• TweleGirl

Minibuss - vilket märke?

Vi funderar på att köpa en minbuss! Kanske en Chrysler Voyager eller "liknande".. men vad är liknande? Vad heter alla andra minibussar?

• Svar på tråden Minibuss - vilket märke?
  • Vindruvan

Vi hade en Toyota Picnic innan, men den tillverkas inte längre utan man får köpa en som har några år på nacken. Men den var toppen

• danitra

Klokt val är Hyundai Trajet.

• TweleGirl

tack! ska genast kolla upp dom på blocket.. inte lätt att leta när man inte vet vad man ska leta efter...

• TweleGirl

Hmm... jag tror inte vi har råd med någon av dom två.. lite synd eftersom de var riktigt fina bilar!! Men vi har en 10-15 000 att lägga på bil.. så "några år på nacken" gör ingenting för oss...

• Vindruvan

Det finns ju folkabussar, och för många år sedan hade jag en Toyota F buss ( tror jag den hette) men priser har jag ingen aning om

• danitra

Chrysler Grand Voyager ska du inte köpa, har jättedåliga besiktningsregister!

• danitra

Toyota Previa är ett bra val i den prisklassen.

Hälften av alla bilar med övermedel i betyg i bilbesiktningen prisklassen 0-20.000 är Toyota.

Previa är rätt typ av bil - 7 sitsig och finns dtort urval på beg.marknaden.

Enda problemet är bromsledningarna men detta är inte så dyrt att fixa i jämförelse med mycket annat.

• Monstermamman

Vi funderar på att köpa en Ford Galaxy.

• danitra

Ford Galaxy får tyvärr inte särskilt bra betyg på bilbesiktningen. Många anmärkningar på styrledningen.

• Monstermamman

danitra:
    Det är vi vana med efter att ha kört en Volvo V70 i en par år.

Svar på tråden Minibuss - vilket märke?