är nu i vecka 5+1 Gravid
  • bubblan79

Jag har gjort ett antal provrörsförsök med mitt ex och gått på fertilitet klinik i många år. Skulle aldrig äventyra den chans man får varje månad med olika preparat ????

Fick iaf en dotter med en ny karl sen på första försöket och nu försöker vi med syskon så hoppas det går lika bra denna gång.

Hade som sagt var 39 dagar till första mensen efter uttag och sen äl 14 dagar efter det ????så nu verkar de va igång som det ska iaf

• Nykär15
    bubblan79 skrev 2016-06-08 22:57:58 följande:

Jag har gjort ett antal provrörsförsök med mitt ex och gått på fertilitet klinik i många år. Skulle aldrig äventyra den chans man får varje månad med olika preparat ????

Fick iaf en dotter med en ny karl sen på första försöket och nu försöker vi med syskon så hoppas det går lika bra denna gång.

Hade som sagt var 39 dagar till första mensen efter uttag och sen äl 14 dagar efter det ????så nu verkar de va igång som det ska iaf

Fast om det hjälper en att få en jämn cykel och ägglossa som man ska så kanske det känns rätt för många? Jag har ju inte blivit gravid de cykler jag inte gjort nåt men gravid bägge gångerna med rosenrot. Så har svårt se att det är en slump faktiskt...
    Det är ju helt upp till var och en vad man vill testa Flört
  • bubblan79

Oj förlåt. Ser nu att jag slängt in en massa frågetecken, det var inte meningen!

Tycker absolut det är upp till var och en men jag själv skulle inte våga prova några grejer alls efter allt man å lära sig på kliniken om fertilitet en osv. Kul ändå att det lyckats för dig ????

Svar på tråden Äl direkt efter utag av hormonspiral ?