• Diana05

Vecka 6 ont + molvärk

Hej.

Är orolig att något är fel med lilla pyret. Är i vecka 6. Innan bim och till 1 vecka efter, har jag haft stark mensvärk som liksom huggit till när jag rest mig upp tex. Men idag försvann värken och mindre ömma bröst.

Nu i kväll kom värken tillbaka som molvärk dom inte försvinner o har fått en brun flytning. Bör jag åka in till gynakut eller tjata mig till en koll på vanliga gyn om någon dag? Kan de vara missfall med brun tunn flytning.

Så ledsen :( vårt första barn o kämpat i många år att bli gravid o så händer de här.

• Svar på tråden Vecka 6 ont + molvärk
  • Iowhannah

Värken är förmodligen växtvärk, vilket är helt normalt. Även bruna flytningar är normalt. Så länge det inte är färskt blod så brukar de säga att man inte behöver oroa sig. Slemhinnorna blir skörare när man är gravid och det blöder lätt, men jag förstår din oro.

• Diana05

Tusen tack för svar.

Inatt kom de en röd blödning :( den höll bara på i 4 timmar ca o är nu helt borta. Är det mf men blöder man inte mer då och längre än ett par tim?

Åh hoppas de lilla pyret stannar kvar.

• CamillaMarie

Jag hade åkt in. Hellre kolla en gång för mycket..

Det kan vara helt normalt med bruna flytningar. Men för mig började, vad som senare visade sig var ett MA med just bruna flytningar.
    Vill absolut inte skrämma upp dig!
    Men med facit i hand så ångrar jag själv att jag inte hade åkt in när det började. Inte för att dom hade kunnat göra något, men för min egen skull.

Håller tummarna för att allt är som det ska med din bebis i magen! <3

• GrönaDruvan

Jag fick lite blödningar i vecka 5-6. Tänkte att det var ingen fara. I vecka 9 började jag blöda mer. Kom en del blod på pappret och fjärde dagen med blod åkte jag in till gynakuten. Det fanns inget foster
    Nu har det gått 2 dagar sedan och jag blöder mycket och har väldigt ont...

• GrönaDruvan

Det jag vill säga är att åk in! Gör privat vul ifall du inte får göra det på gynakuten.
    Hade jag fått veta tidigare hade det inte alls varit lika jobbigt som det är nu. Känner mig lurad på graviditeten.

• CamillaMarie
    Diana05 skrev 2016-05-02 02:16:40 följande:

Hej.

Är orolig att något är fel med lilla pyret. Är i vecka 6. Innan bim och till 1 vecka efter, har jag haft stark mensvärk som liksom huggit till när jag rest mig upp tex. Men idag försvann värken och mindre ömma bröst.

Nu i kväll kom värken tillbaka som molvärk dom inte försvinner o har fått en brun flytning. Bör jag åka in till gynakut eller tjata mig till en koll på vanliga gyn om någon dag? Kan de vara missfall med brun tunn flytning.

Så ledsen :( vårt första barn o kämpat i många år att bli gravid o så händer de här.

Hur går det för dig? <3
  • Diana05

Tack snälla för ert stöd och hjälp!

Tyvärr fick jag missfall och de visar redan neg på stickan. Så vi ska försöka efter nästa mens om bi är redo då. Känns så tungt o tråkigt att gå igenom ett missfall :(

Tack igen för alla svar

• CamillaMarie
    Diana05 skrev 2016-05-04 01:52:32 följande:

Tyvärr fick jag missfall och de visar redan neg på stickan. Så vi ska försöka efter nästa mens om bi är redo då. Känns så tungt o tråkigt att gå igenom ett missfall :(

Tack igen för alla svar

Åh vad tråkigt :( Ja det är tungt att gå igenom :(

Håller tummarna för att det går vägen nästa gång <3
  • GrönaDruvan
    Diana05 skrev 2016-05-04 01:52:32 följande:

Tack igen för alla svar

Beklagar..vet exakt vad du går igenom. Idag har mina blödningar minskat något, så jag hoppas allt är borta snart
Svar på tråden Vecka 6 ont + molvärk