Vantrivs på jobbet :'(
Hur hade ni gjort i min situation?
För 2 månader sedan fick jag ett heltidsjobb, tillsvidare, efter två års arbetslöshet. Glädjen flödade- fram tills den dagen då jag började där- och möts av två bekanta ansikten; en person är en som mobbat mig i många års tid och den andra är en person som inte heller varit speciellt sjysst. (Vill inte gå in på detaljer...) Hur som helst så har jag sedan tidigare valt att ta avstånd från dessa personer och försökt gå vidare, vill inte att de ska ha någonting/veta någonting om mig och mitt liv idag. Vilket är svårt när man arbetar på samma ställe, i ett litet arbetslag.
Nu har det gått två månader och jag känner mer och mer att jag bara vill krypa ur mitt eget skinn och försvinna därifrån. Jag trivs inte alls med kollegorna. Jag finner inte min plats i gruppen.
Arbetsuppifterna i sig är ok, inte mer. Men kollegorna, varje dag- 5 dagar i veckan- tvingas jag gå dit med ont i magen och psykiskt dåligt mående.
Hur hade ni gjort i min situation?
Jag vet att om jag "säger upp mig" så går jag tillbaka som arbetslös och det blir aktuellt att jag hamnar i praktik/hos jobbcoach istället. Månadsinkomsten minskar väldigt mycket.
Jag känner mig fången, känns som mitt enda alternativ är att jobba kvar, för att få ut en lön, och sedan invänta en depression :(
Jag har pratat med en annan kollega om detta och hon säger att hade hon varit i min ålder (30) så hade hon sagt upp sig, och att detta är en hemsk arbetsplats. :( Chefen vill jag inte prata med, vill inte att det ska komma ut med mobbingen, för då- sanna mina ord- kommer den ta fart igen. Jag vill bara därifrån :(